Forum to wydarzenie, które powinna uwzględnić z swoim kalendarzu każda osoba zajmująca się wywiadem biznesowym, planująca karierę w tym obszarze lub interesująca się tą dziedziną. W celu maksymalizacji korzyści dla uczestników, przy organizacji Forum SWB przyjęte zostały następujące założenia:
- stworzenie przestrzeni do dzielenia się wiedzą i prowadzenia szerokiej merytorycznej dyskusji,
- zapewnienie wysokiej jakości programu dzięki starannemu doborowi wystąpień,
- skupienie się na praktycznych aspektach omawianych zagadnień,
- interaktywny charakter dzięki podzieleniu wystąpień na część prezentacyjną i dyskusyjną,
- wsparcie w nawiązywaniu różnorodnych kontaktów pomiędzy uczestnikami (networking).
O FORUM
Tematyka Forum SWB to szeroko rozumiany wywiad biznesowy (często występujący w Polsce także pod wieloma innymi nazwami: gospodarczy, konkurencyjny, rynkowy, geopolityczny, ekonomiczny, itp.). Zakres tematyczny obejmuje w szczególności następujące zagadnienia, aczkolwiek nie ogranicza się wyłącznie do nich:
- znaczenie, priorytety, korzyści z wywiadu biznesowego,
- prawne i etyczne granice wywiadu biznesowego,
- cykl wywiadowczy i rodzaje produktów wywiadowczych,
- źródła wywiadowcze i metody pozyskiwania informacji,
- metody analizy informacji, analizy wywiadowczej, analizy ilościowej,
- raportowanie i komunikacja wyników działań wywiadowczych,
- wywiad strategiczny, konkurencyjny, rynkowy, geopolityczny,
- ocena wiarygodności biznesowej przedsiębiorstw i osób,
- technologie informatyczne wspierające działania wywiadowcze,
- budowa, zarządzanie, rozwój komórek i zespołów wywiadowczych,
- budowanie kultury dzielenia się wiedzą w organizacji,
- systemy wczesnego ostrzegania i symulacje typu "war game",
- kontrwywiad biznesowy,
- trendy w przestępczości gospodarczej i jej wykrywanie,
- metody dziennikarstwa śledczego i analizy śledczej.
Do udziału w Forum SWB organizatorzy zapraszają w szczególności:
- przedstawicieli kierownictwa firm stosujących lub chcących stosować wywiad biznesowy,
- praktyków zajmujących się wywiadem biznesowym na potrzeby swojej organizacji,
- kadrę dostawców informacji, analiz, usług, narzędzi wywiadowczych,
- specjalistów informacji biznesowej,
- analityków informacji biznesowej,
- specjalistów bezpieczeństwa biznesu,
- pracowników naukowych poruszających się w tematyce wywiadu,
- pracowników administracji publicznej zajmujących się wywiadem,
- osoby interesujące się tą tematyką.
Organizatorzy zapraszają także osoby z komórek organizacyjnych, które wspierają się lub chcą się wspierać wywiadem biznesowym: strategii i analiz, marketingu, public relations, sprzedaży, rozwoju biznesu, zakupów, inwestycji, fuzji i przejęć, badań i rozwoju produktów i usług, zarządzania ryzykiem, audytu, finansów, kontrolingu, windykacji, zasobów ludzkich i innych.
ALK zaprasza również do uczestnictwa w jednodniowym warsztacie z podstaw wywiadu konkurencyjnego.