Zarządzanie i marketing w sektorze HoReCa to nowe studia podyplomowe uruchomione przez Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Dwusemestralny program obejmuje 192 godziny zajęć wykładowych i warsztatowych prowadzonych przez wykładowców SGH - specjalistów z zakresu zarządzania, finansów i marketingu - oraz doświadczonych ekspertów z praktyki - restauratorów i specjalistów od marketingu w branży HoReCa. Słuchacze uczyć się będą m.in. o zakładaniu działalności gospodarczej w branży, źródłach finansowania, roli dostawców i budowaniu relacji z nimi, konfliktach i nieetycznych zachowaniach w branży, franczyzie i licencji jako formach rozwoju biznesu w sektorze HoReCa, warunkach zapewnienia jakości w branży, specyfice marketingu HoReCa, wyróżnianiu i pozycjonowaniu ofert, kształtowaniu i komunikowaniu cen. Dla uczestników studiów zaplanowano wizytę studyjną w wybranej restauracji lub hotelu. Słuchacze studiów zespołowo pracować będą nad strategią rozwoju wybranych podmiotów z sektora HoReCa oraz projektem zintegrowanej komunikacji marketingowej dla tych podmiotów. Tak opracowane projekty doradcze stanowić będą obok egzaminu warunek ukończenia studiów. Zajęcia rozpoczynają się w październiku, a kończą w czerwcu kolejnego roku.
"Inicjatywa uruchomienia tego typu studiów powstała z potrzeby podmiotów aktywnych w tym sektorze. Obserwacja sytuacji w branży i doświadczenia partnerów merytorycznych tych studiów ujawniły istnienie pewnej luki wiedzy na rynku w obszarze zarządzania biznesem w sektorze HoReCa. Widać to choćby po zjawisku powstawania wielu podmiotów na rynku, które potem na nim sobie nie radzą" - mówi kierownik studiów dr hab. Teresa Taranko, prof. SGH. W efekcie mamy do czynienia z dużą rotacją wśród lokali gastronomicznych i zamykaniem wielu z nich po krótkim czasie działalności. "Zdajemy sobie sprawę, że słuchacze tych studiów początkujący w branży HoReCa niekoniecznie muszą mieć wykształcenie ekonomiczne, dlatego program studiów jest dostosowany do ich potrzeb i przekazuje również wiedzę z zakresu analiz otoczenia rynkowego, zarządzania i przedsiębiorczości" - dodaje prof. Taranko, podkreślając duży udział praktyków z branży w zajęciach warsztatowych realizowanych podczas studiów.
Szczegółowe informacje na temat studiów dla branży HoReCa w SGH
Więcej informacji o studiach podyplomowych w SGH na stronie www.sgh.waw.pl/podyplomowe.