Studenci SGH wygrywają Google Online Marketing Challenge po raz trzeci z rzędu

Strona www: www.sgh.waw.pl

Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie wygrali tegoroczny Google Online Marketing Challenge na poziomie europejskim. To ich trzecie z rzędu zwycięstwo w tym konkursie. Zwycięska drużyna to Anna Bowżyk, Marcin Pogroszewski, Łukasz Lewandowski i Karol Chilimoniuk. Opiekunem naukowym grupy był dr Tymoteusz Doligalski z Zakładu Wartości Klienta SGH. Laureaci będą mieli możliwość zwiedzenia regionalnej siedziby firmy Google w Dublinie, a także otrzymają od firmy laptopy.

Google Online Marketing Challenge jest corocznym konkursem z zakresu marketingu internetowego polegającym na prowadzeniu kampanii promocyjnych z wykorzystaniem systemu reklamowego Google Adwords i formułowaniu zaleceń w zakresie strategii promocji. Uczestnicy, działający w maksymalnie sześcioosobowych zespołach, współpracują z wybraną przez siebie firmą, dla której przeprowadzają kampanię promocyjną o budżecie 200 USD. Oprócz prowadzenia kampanii uczestnicy tworzą raporty zawierające analizę działań firmy i konkurencji, audyt użyteczności strony internetowej i zalecenie odnośnie do dalszych działań marketingowych. Na podstawie wyników kampanii zostają wybierani finaliści, a następnie - na bazie przedstawionych raportów ocenianych przez ekspertów akademickich z całego świata - wyłaniani są globalni i regionalni zwycięzcy. Warto podkreślić, że w tegorocznym konkursie wzięło udział prawie 15 tysięcy uczestników z 70 krajów, tworzących w sumie 3082 zespoły.

Zwycięski zespół współpracował z firmą Adrenalina Park oferującą rozrywki z zakresu sportów ekstremalnych na Dolnym Śląsku. Celem prowadzonej kampanii było poinformowanie o ofercie parku potencjalnych klientów, skłonienie ich do odwiedzenia strony oraz rejestracji w celu uzyskania kuponu zniżkowego. W założeniach przyjęto, że najważniejszym wyznacznikiem sukcesu jest wygenerowanie 30 rejestracji. Kampania promocyjna trwała trzy tygodnie. Komunikat reklamowy wyświetlony został 20 tysiącom osób, z czego co dziesiąta osoba przeszła na stronę firmy, a 160 osób zarejestrowało się, aby otrzymać kupon zniżkowy. Jak podkreślają autorzy kampanii, oprócz samej optymalizacji w systemie AdWords (dobór słów kluczowych, targetowanie, teksty reklamowe i stawki za kliknięcie), ważne dla jej sukcesu były także takie elementy jak audyt strony internetowej, stworzenie wersji strony dostosowanej do telefonów komórkowych czy optymalizacja „chmurki” – niewielkiej sekcji strony pokazującej się ponad stałą częścią informacyjną i zawierającej informacje o kuponie zniżkowym. W czasie trzech tygodni trwania kampanii „chmurka” przeszła trzy gruntowne modyfikacje obejmujące zmiany zarówno treści, jak i warstwy prezentacyjnej w celu maksymalizacji jej skuteczności.

Tegoroczny sukces studentów SGH jest kontynuacją dotychczasowych osiągnięć studentów uczelni w zakresie marketingu internetowego. W 2009 i 2010 roku zespoły studentów SGH kierowane przez Marcina Dudka zajęły w konkursie Google Online Marketing Challenge pierwsze miejsca w regionie Europa, Afryka i Bliski Wschód. W organizowanym w 2011 r. przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i SGH konkursie na najlepszą pracę magisterską z marketingu internetowego trzy prace złożone przez absolwentów uczelni zostały wyróżnione. Szkoła Główna Handlowa w Warszawie umożliwia naukę e-marketingu w ramach zajęć prowadzonych na studiach licencjackich i magisterskich, a od 2006 roku także w ramach Studiów Podyplomowych Marketing Internetowy (do tej pory 14 edycji i około 400 słuchaczy).

Oficjalne informacje o zwycięzcach konkursu Google Online Marketing Challenge w 2011 r.: http://www.google.com/onlinechallenge/winners.html


ostatnia aktualizacja: 2012-01-19
Komentarze
Polityka Prywatności