Prace Brody'ego Neuenschwandera będzie można oglądać z okazji otwarcia wystawy Annual Awards Type Directors Club, w budynku głównym Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych przy ul. Koszykowej 86. Wystawa czynna od 9 do 31 grudnia 2014 roku.
Po raz pierwszy w Polsce, gościmy w Warszawie wystawę prezentującą zwycięskie projekty dorocznego konkursu Nowojorskiego Klubu Dyrektorów Artystycznych - Type Directors Club. Wystawa jest darem TDC dla Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie i będzie w roku 2014/2015 pokazywana w Poznaniu, Krakowie, Warszawie i Wilnie.
Jest to kolekcja prac nagrodzonych w wyniku 60-tego ogólnoświatowego konkursu na najlepsze prace typograficzne roku. Jury TDC60 [Type Directors Club 60] - pod przewodnictwem Gail Anderson (reprezentującej Anderson Newyon Design) - pracując w składzie: Debra Bishop (magazyn "More"), Ted Halbur ("Target"), Debbie Millman ("Design Observer"), Oliver Reichenstein (Information Architects), Jackie Seow (Randon House Publishing), Will Staehle i Paul Sych ("Faith"), stanowi grupę ekspertów w zakresie projektowania graficznego, a ich doświadczenie obejmuje projektowanie marki, opakowań, wydawnictw prasowych i książek, projektowanie krojów pism, projektowanie filmowe, działania non-profitowe, pisarskie i edukacyjne. Posiadana wiedza, jak i entuzjastyczne podejście do tematu i intensywna praca w czasie weekendowego spotkania, pozwoliły jury wyłonić wybitne projekty typograficzne roku 2013 i dokonać wyboru prac do publikacji w kolejnym roczniku, który, mamy nadzieję, projektanci z przyjemnością włączą do swoich bibliotek. Na konkurs wpłynęło 2000 zgłoszeń z 43 krajów. Spośród nich do prezentacji i druku jury wybrało 209 projektów, reprezentujących 18 krajów.
Wyboru najlepszych krojów pism dokonano w dwóch równoległych zespołach jurorów. Pracujący pod przewodnictwem Matteo Bologna (Mucca Design) zespół: Andy Clymer (Hoefler& Co.), Ellen Lupton (MICA), Jesse Ragan i Georg Seifert (Glyphs) oceniał kroje oparte na alfabecie łacińskim. Podobnie jak w latach poprzednich, do konkursu Typeface Design Competition 2014 zgłoszono 175 projektów z 29 krajów. Jury poddało je bardzo ostrej ocenie i selekcji, w konsekwencji wybierając 24 spośród zgłoszonych krojów pism. Osobne gremium pod przewodnictwem Maxima Zhukova w składzie Misha Beletsky (Abbeville Press), John Hudson (Tiro Typeworks), Dmitriy Kirsanov (State University of Arts and Design, Stroganov), Gerry Leonidas (University of Reading), Ken Lunde i Taro Yamamoto (Adobe Systems), Mamoun Sakkal (Sakkal Design) i Danila Vorobiev (Otdel-72), oceniało projekty krojów niełacińskich. Zwycięskie prace w obu kategoriach publikowane są w roczniku Type Directors Club "Typography".
Wystawa w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych jest jedną z ośmiu przygotowanych przez TDC prezentacji, odbywających się w Hiszpanii, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Rosji, Białorusi i Japonii. Najlepsze prace typograficzne wyłonione przez TDC oglądają Londyńczycy, mieszkańcy azjatyckich miast takich jak koreański Seul, Bangkok w Tajlandii, czy Ho Chi Minh City i Hanoi w Wietnamie. Wystawa będzie także prezentowana w kilku ośrodkach w USA i w Kanadzie.
Type Directors Club publikuje wszystkie nagrodzone prace w wydawanym przez przez HarperCollins roczniku "Typography 35", projektowanym przez Briana Collinsa i zespół studia Collins w Nowym Jorku.
Type Directors Club jest międzynarodowym stowarzyszeniem, którego celem jest wspieranie wybitnych projektów typograficznych zarówno przeznaczonych do druku, jak i publikacji ekranowej.
Nowojorski klub został założony w roku 1946 przez wiodących reprezentantów zawodu - dyrektorów artystycznych wydawnictw. Wśród jego najstarszych członków znajdziemy takie nazwiska jak: Aaron Burns, Will Burtin, Freeman Craw, Louis Dorfsman, Gene Federico, Edward M. Gottschall, Herb Lubalin, Edward Rondthaler, Bradbury Thompson i Hermann Zapf. Bazując na tak solidnym fundamencie dzisiejszy TDC stoi na straży zachowania najwyższej jakości typografii. Propaguje najlepsze projekty krojów pism i nagradza wybitne przykłady projektów graficznych, opartych na typografii.
Corocznie TDC ogłasza dwa konkursy: jeden na najlepsze zastosowania krojów pism w projektowaniu graficznym i drugi, na najlepiej zaprojektowane kroje pism. Zwycięskie prace reprodukowane są w Roczniku TDC ("Typography"), wydawanym przez HarperCollins Publishers, oraz prezentowane w cyklu wystaw na całym świecie. Doroczna ceremonia przyznawania nagród TDC jest ważnym wydarzeniem w świecie projektowym i odgrywa znaczącą rolę w wyznaczaniu kierunków w praktyce i edukacji typograficznej.