Miejsce: Filharmonia Narodowa - sala koncertowa
Warszawa, Jasna 5
Cena biletu Miejsce siedzące - kat. II (1 os.): 60 PLN
DŹWIĘKI, SŁOWA, ZNAKI
Czy można napisać muzykę do reklamy pasty do zębów? Dla Georges’a Aperghisa nie ma problemu. Napisał też rzecz o płatkach kukurydzianych i tę na koncercie usłyszymy. Otwierające Festiwal przygodne teksy Pubs-Reklamen mają powab codzienności. U François-Bernard Mâche’a tekstu nie ma, są muzyczne znaki i symbole funkcjonujące niczym dźwiękowa matryca języka. Dwa performanse duetu Electrovoce pozostają w kontraście: publicystyka wobec poszukiwań istotnego „pierwszego” słowa. W utworze Juliany Hodkinson zabrzmią zakodowane w alfabecie Morse’a teksty z gazet. Dialog z reliefami Yves’a Kleina spotkamy u Aleksandry Kacy. Ecloga – to zagadkowy i przepojony mistyczną tęsknotą utwór Mistrza Krzysztofa Pendereckiego do słów Wergiliusza. I późna polska premiera utworu Mauricio Kagela ze słowami w języku ladino – z głębin przeżywania ludzkiej tragedii. Muzyka i język dają wyraz.
Program:
Agata Zubel, sopran
ElettroVoce: Agata Zubel, sopran, Cezary Duchnowski, elektronika
Tom Pauwels, gitara elektryczna
proMODERN
Grzegorz Łukawski, narrator
CHÓR POLSKIEGO RADIA
Maria Piotrowska-Bogalecka, przygotowanie chóru
NARODOWA ORKIESTRA SYMFONICZNA POLSKIEGO RADIA W KATOWICACH
Monika Wolińska, dyrygentka
Georges Aperghis Pubs-Reklamen,cz. 1 *
François-Bernard Mâche Synergies
ElettroVoce Widzimisię na fonotyzator semantochłonowy ** (zamówienie Warszawskiej Jesieni przy wsparciu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS)
Juliana Hodkinson ...can modify completely / in this case / not that it will make any difference...*
Krzysztof Penderecki Ecloga VIII
Aleksandra Kaca rilievo ** ( zamówienie Warszawskiej Jesieni przy wsparciu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS)
ElettroVoce Widzimisię na werbafon desemantryczny ** (zamówienie Warszawskiej Jesieni przy wsparciu Stowarzyszenia Autorów ZAiKS)
Mauricio Kagel Vox humana? *
** prawykonanie
* pierwsze wykonanie w Polsce
---------
Zakup biletu podwójnego oznacza rezerwację dwóch miejsc na widowni obok siebie w tym samym rzędzie. Jeżeli wybrano miejsce podwójne o nr 4 oznacza to rezerwację również miejsca nr 5 w tym samym rzędzie. Zakup miejsca podwójnego nr 11 oznacza rezerwację miejsca nr 12 w tym samym rzędzie, itd.
Regulamin i Oświadczenie dla uczestników Festiwalu: https://media.biletomat.pl/media/attachments/tickets_event/9710/Oswiadczenie_uczestnika_wydarzenia_i_regulamin.pdf
Regulamin wstępu na koncerty w Filharmonii Narodowej: https://media.biletomat.pl/media/attachments/tickets_event/9713/covid-19-regulamin-wstepu-dla-publicznosci.pdf