Polskie firmy coraz
częściej i śmielej decydują się na wzrost na rynkach zagranicznych.
Udział eksportu z Polski systematycznie rośnie, a w ostatniej dekadzie
polscy przedsiębiorcy wyraźnie zwiększyli swoje zaangażowanie kapitałowe
na rynkach państw przede wszystkim europejskich, ale nie tylko. Nigdy
wcześniej polskie firmy nie miały tak wielu partnerów na rynkach
zagranicznych i aspiracji wykraczających poza rynek krajowy. Jednak
wzrost firm poprzez ekspansję zagraniczną niesie ze sobą wiele wyzwań i
dylematów:
- Czy, kiedy i jak wchodzić na rynki zagraniczne? Jakie kierunki wybrać?
- Jakie wyzwania tworzy odmienność rynków pod względem kulturowym, administracyjnym, technologicznym i odległości geograficznej?
- Jak polscy przedsiębiorcy i menedżerowie pokonują wyzwania związane z rozwojem na rynkach zagranicznych i ich odmiennością?
W
trakcie konferencji będziemy szukali odpowiedzi na te pytania.
Właściciele i menedżerowie firm realizujących strategie ekspansji
zagranicznej podzielą się swoimi doświadczeniami, badacze przedstawią
wyniki badań naukowych, a eksperci - publiczne programy wsparcia
działalności na rynkach zagranicznych i doradzą jak z nich skorzystać.
Konferencja
skierowana jest do praktyków zarządzania, właścicieli przedsiębiorstw i
kadry menedżerskiej wyższego szczebla, odpowiedzialnej za decyzje
związane z umiędzynarodowieniem działalności. Jednocześnie jest
podsumowaniem grantu badawczego finansowanego przez Narodowe Centrum
Nauki. Chcemy połączyć teorię z praktyką biznesową i dążąc do
popularyzacji wyników przeprowadzonych badań, przedstawiamy je w
kontekście międzynarodowych doświadczeń polskich przedsiębiorstw -
dużych, średnich i małych. Wydarzenie zapewni uczestnikom możliwość
udziału w ciekawej dyskusji, będąc zarazem okazją do nawiązania nowych
kontaktów.