26 kwietnia 2012 (czwartek)

Warsztaty Jak zarabiać na grach i aplikacjach mobilnych?

Celem warsztatów jest zapoznanie uczestników z różnorodnymi metodami zarabiania na rynku mobilnym, ukazanie i porównanie najbardziej optymalnych mechanizmów spieniężania aplikacji mobilnych.

Prowadzący: Piotr Stalewski
Absolwent Informatyki na Politechnice Warszawskiej czynnie
działający na rynku aplikacji mobilnych od 2007 roku. Wyróżniany
w międzynarodowych konkursach na aplikacje mobilne organizowanych m. in. przez Nokię (2007), czy Google (ADC2 2009). Doświadczenie zdobywał między innymi podczas studiów w Danii oraz międzynarodowych firmach związanych z rynkiem mobilnym (Opera Software), a także pisząc i publikując własne aplikacje dla
różnych platform (Symbian, J2ME, Android, iOS). 

Posiada rozległą wiedzę z zakresu marketingu, promocji i brandingu mobilnego, mobilnych interfejsów użytkownika, mechanizmów "monetyzacji" na dostępnych platformach mobilnych. Z powodzeniem utrzymuje się ze sprzedaży własnych aplikacji mobilnych współtworząc firmę Evil Indie Games. Prywatnie pisarz i pasjonat fotografii.

Lokalizacja: Warszawa
Atrium Centrum
al. Jana Pawła II 27
wejście przez lobby B
III piętro

CENA
900 PLN + 23% VAT

W ramach szkolenia zapewniamy:

- przerwy kawowe
- obiad
- materiały szkoleniowe
- certyfikat
- nie zapewniamy miejsca noclegowego oraz parkingu

Szczegółowa agenda:

Część I Wstęp i ogólne zagadnienia z zakresu rynku mobilnego i marketingu mobilnego

  1. Rozwój rynku mobilnego na przestrzeni ostatnich lat
    1. Zmieniające się trendy (fast life, fast experience)
    2. Pierwsze sklepy z aplikacjami
    3. Mobilna "gorączka złota"
  2. Sklepy z aplikacjami mobilnymi (proces rejestracji i możliwości zarobku)
    1. App Store (iOS - Apple)
    2. Android Market (Android - Google)
    3. Ovi Store (Symbian, J2ME - Nokia)
    4. Samsung Apps (Bada OS - Samsung)
    5. Marketplace (Windows Phone - Microsoft)
    6. Third Party Markets (i.e. Slideme, Opera Store, sklepy operatorskie)
  3. Metody zarabiania i spieniężania aplikacji na rynku mobilnym
    1. Aplikacje płatne
    2. Udostępnianie przestrzeni reklamowej
      1. Admob
      2. iAd
      3. AdWhirl
    3. Mikropłatności
      1. konsumowalne
      2. odnawialne
      3. subskrypcje
  4. Metody uatrakcyjniania aplikacji
    1. Globalne systemy rankingów (Openfeint, Game Center)
    2. Osiągnięcia (Achievements)
    3. Content sharing (i.e. Cartoon Gang)
  5. Metody promocji aplikacji
    1. Social Networking linkage (linkowanie z serwisami społecznościowymi - np. Facebook, Twitter)
    2. Cross linkage (linkowanie krzyżowe)
    3. Modele free & premium vs freemium (rozdzielność grup klienckich)
    4. House ads
    5. Fora specjalistyczne, fora branżowe
    6. Review na portalach dedykowanych
    7. Reklamy
      1. mobilne
      2. webowe, portale tematyczne
    8. Fake comments & rates
  6. Specyfika poszczególnych sklepów, a żywotność aplikacji
    1. Android Market (struktura, zmiany, możliwości promocji i podwyższania ratingu)
    2. App Store (struktura, rola new & noteworthy, updates)
  7. Targeting
    1. Aplikacje lokalizowane
    2. Podział rynku

Część II Maksymalizacja prawdopodobieństwa sukcesu w praktyce

  1. Mobile App Design Golden Rules
    1. User oriented programming
    2. Design + Simplicity + High Quality
    3. Koncept czy ulepszanie
      1. Discount Calculator
      2. iBeer, X-Ray, Cracked Screen
  2. Projektowanie aplikacji maksymalizujących prawdopodobieństwo zysku
    1. Wsparcie wielu platform (twórz raz, uruchamiaj wszędzie)
      1. Corona SDK
      2. Unity 3D
      3. Telefony i tablety
    2. Wybór modelu / modeli spieniężania
      1. Aplikacje specjalistyczne, a aplikacje masowe
        1. Dobór ceny dla aplikacji płatnej
        2. Wsparcie reklam w praktyce (Admob vs iAd)
        3. Wykorzystanie mikropłatności na przykładzie
          1. Model "buy by accident"
    3. Różnice kulturowe, a projektowanie aplikacji
      1. American Super Hero Model
      2. świadomość kulturowa (i.e. Cartoon Gang)
    4. Opakowanie ważniejsze niż zawartość
      1. Dobór nazwy
      2. Tworzenie ikon dla aplikacji mobilnych


ostatnia zmiana: 2012-04-17
Komentarze
Wybrane imprezy i wydarzenia w Warszawie i okolicy
26 listopada 2024 (wtorek), godz. 18:30
Maria Skurjat-Silva - Koncert chopinowski / Chopin concert
26 listopada 2024 (wtorek), godz. 19:00
Chopin Salon - Koncert chopinowski
26 listopada 2024 (wtorek), godz. 19:00
Randia…po polsku- drapieżna
27 listopada 2024 (środa), godz. 09:15
Symulator lokomotywy EU07
27 listopada 2024 (środa), godz. 09:15
Symulator lokomotywy EU07
27 listopada 2024 (środa), godz. 11:00
A co to?
Polityka Prywatności