Politechnika Warszawska oraz Bayer Sp. z o.o. ustanowiły wspólny program praktyk dla studentów. Jego istotą jest promocja nauki w multimedialnym salonie popularnonaukowym BayLab, uruchomionym przez Bayer w Warszawie.
Zadaniem praktykantów jest współtworzenie i współprowadzenie warsztatów dla dzieci szkół podstawowych i gimnazjalnych. Warsztaty, moderowane przez pracowników naukowych warszawskich uczelni, dotyczą obszarów chemii, inżynierii materiałowej, ochrony środowiska. Ważnym elementem są zajęcia laboratoryjne.
- Bayer jest dumny, że może podzielić się swoją wiedzą i długoletnim doświadczeniem w prowadzeniu badań, zgodnie z naszym motto: ‘Science For A Better Life’. Cieszymy się z długoletniej współpracy z Politechniką Warszawską - program praktyk to kolejna odsłona. Punktem kulminacyjnym programu praktyk będzie czynny udział studentów w wystawie interaktywnej Anniversary Tour na temat innowacji Bayer z okazji 150-lecia istnienia firmy – mówi Monika Lechowska, Dyrektor Działu Komunikacji Bayer Sp. o.o.
Bayer to firma działająca w obszarze zdrowia, ochrony roślin i wysokospecjalistycznych materiałów. Od lat promuje uzdolnionych naukowców, wspiera ważne projekty badawcze oraz tworzy platformy wymiany naukowej. Wydatki na badania i rozwój sięgają 3 mld euro rocznie.
- Studenci Politechniki Warszawskiej wcześnie rozpoczynają praktyki zawodowe, a uczelnia wspiera ich aktywność. To również dzięki temu 3/4 naszych absolwentów znajduje pracę w ciągu zaledwie miesiąca od zakończenia studiów – mówi prof. Władysław Wieczorek, Prorektor Politechniki Warszawskiej.
Warunkiem udziału w programie praktyk w Bayer jest rekomendacja udzielona studentowi przez jedno z kół naukowych Politechniki Warszawskiej.
- Projekt wzbudził w naszym Kole bardzo duże zainteresowanie – mówi Michał Więcław z Chemicznego Koła Naukowego „Flogiston” – Obecnie rekomendowani przez nas studenci współprowadzą w BayLab zajęcia dotyczące witamin i przygotowują się do warsztatów z ochrony roślin.
Tylko w bieżącym półroczu w warsztatach weźmie udział 500 uczniów szkół z woj. mazowieckiego. Pod okiem moderatorów uczniowie korzystają ze sprzętu laboratoryjnego i nowoczesnego wyposażenia salonu, m.in. multimedialnego stołu dotykowego z aplikacjami poświęconymi zdrowiu, rolnictwu, wysokospecjalistycznym materiałom. Dla dzieci przygotowano trójwymiarowe filmy popularno-naukowe, mikroskopy z wyświetlaczami LCD, aplikację ‘Nutrition Clock’ (ukazującą wzrastające zapotrzebowanie na żywność wobec malejącej ilości areałów rolnych).