
Od grudnia ubiegłego roku Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych (MiNI) Politechniki Warszawskiej zaangażowany jest w realizację programu wspierania uzdolnionych uczniów, prowadzonego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.
Jak dodaje, w ostatnim czasie przeprowadzono na Mazowszu test, który wykazał, że mamy młodzież zdolną, pomysłową i spostrzegawczą. W jego efekcie wybrano 192 dzieci o szczególnych uzdolnieniach matematycznych. 70 z nich 7 lutego br. przyjedzie do Gmachu Głównego PW, gdzie mieści się Wydział Matematyki Nauk Informacyjnych.
Oprócz zwiedzania wydziału i spotkania z jego władzami, młodzi goście wysłuchają specjalnie przygotowanego wykładu, zapoznają się z różnymi formami działalności studenckich kół naukowych oraz zwiedzą Muzeum Politechniki. Jednak głównym celem ich wizyty jest zapoznanie się z nauczycielami akademickimi, którzy przejmą nad nimi bieżącą opiekę naukową. "Chociaż w programie 'Mazowieckie Talenty' biorą udział i inne uczelnie, to tylko Politechnika Warszawska - jak dotąd - zdecydowała się objąć uczniów systematyczną i bezpośrednią opieką" - podkreśla Chybińska.
Rzeczniczka przypomina także, iż Wydział Matematyki i Nauk Informacyjnych PW już od dawna prowadzi aktywną działalność na rzecz popularyzacji matematyki. Organizuje m.in. Powszechny Internetowy Konkurs Matematyczny dla uczniów szkół średnich (obecnie trwa jego dziesiąta edycja) i współpracuje z niektórymi liceami prowadząc w nich kółka matematyczne i wykłady. Wydział objął również patronat nad klasą matematyczną Liceum im. Poniatowskiego w Warszawie. To na MiNI zrodziła się również inicjatywa "Zielonej Akcji", w ramach której studenci prowadzą zajęcia komputerowe w szkołach szeroko rozumianej prowincji.
***
Projekt edukacyjny "Mazowieckie Talenty" jest dotowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego. Zakłada prowadzenie dla zdolnych uczniów różnorodnych w formie i treści zajęć w wymiarze 50 godzin dydaktycznych rocznie, udział w wycieczkach naukowych oraz spotkania i współpracę z nauczycielami i rodzicami.
Autorami projektu są nauczyciele konsultanci do spraw nauczania matematyki i fizyki, którzy wspólnie z nauczycielami akademickimi prowadzą poszczególne zajęcia. (PAP)