
Studenci narzekają, że studia nie zapewniają wystarczającego przygotowania do pracy, a teoria zdecydowanie góruje w nauczaniu nad praktyką. Z tego powodu wyższe uczelnie coraz częściej decydują się na współpracę z biznesem. Specjalny program pod patronatem Business Center Club uruchamia Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna w Warszawie.
Partnerami
akcji “CO-OP Education”, dofinansowanej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zostały takie firmy jak: IBM, ASTER,
Sequence, GlobalOne, Microsoft, Oracle czy D-Link.
„Studia nic
nie dają”, „studia w większości
sprowadzają się do czytania i wkuwania”, „niepraktyczne
przedmioty, które niewiele pomagają w późniejszej pracy” – takie i podobne opinie wielokrotnie pojawiają się na internetowych forach. Nic
dziwnego -
w konfrontacji z zawodową rzeczywistością niejednokrotnie okazuje się, że
wiedza zdobyta w trakcie kilku lat studiów, jest mało przydatna w praktyce.
Znane marki kształcą i przyciągają
Coraz częściej
uczelnie próbują więc tworzyć program nauczania wspólnie z przedstawicielami
firm. – Uczestnictwo w procesie kształcenia osób na co dzień zajmujących się
biznesem czy nowymi technologiami, umożliwia podniesienie jakości nauczania i pozwala
dostosować kwalifikacje absolwentów do zapotrzebowania przyszłych pracodawców.
Jednocześnie znane marki przyciągają studentów, bo udział w wykładach
prowadzonych przez praktyków z dużym doświadczeniem zawodowym jest niezwykle
cenny, a oferowane przy okazji staże mogą być początkiem kariery zawodowej i
często stanowią pierwszy, wartościowy punkt w cv. – tłumaczy Ryszard
Michalczyk, Dyrektor HR i Programów Biznesowych z Wyższej Szkoły
Ekonomiczno-Informatycznej w Warszawie.
Szkoła wprowadziła
program „CO-OP Education” i zaprosiła do współpracy firmy o lokalnym i międzynarodowym charakterze. Wśród
nich znalazły się takie marki jak: IBM, Ciech S.A., ASTER, Sequence, GlobalOne,
Microsoft, Oracle, Call Center Training, DAT Komputer Concepts, D-Link Polska,
Polska Organizacja Turystyczna czy Międzynarodowe Targi Polska.
Nie tylko staże
Program jest
skierowany do wszystkich studentów, niezależnie od kierunku studiów. Od nowego
roku akademickiego studenci będą mogli wziąć udział
w ćwiczeniach i wykładach, podczas których zostaną wprowadzeni w realia pracy
zawodowej i specyfikę działalności przedsiębiorstw, ich procedur oraz
standardów działania. Dla starszych studentów, kończących studia przygotowano
obszerniejszą bazę warsztatów i staży, w tym płatnych zleceń dających możliwość
udziału w projektach interdyscyplinarnych realizowanych w firmach partnerskich.
-
Studentów, których będziemy gościć w naszej firmie, planujemy włączać do
projektów zadaniowych tak, aby oprócz uzgodnionego z uczelnią programu edukacyjnego,
mogli oni sprawdzić się także w działaniu, poznając najnowsze technologie,
standardy pracy oraz procesy funkcjonowania różnych obszarów działalności
firmy. - przekonuje
Program
„CO-OP Education” rusza 1 października.