Małgorzata Komorowska – harfistka, wszechstronny muzyk prowadzący wielokierunkowe działania artystyczne, muzykoterapeuta. Współpracuje z wieloma filharmoniami i orkiestrami w kraju i zagranicą.
W programie m.in.: Śniadanie u Tiffany'ego, Różowa pantera, Piękna i Bestia, Siedmiu wspaniałych, New York, New York, Misja, Parasolki z Cherbourga, Herbatka we dwoje, Noce i dnie, Vabank, Ogniem i mieczem.
Tytuły filmów mówią już same za siebie! Ścieżki muzyczne specjalnie do nich napisane to prawdziwe przeboje, melodie słynne, ponadczasowe, niektóre wręcz „kultowe” jak filmy, które ilustrowały dźwiękiem. Ale w aranżacji na harfę, i to w roli głównej, to prawdziwy ewenement, bowiem ten instrument o ujmującym, pięknym i bardzo subtelnym brzmieniu rzadko występuje solo. Jest to zatem niepowtarzalna sposobność, aby poznać wielkie i nie do końca zgłębione jeszcze możliwości harfy, która w rękach tak znakomitej instrumentalistki, jaką jest Małgorzata Komorowska, potrafi naprawdę zaczarować słuchacza.
Małgorzata Komorowska – harfistka, wszechstronny muzyk prowadzący wielokierunkowe działania artystyczne, muzykoterapeuta. Studiowała u wybitnej polskiej harfistki prof. Bogumiły Lutak-Modrinć (dyplom z wyróżnieniem, 1994) i w Katedrze Interpretacji Muzyki Współczesnej krakowskiej Akademii Muzycznej oraz na wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Grę na harfie doskonaliła na kursach mistrzowskich, m.in. u Susan Mildonian (Kraków 1990), podczas 3rd European Harp Symposium (Amsterdam 1995), u Ursuli Holliger (Di perfezionamento e di interpretazione musicale, Sermoneta 1998, 2000, 2005, 2007). Współpracuje z wieloma filharmoniami i orkiestrami w kraju (grała m.in. z Sinfonią Varsovią, Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Narodową, Filharmonią Poznańską, Capellą Bydgostiensis) i zagranicą (Continentals Orchestra & Choir, New European Orchestra). Jest członkiem Christian Art Centre z siedzibą w Rotterdamie.
Koncertuje solowo wraz z wybitnymi zespołami, daje recitale oraz tzw. „lecture” koncerty (w których w jednej osobie jest wykonawczynią i osobą prowadzącą), a także autorskie spotkania muzyczne dla dzieci i młodzieży. Prezentuje literaturę harfową w jej bogactwie gatunków i stylów: począwszy od muzyki korzeni: celtyckiej i irlandzkiej oraz latynoamerykańskiej (harfa haczykowa), przez klasyczną muzykę epoki baroku, impresjonizmu, aż po muzykę filmową i z pogranicza jazzu i rozrywki. Także muzyka współczesna, polska i obca, znajduje się w polu jej żywego zainteresowania, co owocuje licznymi wykonaniami i prawykonaniami (m.in. M. Wierzbicki, D. Weissberg). Współtworzy duet z sopranem oraz fletem, występując razem także jako trio. Jej repertuar kameralny obejmuje bardzo różnorodny repertuar z kwartetem smyczkowym.
Z ogromnym upodobaniem wykonuje dzieła chóralne, oryginalnie przeznaczone na śpiew i harfę solową (występowała m.in. z chórami New English Singers, Uniwersity of Manitoba Singers, New European Singers, Schola Cantorum Bialostociensis, Pueri Cantant, Sine Nomine, Izrael Kibbutz Choir, Someday). Dokonała wielu nagrań płytowych, m.in. Gloria Hosanna, z A Ceromony of Carolls B. Brittena (na chór i harfę, 1995), Metafrazy na flet i harfę (1998), Rajski ptak na sopran i harfę (2000). Uczestniczyła w realizacjach programów muzycznych dla Telewizji Polskiej, także nagrała autorski film muzyczny p.t. Metafrazy na flet i harfę.
Współpracuje z wieloma wybitnymi wykonawcami m.in. Jadwigą Kotnowską, Lindsayem Davidsonem, Marcinem Pospieszalskim, Piotrem Baronem, Janem Budziaszkiem. Zapraszana do występów w wielu znaczących międzynarodowych festiwalach (Music Festiwal w Salzburgu, Christian Music Festiwal w Rotterdamie, Usti nad Labem, Gaude Mater w Częstochowie, Festiwale Organowe i Kameralne m.in. w Warszawie, Kamieniu Pomorskim, Tyńcu). W kręgu jej zainteresowań są działania interdyscyplinarne, koncerty połączone z literaturą, wernisażami, wykładami, a także muzykoterapią. Współtworzy spektakle literacko-muzyczne wraz z Brigittą Assheuer, Wojciechem Malajkatem, Janem Młodawskim, Ewą Segedą, Jerzym Zelnikiem. Wykonywała m.in. solowy program wraz z poezją recytowaną przez Piotra Adamczyka, Małgorzatę Kożuchowską i Andrzeja Seweryna w Auditorio Palazzo Pio w Rzymie.
Obok muzyki klasycznej, muzyka rozrywkowa oraz jazzowa jest jej ogromie bliska. Pracuje z zespołami jazzowymi (koncerty z Alchamikiem, Continental Orchestra and Brass, New Life Music, Cracow Brass Quntet), a nagrania dokonane na tym obszarze muzycznym są żywym wyrazem zainteresowań wykonawczych; (m.in. udziela solowego głosu swego instrumentu na płycie M.Urbaniaka – Live in Holy City, ostatnich płytach Grzesia Piotrowskiego, płycie „Zapominam o sobie” Mate.O /wł. aranż./, czy „Accustic Room 47”).
Swoimi fascynacjami i doświadczeniami muzycznymi dzieli się podczas zajęć muzykoterapii z dziećmi z porażeniem mózgowym.
Małgorzata Komorowska – harfa
Maciej Żółtowski – dyrygent
Radomska Orkiestra Kameralna
Sala Koncertowa Urzędu Miasta w Radomiu
godz. 18:00
Bilety: 18 zł, 15 zł, 12 zł, 10 zł