IX edycja Dni Biznesu w Sporcie przeszła do historii. Dwa dni warsztatów oraz wykładów zgromadziły wielu słuchaczy z całej Polski, którzy chcieli poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą tych dwóch dziedzin życia.
Tradycją stało się już, że podczas Dni Biznesu w Sporcie organizowane są warsztaty dziennikarskie prowadzone przez prawdziwych mistrzów tej profesji. W tegorocznej edycji Szkołę Główną Handlową w Warszawie odwiedzili Tomasz Jaroński, Bartłomiej Rabij oraz Tomasz Wolfke. Warsztaty prowadzone przez nich cieszyły się dużym zainteresowaniem. Uczestnicy spotkań mogli dowiedzieć się, jak wygląda praca komentatora sportowego od kuchni, a także podyskutować na tematy związane z wydarzeniem.
Na
spotkaniu z Tomaszem Jarońskim, które zainaugurowało konferencję, nie zabrakło
ciekawostek związanych z cieszącym się w Polsce dużą popularnością
duetem, tworzonym wraz z Krzysztofem Wyrzykowskim.
Cały warsztat nie był jednakże nastawiony jedynie na kolarstwo. Oprócz dyskusji
na temat polskich nadziei “dwóch kółek” i ich przyszłości w “Tourze”, wiele czasu poświęcono bowiem
biathlonowi, z którym komentator Eurosportu jest równie mocno związany. Pan
Rabij przedstawił kulisy pracy sprawozdawców sportowych z Ameryki
Południowej.
Na warsztacie z Tomaszem Wolfke można
było zebrać pierwsze doświadczenia przy organizacji konferencji prasowych,
wcielając się w rolę kapitana czy też trenera drużyny siatkarskiej, a także
tłumacza symultanicznego.
Pełną
salę zgromadził na swoim warsztacie były zawodnik, a obecnie ekspert i
komentator MMA Łukasz „Juras” Jurkowski. Opowiadał on między innymi o kulisach
organizacji gal KSW i pierwszej gali UFC w Polsce, która odbędzie się w
przyszłym roku w Łodzi.
Kolejnymi z prelegentów, którzy pojawili się podczas warsztatowej części Dni Biznesu w Sporcie 2013 byli Tomasz Pasieczny (skaut West Bromwich Albion, założyciel firmy Pro Football) oraz Łukasz Klenczon i Jakub Węglarski z agencji menedżerskiej New Sport Star. Przybliżyli oni proces pozyskiwania zawodników przez kluby piłkarskie, podchodząc do tematu zarówno od strony klubu, jak i samego zawodnika i jego menedżerów, co spotkało się ze sporym zainteresowaniem ze strony uczestników.
Ciekawych informacji można było dowiedzieć się podczas
warsztatu prowadzonego przez Macieja Wojnickiego z Arskom Group, który
przedstawił dosyć szczegółowo, jak wiele pracy wymaga kreowanie wizerunku
piłkarza na przykładzie Jerzego Dudka oraz Dominika Furmana.
Wśród
prelegentów znalazł się też
Dariusz Skorupa, na co dzień zajmujący się treningiem mentalnym sportowców i
osób ze świata biznesu, który zgodził się poprowadzić dwa warsztaty o tej
tematyce.
Pierwszy dzień warsztatów zakończył Łukasz Łazarewicz. Dyrektor ds. marketingu i sprzedaży Ekstraklasy S.A. zaprezentował strategie marketingowe swojej nowej spółki, podkreślając przy tym nieustanną chęć walki z nieuzasadnionym w jego odczuciu złym wizerunkiem polskiej najwyższej klasy rozgrywkowej w opinii publicznej.
Drugi dzień IX Edycji Dni Biznesu w Sporcie otworzył opiekun Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania w Sporcie przy Szkole Głównej Handlowej prof. Andrzej Sznajder.
Problemom polskiego sportu oraz temu jak przyspieszyć jego profesjonalizację poświęcony był wykład prowadzony przez Michała Gniatkowskiego - eksperta prawa sportowego, a także wspólnika UMG Sport Consulting.
Następnie wystąpił Paweł Kozyra, przedstawiciel firmy
Comarch, która jest również sponsorem klubów piłkarskiego i hokejowego Cracovia
oraz niemieckiego klubu piłkarskiego TSV 1860 Monachium.
Gościem specjalnym był Paweł Januszewski, który opowiadał o różnych aspektach i ciekawostkach zaczerpniętych z imprez biegowych czy lekkoatletycznych, które miał okazję organizować, prowokując lawinę pytań osób zainteresowanych tą dziedziną zarządzania w sporcie.
Gwiazdą konferencji był jednak Andrzej Supron. Wicemistrz olimpijski z Moskwy (1980) w
zapasach w stylu klasycznym opowiadał o tym, jak świetnie odnajduje się w życiu
po zakończeniu kariery sportowej.