Moda na Big Data wciąż nie mija. Co więcej, trend ma się rozwijać. Jak prognozuje firma analityczna IDG, w ciągu najbliższych 3 lat wartość rynku zaawansowanej analityki danych wzrośnie ze 130 mld dol. do ponad 203 mld dol. Jednak pomimo tego, że o Big Data mówi się wiele, termin ten nadal pozostaje nieco owiany tajemnicą – ładnie brzmiący, intrygujący, lecz enigmatyczny i niejasny dla przeciętnego Kowalskiego. O co chodzi w tym całym Big Data? Co ma wspólnego z efektywnie prowadzonym biznesem? Odpowiedzi na te pytania szukają między innymi studenci Szkoły Głównej Handlowej, organizując 24 i 25 kwietnia konferencję „Big Data – bigger opportunities”.
Konferencja, organizowana w tym roku już po raz trzeci przez Studenckie Koło Naukowe Statystyki, jest jedyną w Polsce tak dużą konferencją poświęconą tematyce Big Data i jej zastosowaniu w biznesie tworzoną wyłącznie przez studentów. Nie umniejsza to jednak jej poziomu merytorycznego. Tegoroczna edycja projektu odbędzie się 24 i 25 kwietnia w SGH i skupi na przedstawieniu tematyki Big Data z perspektywy realnych problemów biznesowych, rozwiązanych dzięki narzędziom zaawansowanej analityki. Program pierwszego dnia obejmuje 3 warsztaty poświęcone zastosowaniu narzędzi Big Data w praktyce. Agenda drugiego dnia przewiduje natomiast cykl 7 prelekcji, skierowanych do większej liczby uczestników. O wykorzystaniu Big Data w różnorodnych branżach - marketingowej, konsultingowej, bankowej - opowiedzą eksperci z firm takich jak Bank Millennium, Dentsu Aegis Network Polska, Zenith, Cloud Technologies, Deloitte i PwC.
Udział w konferencji jest bezpłatny, lecz na poszczególne prelekcje oraz warsztaty będą obowiązywać zapisy. Link do zapisów pojawi się na stronie Organizatora: www.sknstatystyki.pl. Informacje o wydarzeniu będą również na bieżąco publikowane na profilu SKN Statystyki na Facebooku. Ponadto 10 kwietnia w SGH odbędzie się dzień promocyjny konferencji z licznymi atrakcjami: poczęstunkiem, konkursami, stoiskami partnerów merytorycznych wydarzenia.