Wystarczy pobieżny przegląd ulic polskich miast, by zauważyć różnego rodzaju lokale gastronomiczne. Ich liczba znacznie się zwiększyła po transformacji ustrojowej, a Polacy coraz chętniej i częściej korzystają z ich usług. Na przestrzeni tych lat rynek usług gastronomicznych uległ jednak licznym zmianom, dotyczącym samych lokali, jak i preferencji konsumentów. Te zaś kształtuje szereg czynników. Jednym z nich jest oferta potraw - bardzo różnorodna i z wielu względów bardzo atrakcyjna. Takie bogate menu może jednak niektórym klientom utrudniać wybór potrawy. Oczywiście, wybór ten należy do klienta, ale czy rzeczywiście tak jest? Jakie czynniki wpływają na te decyzje? W jaki sposób i w jakim stopniu klienci mogą być manipulowani? Czy są tego świadomi?
Zapraszamy zatem na spotkanie - na wykład i do udziału w dyskusji. Temat przedstawią eksperci zajmujący się zarządzaniem i marketingiem w gastronomii oraz badaniem występujących tam zależności. Na wykładzie omówią m.in. takie zagadnienia jak:
1. Krótka charakterystyka usług gastronomicznych w Polsce.
2. Pojęcie manipulacji.
3. Współczesne narzędzia oddziaływania na klientów lokali gastronomicznych, wpływające na ich zachowania i wybory, w tym m.in.:
- oferowana żywność i sposób jej podania
- elementy odpowiedzialne za wizerunek doświadczenie w lokalu, takie jak: wystrój, światło, muzyka, kolory, zapachy
- personel.
4. Metody badawcze dotyczące zachowań klientów w lokalach gastronomicznych, również te najnowsze tzw. neuromarketingowe.