GoodWill - takiego projektu jeszcze nie było....

Strona www: www.sgh.waw.pl/

Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie założyli organizację, której misją jest budowa patriotyzmu lokalnego na poziomie uczelni. GoodWill ma integrować społeczność akademicką SGH, wzmacniać więzi między Uczelnią a środowiskiem studentów, absolwentów, pracowników, zachęcać do wzajemnego wsparcia i wydobywać potencjał tkwiący w ludziach z SGH!

Studenci z GoodWill stawiają sobie za cel stworzenie fundacji promującej najzdolniejszych studentów SGH oraz wspieranie Uczelni, na kształt fundacji endowmentowych działających przy najlepszych uniwersytetach na świecie, takich jak Harvard, LSE lub Oxford. Zaczynają od projektu bluz akademickich, które wybrali jako najbardziej uniwersalny gadżet uniwersytecki. GoodWill ma się stać jednocześnie pierwszym esgiehowym bractwem na wzór uczelni amerykańskich.

GoodWill - student SGH może zostać partnerem swojej Uczelni


Pierwszym projektem GoodWill są bluzy z akronimem SGH i logo Uczelni. Dzięki nim studenci będą mogli okazywać swoje przywiązanie do Uczelni nie tylko podczas wydarzeń uczelnianych, ale także poza nią. 

„Bluza SGH to nie tylko kolejny element garderoby. To symbol akademicki umożliwiający wyrażanie w swobodny sposób swojej przynależności do Uczelni. Oprócz tego muszę przyznać, że jest to wysokiej jakości produkt opatrzony prestiżową i unikalną grafiką” – mówi Piotr Mądry, pomysłodawca GoodWill.

Bluzy w różnych rozmiarach i dwóch kolorach do wyboru: szarym i - charakterystycznym dla SGH - zielonym, kosztują 89 zł (dla studentów) i 119 zł (dla absolwentów, wykładowców i pracowników SGH). Bluzy przeznaczone dla absolwentów mają dopisek "Alumni". Wszystkie mają metki GoodWill i sprzedawane są w specjalnym pudełku oznaczonym logotypem GoodWill. Cena w całości pokrywa koszty produkcji.

Jednak za sprzedażą bluz kryje się coś więcej. 8 zł z każdej bluzy sprzedanej studentowi i 32 zł z każdej bluzy sprzedanej absolwentowi, wykładowcy czy pracownikowi to „cegła”, która zostanie przeznaczona na jeden z trzech celów. Przy czym to sami kupujący będą mogli zdecydować w głosowaniu, na co przeznaczą swoją „cegłę”.

„Od samego początku głównym założeniem projektu było stworzenie czegoś trwałego na uczelni, w czym mogliby uczestniczyć wszyscy zainteresowani jej losem, a co za tym idzie także swoją przyszłością” – tłumaczy Piotr Mądry. „Marzymy o wyremontowaniu sali ćwiczeniowej lub przygotowaniu chill-roomu w Bibliotece SGH” – dodaje.


GoodWill to jednocześnie doskonały sposób na zastosowanie wiedzy w praktyce przy przeprowadzaniu pierwszego projektu - od zaprojektowania bluz i wyboru producenta gwarantującego wysoką jakość produktu, poprzez stworzenie strony internetowej i kanału dystrybucji. Oficjalne rozpoczęcie działalności GoodWill i prezentację bluz poprzedziła kilkutygodniowa kampania teaserowa w internecie. Bluzy będzie można kupić w internecie od 13 lutego do 4 marca br.

„Nie jesteśmy zdziwieni, jesteśmy oszołomieni pozytywną reakcją wszystkich SGHowców! To jest pierwsza akcja, która łączy wszystkie środowiska SGH, pokolenia i to z takim powodzeniem!” – mówi Anna Różańska z zespołu założycielskiego GoodWill.

GoodWill - to nie tylko bluzy...

Jednak GoodWill to nie tylko sprzedaż bluz i zbiórka pieniędzy. Drugi etap to GoodWill Business School (GBS) - cykl połączonych ze sobą warsztatów prowadzonych przez absolwentów SGH pełniących zarządcze role w korporacjach. To w pełni praktyczne zajęcia, które pokażą prawdziwy biznes od strony operacyjnej. GBS będzie okazją do poznania procesów zachodzących w biznesie od strony, której nie znajdziecie w podręcznikach do ekonomii.  

„Dzięki GoodWill absolwenci mają okazję wrócić na uczelnię i podzielić się wiedzą” – wyjaśnia Anna Różańska. „Dla studentów to swoisty motywator, spotykają absolwentów, którzy osiągnęli zawodowe szczyty otrzymują od nich wiedzę praktyczną, sami osiągają szczyty, a później wracają na uczelnię i przekazują wiedzę młodszym studentom. W ten prosty sposób powstaje perpetuum mobile siły SGH!” – tłumaczy.

Docelowo natomiast GoodWill ma się stać pierwszą w Polsce prawdziwą fundacją endowmentową, wokół której będą skupiać się studenci, absolwenci i świat biznesu. Jej głównym zadaniem będzie promowanie najwybitniejszych studentów SGH. GoodWill ma umożliwić najlepszym studentom wyjazdy np. na Summer University na Harvardzie czy udział w kursach Chartered Financial Analyst wraz z opłaconymi egzaminami lub innego rodzaju prestiżowe nagrody.

Według Piotra Mądrego w Polsce brakuje wciąż konkursów, które umożliwiałby promocję najwybitniejszych studentów, dając jednocześnie wsparcie finansowe. „Skupiamy się na drzemiącym w polskich studentach potencjale, stawiając sobie za misję, stworzenie im niezapewnionych dotąd możliwości rozwoju. To się musi udać w SGH!” - mówi.

Odkryj z nami ducha SGH! Poczuj się dumny ze swojej Uczelni! Carpe SGH!

Więcej informacji o GoodWill znajdziecie na stronie:

http://mygoodwill.pl/

Jeden z filmów promujących projekt:

http://www.youtube.com/watch?v=fC7rK3XdbZQ&feature=player_embedded


ostatnia aktualizacja: 2012-02-09
Komentarze
Polityka Prywatności