Strategia skutecznej sprzedaży bezpośredniej
“Sprzedaż to nie są: plany handlowe, tabelki w excelu, wyuczone teksty i socjotechnika. Sprzedaż to bycie pomocnym, bycie przydatnym i służenie klientowi.” (Jan Fijor)
Umiejętności nawiązywania relacji przydają nam się na codzień. Posiadają je zarówno sprawni handlowcy, menedżerowie i negocjatorzy. Czy jednak potrzebujemy tych wszystkich "perswazyjnych technik", by osiągnąć jeśli nie doskonałość, to chociażby sukces w biznesie? Zastanówmy się...
Prowadzono niegdyś badania przez niezależną, zewnętrzną firmę na temat powodów rezygnacji z produktu bądź usługi przez klientów. Co się okazało?
Otóż kontrahenci potrafią przymknąć niekiedy oko na cenę, nieterminowość, a nawet lekką niespójność sprzedającego. Nienawidzą natomiast, gdy traktuje się ich niepoważnie, z góry albo tylko jako mały trybik spośród rzeszy innych klientów. Zostają oni przy tych firmach, w których nawiązali właściwą relację z handlowcem czy z inną osobą, którą dobrze znają.
Pozostałe elementy schodzą na dalszy plan. Nie oznacza to oczywiście, że mamy być nieterminowi albo podwyższać cenę do granic możliwości - wszystko w miarę rozsądku.
Dochodzimy tu do miejsca, w którym liczy się nie tyle masowy marketing, co właściwa relacja, rekomendacje i podejście do klienta. Techniki perswazyjne może nie są złe, ale niewprawna osoba może łatwo do siebie zrazić innych próbując ich "zmanipulować".
Temat Metody skutecznej sprzedaży przedstawi Jan Fijor na Alternatywnym Spotkaniu Biznesowym już we wtorek 8 czerwca 2010 roku. Prowadzący był dawniej agentem ubezpieczeniowym, maklerem, obecnie prowadzi wydawnictwo ekonomiczne Fijor Publishing Company.
Do tej pory pojawiły się dwie książki jego autorstwa: Jak zostałem milionerem? i Metody zdobywania klientów. Przez kilka lat pojawiał się w pierwszej trójce najlepszych salesmanów firmy amerykańskiej. Obecnie dużo inwestuje w polskie nieruchomości. Posiada także udziały w Alternatywnej Szkole Biznesu i Rozwoju Osobistego.
ostatnia zmiana: 2010-06-03