Erasmus Student Network SGH

Strona www: www.sgh.waw.pl
Dział: Warszawa

Erasmus Student Network to największa, międzynarodowa organizacja studencka, która za cel stawia sobie znoszenie barier kulturowych i promocję wymian międzynarodowych. ESN jest obecne już w 37 krajach europejskich, w tym w Polsce. Jednak ESN w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie to sekcja nieco różniąca się od typowej, zarówno w liczbach – z ponad setką aktywnych członków stanowi największą w Polsce, jak i pod względem zakresu działalności.

Podstawowym zadaniem ESN SGH jest pomoc studentom przyjeżdzającym na wymianę, w myśl zasady "Students helping students". W ten sposób tak członkowie organizacji, jak i studenci zagraniczni, budują wspólnie platformę do wymiany międzynarodowych doświadczeń i wrażliwości. Nieustanny kontakt członków organizacji z różnymi kulturami wyraża się w haśle "Unity in diversity, diversity in the unity".

ESN SGH prowadzi kilka projektów adresowanych do studentów z wymiany. Należą do nich między innymi Buddy Program i Tandem Courses. Pierwszy z nich daje wyjątkową okazję do integracji studentów zagranicznych z członkami ESN SGH poprzez organizację wspólnych wydarzeń kulturalnych i rozrywkowych, oraz oferuje pomoc poprzez przydzielenie każdemu przyjezdnemu Mentora. Tandem Courses natomiast angażuje też studentów spoza organizacji i polega na wspólnej nauce języków obcych.

Niewątpliwie należy też wspomnieć o Orientation Week - tygodniowym cyklu imprez, organizowanym co semestr przez ESN SGH, który od lat cieszy się niesłabnącą sławą w całej Warszawie.

Co wyróżnia sekcję Erasmus Student Network działającą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie wśród innych, jest jednak jej pozostała działalność. Zainteresowania członków zakrawają o czasem zupełnie przeciwstawne obszary, jest to jednak ciągły impuls to rozwoju.

Flagowym projektem ESN SGH jest ogólnoeuropejski konkurs fotograficzny Discover Europe. Tysiące nadesłanych z całego kontynentu zdjęć przez 12 edycji dowiodło skali konkursu, jaką udało się przez dotychczas osiągnąć. Innym ważnym projektem jest Manufaktura Kultury, czyli serwis informujący studentów o aktualnych wydarzeniach kulturalnych i udostępniający różnego rodzaju zniżki. Z goła inną, lecz również istotną inicjatywą są targi firm z sektora outsourcingu, czyli Outsourcing Market Leaders Academy. Mają one na celu przybliżyć studentom tę niszę rynkową, umożliwiając im tym samym rozwój w niej. Każda edycja przyciąga zarówno dziesiątki firm chętnych się zaprezentować, jak i setki zainteresowanych studentów.

Zaangażowanie i ciągła praca członków ESN SGH zaowocowały stworzeniem także ponad dziesięciu innych projektów, które wciąż są rozwijane i doskonalone. Doceniły je takie firmy jak Google, Sony, Citi Service Center, Accenture, BNP Paribas czy też RBS oraz HAYS. Także ich wsparcie spowodowało, że ESN SGH zostało wybrane w 2015 roku drugą najlepszą sekcją ze wszystkich europejskich i wciąż mierzy wyżej.

O SGH

opublikowano: 2015-12-03
ostatnia zmiana: 2016-09-02
Komentarze
Polityka Prywatności