Windykacja należności - NOWOŚĆ AKADEMII BIZNESU I ALK

Akademia Biznesu MDDP zaprasza na nowe studia podyplomowe "WINDYKACJA NALEŻNOŚCI" - na 1 Edycję we Współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego.

logo_200.jpg

Termin szkolenia: 20.10.2012 - czerwiec 2013

Czas trwania: 2 semestry

Całkowita liczba godzin: 182

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele dwa razy w miesiącu (sobota 8.45 – 17.30; niedziela 8.45 – 15.30)

Rekrutacja: bez egzaminów wstępnych. 

Koszt uczestnictwa:
- 6.700 zł zw. z VAT (przy płatności w II ratach 2 x 3350 zł)
- 6.500 zł zw. VAT (przy płatności jednorazowej)
- opłata wpisowa – 150 zł

Konto, na które można dokonywać wpłaty wpisowego:
Akademia Leona Koźmińskiego
03-301 Warszawa, ul. Jagiellońska 57/59

BANK PEKAO SA w Warszawie 20 1240 1024 1111 0010 1646 0637

Program:




MODUŁ I – ZARZĄDZANIE NALEŻNOŚCIAMI (36 h)
Umiejętnością dominującą nad znajomością zarówno miękkich, jak i twardych aspektów windykacji, jest niewątpliwie wiedza i doświadczenie w efektywnym zarządzaniu należnościami. Stały monitoring, jak również celowość podejmowanych decyzji ma znaczący wpływ na terminowość wywiązywania się ze zobowiązań finansowych dłużników oraz zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorstwa.
W ramach niniejszego panelu uczestnicy zdobędą umiejętność efektywnego zarządzania należnościami, jak również dowiedzą się  na czym polega outsourcing usług windykacyjnych i jakie są aktualne trendy w branży windykacyjnej.

1. Wstęp do finansów przedsiębiorstw.

2. Czym jest zarządzanie należnościami i jaki jest jego cel.

3. Podstawowe zasady zarządzania należnościami.

4. Weryfikacja kontrahentów jako ważne narzędzie w zarządzaniu należnościami.

5. Monitorowanie należności.

6. Rynek windykacyjny w Polsce - windykacja zewnętrzna:
a) rola firm windykacyjnych w odzyskiwaniu należności,
b) najważniejsze podmioty na rynku,
c) instytucje wspomagające,
d) zasady działania firm windykacyjnych,
e) umowa z firmą windykacyjną – zasady kształtowania umów,
f) wycena wierzytelności.

7. Sprzedaż wierzytelności, factoring.

8. Najlepsze praktyki windykacyjne.

MODUŁ II – UMIEJĘTNOŚCI TWARDE (110 h)

Dłużnicy i ich zobowiązania stanowią coraz większy problem wielu firm. Windykacja oparta na negocjacjach, tzw. „ windykacja miękka”,  niestety nie zawsze odnosi oczekiwany skutek – wówczas jesteśmy zmuszeni sięgnąć do polskiego prawodawstwa.
Zajęcia realizowane w ramach niniejszego modułu dotyczą prawnych aspektów skutecznej windykacji, jak również procesu dochodzenia należności na drodze sądowej oraz egzekucyjnej.

1. Aktualny stan prawny w zakresie postępowania windykacyjnego:
a) prawo cywilne,
b) postępowanie sądowe i administracyjne,
c) kodeks spółek handlowych,
d) prawo karne,
e) ochrona danych osobowych,
f) prawo upadłościowe i naprawcze.

2. Cywilnoprawne elementy powstawania, modyfikacji i wygaśnięcia wierzytelności oraz długu.

3. Formalno – prawne aspekty działalności kontrahenta wpływające na skuteczność windykacji.

4. Windykacja, jako sposób odzyskiwania należności:
b) istota windykacji,
c) zbieranie informacji o kontrahencie,
d) metody windykacji.

5. Czynności windykacyjne konieczne przed skierowaniem windykacji na drogę postępowania sądowego.

6. Zabezpieczenie przed utrudnieniem windykacji przez dłużnika.

7. Postępowanie sądowe i egzekucja komornicza.

8. Podatkowe aspekty windykacji.

9. Windykacja w transakcjach międzynarodowych.

10.Technika redagowania pism w praktyce – ćwiczenia.

MODUŁ III – UMIEJĘTNOŚCI MIĘKKIE (36 h)
Etapem poprzedzającym postępowanie sądowe i egzekucję komorniczą jest pre-windykacja, czyli łagodny sposób na odzyskiwanie długów i mobilizowanie płatników do regularnego i terminowego wywiązywania się z zobowiązań.
Zajęcia realizowane będą przede wszystkim w formie warsztatów oraz ćwiczeń. Uczestnicy zajęć wspólnie wypracowują najwłaściwsze scenariusze rozmów z dłużnikiem.

1. Psychologiczne aspekty windykacji.
a) otoczenie dłużników,
b) typy dłużników,
c) wywieranie wpływu,
d) komunikacja w procesie windykacji.

2. Negocjacje w praktyce windykacyjnej:
a) planowanie rozmowy z klientem,
b) planowanie rozmowy telefonicznej,
c) przygotowanie do rozmowy bezpośredniej.

4. Trudni rozmówcy – jak z nimi postępować. 

opublikowano: 2012-06-24
Komentarze
Polityka Prywatności