Studenci SGH wygrali The Negotiation Challenge 2014

The Negotiation Challange 2014 Winners
The Negotiation Challange 2014 Winners

Studenci SGH zdobyli tytuł Światowych Mistrzów Negocjacji. Podczas czterech rund turnieju zespół zmierzył się z drużynami z Islandii, Niemiec, Francji, Szwecji, Austrii, Danii i USA, w tym ze studentami MBA. W finale drużyna SGH pokonała reprezentantów Niemiec z Uniwersytetu w Bonn.

Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie Studenckiego Koła Naukowego Negocjator (SKN N) zostali zwycięzcami tegorocznego Pucharu Świata negocjacji The Negotiation Challenge (TNC) 2014. W skład zespołu weszło dwoje studentów studiów magisterskich Patrycja Marton i Bartosz Dominikowski oraz doktorant Kolegium Analiz Ekonomicznych Marcin Luziński. Podczas czterech rund turnieju zespół zmierzył się z 18 drużynami z Islandii, Niemiec, Francji, Szwecji, Austrii, Danii i USA, w tym ze studentami MBA. W finale polska drużyna pokonała reprezentantów Niemiec z Uniwersytetu w Bonn.

Uczestnicy TNC 2014 musieli udowodnić swoje umiejętności w czterech rundach negocjacyjnych. Dwa najlepsze zespoły zostały zakwalifikowane do finału, w którym negocjowały w obecności pozostałych uczestników konkursu oraz międzynarodowego jury składającego się z autorytetów świata negocjacji - prawników, przedsiębiorców i wykładowców. Negocjacje konkursu były oceniane zarówno pod kątem ostatecznego porozumienia, jak i stylu negocjacyjnego. Jury oceniało między innymi przyjęte strategie negocjacyjne i sposób, w jaki je realizowano.

"TNC to nie tylko konkurencja - to przede wszystkim ludzie. Tak sobie powiedziałem po finałowej rundzie, gdy podeszło do nas wiele zespołów z uśmiechem, gratulacjami i szczerym uznaniem. Zdecydowanie wygraliśmy w tym obszarze, a wygrana całego konkursu była miłym uzupełnieniem tego, co osiągnęliśmy" - stwierdził Bartek Dominikowski. "Negocjacje to moja pasja i jestem szczęśliwa, że w końcu miałam okazję do podzielenia się tą pasją z innymi uczestnikami TNC, prowadząc negocjacje oparte na zaufaniu i partnerstwie. Fakt, że wygraliśmy potwierdza efektywność takiego podejścia. Jest to bardzo motywujące" - dodała Patrycja Marton. Marcin Luziński mówi: "Wbrew powszechnej opinii dobry negocjator nie musi posuwać się do kłamstwa, oszustwa i wykorzystania słabości przeciwnika. Podczas turnieju staraliśmy się być szczerzy i dążyć do porozumienia korzystnego dla obu stron. Dzięki temu nasi przeciwnicy zawsze byli zadowoleni, że mogli spotkać się z nami."

Konkurs The Negotiation Challenge jest inicjatywą realizowaną przez HHL Leipzig oraz Harvard Business School przy współpracy z wieloma uniwersytetami z całego świata. Po raz pierwszy turniej odbył się w 2007 roku i jest pierwszym międzynarodowym konkursem negocjacyjnym w Europie oraz jednym z zaledwie kilku międzynarodowych konkursów negocjacyjnych na świecie. Głównym celem TNC jest zbudowanie podłoża, które pomoże studentom przygotować się do skomplikowanych negocjacji biznesowych z jakimi spotkają się w życiu zawodowym. TNC umożliwia studentom z wiodących uniwersytetów z całego świata spotkać się i rywalizować w realnych sytuacjach negocjacyjnych. Uczestnictwo w TNC daje możliwość doświadczania różnych sposobów negocjacji, spotkania studentów z różnych krajów, reprezentujących odmienne środowiska i kultury. Najlepszy zespół wygrywa trofeum i tytuł "Światowego Mistrza Negocjacji."
TNC 2014 odbył się na Islandii 10-12 kwietnia 2014 r. Poszczególne rundy negocjacyjne odbywały się w różnych miejscach. Negocjacje na Uniwersytecie w Reykjaviku dotyczyły restrukturyzacji rynku energii odnawialnej. W zabytkowej wiosce Wikingów dwa rody debatowały na temat podziału zysku z wyprawy. W Blue Lagoon, czyli wulkanicznych źródłach geotermalnych, negocjatorzy uzgadniali finansowanie projektu publiczno-prywatnego dotyczącego kąpieliska ciepłych wód. W elektrowni geotermalnej Hellisherdarvirkjun partnerzy mieli za zadanie zadecydować o najbardziej odpowiednim projekcie i dokonać alokacji zysków ze sprzedaży duńskiego kościoła. W rundzie finałowej, która odbyła się w jednym z najnowszych obiektów architektury w Reykjaviku - sali koncertowej Harpa - negocjacje dotyczyły przyszłej współpracy i strategii między polskim producentem batonów Prince Polo i islandzkim dystrybutorem tego produktu.

Sukces w turnieju potwierdza pozycję Studenckiego Koła Naukowego Negocjator działającego przy Szkole Głównej Handlowej, jako organizacji świetnie kształcącej umiejętności negocjacyjne. Członkowie Negocjatora biorą udział w warsztatach z doświadczonymi negocjatorami, uczestniczą w symulacjach negocjacyjnych, uczą się pisać scenariusze negocjacyjne oraz organizują wiele projektów, które mają na celu rozwój umiejętności negocjacyjnych i komunikacyjnych.

opublikowano: 2014-04-30
Komentarze
Polityka Prywatności