Katedra Marketingu to jedna z najstarszych katedr w Akademii Leona Koźmińskiego, powstała w 1994 r. Tworzy ją 12 pracowników naukowych i wykładowców, których zainteresowania badawcze podajemy poniżej. Katedrą kieruje prof. dr hab. Lechosław Grabarski.
Ważniejsze osiągnięcia Katedry Marketingu:
1. Pierwsze miejsce w globalnym subrankingu wykładanych przedmiotów "Financial Times" (na podstawie ocen absolwentów) prezentowanym w ramach rankingu kierunków magisterskich z zarządzania w dniu 14 września 2015 r.
2. Publikacje i konferencje naukowe organizowane przez Katedrę Marketingu ze względu na aktualną tematykę i atrakcyjną formę przyciągają zarówno uczonych z innych instytucji, jak i studentów. Efektem jednej z takich konferencji z czerwca 2013 r. był "Sąd nad marketingiem". Z kolei w 2015 roku reprezentanci blisko 40 uczelni wzięli udział w Forum Marketingu pt. "Anatomia sukcesu rynkowego. Marketing czy innowacje?"
3. Innowacyjne projekty edukacyjne wypracowane w Katedrze Marketingu to zarządzanie w wirtualnym środowisku (studia magisterskie), pierwsze w Polsce zaawansowane studia dla menedżerów wyższego szczebla Advanced Management Program oraz studia podyplomowe: zarządzanie marketingowe, zarządzanie marką luksusową, zarządzane w sektorach mody z Viamoda, zarządzanie w sporcie, logistyka, zarządzanie spedycją.
4. Współpraca ze środowiskiem biznesu (Orange, CDP.PL, GoldenSubmarine, VML Poland)
5. Rozwijanie zainteresowań studentów w ramach Koła Naukowego Marketingu "Kreatywni".
Pracownicy Katedry Marketingu:
• dr Mirosław Antonowicz zajmuje się badaniami logistyki i rozwiązań organizacyjnych w transporcie lądowym, zwłaszcza kolejowym. Ostatnio zaangażowany jest w projekt badawczo-biznesowy dotyczący wykorzystania dronów do dostarczania drobnych przesyłek kurierskich.
• dr Marcin Awdziej bada zjawiska marketingu powiązane z upływem czasu, zwłaszcza w kontekście działań przynoszących efekty w różnym horyzoncie czasowym.
• mgr Krzysztof Chmielewski prowadzi badania nad markami korporacyjnymi, a także nad sponsoringiem sportowym.
• prof. dr hab. Lechosław Garbarski, Kierownik Katedry - zajmuje się teorią marketingu, jest autorem licznych książek i artykułów na temat różnych aspektów marketingu, zwłaszcza strategii marketingowych. Promotor kilkunastu prac doktorskich. Autor wstępu do polskiej edycji najpopularniejszego na świecie podręcznika do marketingu autorstwa Philipa Kotlera i Gary'ego Armstronga.
• dr Magdalena Krzyżanowska bada, jaką rolę odgrywa marketing w organizacjach niekomercyjnych, zwłaszcza w instytucjach edukacyjnych oraz jaki jest wpływ konkurencji na marketing.
• prof. Grzegorz Mazurek - zajmuje się problematyką marketingu internetowego, innowacji marketingowych, sieci społecznościowych oraz wirtualizacją procesów zarządzania dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
• prof. dr hab. Anna Olejniczuk-Merta - ekspertka w dziedzinie badań marketingowych, autorka publikacji poświęconych młodym konsumentom oraz tzw. kultowi młodości w marketingu, a także innowacjom społecznym.
• dr Paweł de Pourbaix - specjalizuje się w badaniu komunikacji marketingowej, bada nowomowę marketingową i internetową młodzieży, media społecznościowe i informacyjne technologie mobilne.
• prof. Teresa Taranko - zajmuje się teorią ekonomii i badaniem trendów w rozwoju nauki o marketingu.
• dr Jolanta Tkaczyk - bada znaczenie komunikacji nieformalnej w marketingu i jej wpływ na decyzje konsumenckie, interesuje się nowymi narzędziami komunikacji marketingowej i nowoczesnymi technologiami, prowadzi naukowego bloga rynkologia.pl
• dr Przemysław Tomczyk - badacz rynku ubezpieczeniowego i specjalista zagadnień marketingu wartości oraz wykorzystania danych w procesach biznesowych.
• mgr Adam Woźnicki - asystent, opiekun Koła Naukowego.