W dniach 18–22 października 2016 roku odbędzie się I edycja Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw. Wydarzenie jest częścią światowych tygodni mody odbywających się pod patronatem Mercedes-Benz. MBFWW to wspólny kalendarz najważniejszych pokazów mody w Warszawie oraz platforma biznesowa i networkingowa dla branży.
Już tej jesieni w Warszawie, po raz pierwszy w Polsce, odbędzie się tydzień mody funkcjonujący według znanego na całym świecie schematu - projektanci i marki odzieżowe w tym samym czasie i w ramach jednego wydarzenia organizują swoje pokazy. Podczas pierwszej edycji będą prezentować kolekcje wiosna/lato 2017.
Każdy z uczestników organizuje pokaz we własnym zakresie. Może współpracować ze swoimi sponsorami, zaprosić własną publiczność i zależnie od preferencji - wybrać na miejsce pokazu główną przestrzeń MBFWW lub wybraną przez siebie lokalizację - o modelu organizacyjnym mówi Ania Terej, dyrektor Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw. - Paryż, Mediolan, Londyn, Nowy Jork, ale też Berlin, Praga czy Madryt - każde z tych miast odgrywa mniej lub bardziej znaczącą rolę w kreowaniu i budowaniu światowej mody. Każde z nich od wielu lat ma też niezwykle ważne narzędzie, jakim jest fashion week, który spaja cały rynek, dyktuje jego tempo, gromadzi twórców, kupców, ekspertów i media w jednym miejscu - mamy nadzieję, że taką rolę będzie spełniał też warszawski tydzień mody.
Oprócz pokazów przewidziane są wydarzenia towarzyszące adresowane do branży - cykl spotkań i warsztatów z uznanymi postaciami ze świata mody oraz program imprez towarzyszących otwarty dla szerokiej publiczności, organizowany z partnerami i instytucjami kultury w Warszawie.
Moda i design to jedne z najważniejszych dziedzin w strategii marketingowej Mercedes-Benz. Od 20 lat marka współpracuje z branżą mody, wspiera już około 50 wydarzeń modowych w ponad 30 krajach na całym świecie - a teraz również w Warszawie - mówi Ewa Łabno-Falęcka, Dyrektor Communication & Public Affairs Mercedes-Benz Polska i dodaje - Nasza marka wspierała w Polsce różne wydarzenia modowe, najczęściej były to pojedyncze pokazy polskich projektantów, ale też ubiegłoroczny Mercedes-Benz Fashion Weekend - choć jego formuła skierowana do konsumentów znacznie różniła się od nowo powstałego tygodnia mody - pokazał, że zainteresowanie modą jest duże.
W wielu miastach Polski odbywają się pokazy i wydarzenia poświęcone modzie, ale brakowało takiego, które ma możliwość korzystania z globalnej siatki połączeń, którą stworzyła marka Mercedes-Benz dla wszystkich wspieranych przez nią wydarzeń modowych. Dzięki temu, oprócz prezentacji nowych kolekcji, MBFWW będzie narzędziem promocji i możliwością pokazania polskich projektantów oraz marek na światowym rynku mody.
Jedną z korzyści udziału w MBFWW jest prezentacja kolekcji oraz marki w międzynarodowym portalu prasowym Mercedes-Benz Fashion Newsroom, który skupia informacje o wszystkich wydarzeniach i dociera do wielu edycji magazynów i publikacji online na świecie. Kolejną, ważną korzyścią jest platforma wymiany projektantów - The International Designer Exchange Program adresowany do modowych start-upów oraz studentów, którzy mają szansę na pokaz podczas dowolnego tygodnia mody na świecie odbywającego się pod patronatem Mercedes-Benz. Za organizację i koordynację programu, na zlecenie Mercedes-Benz, odpowiedzialna jest jedna z najbardziej uznanych na świecie agencji PR - Karla Otto. Organizatorzy zapewniają również dotarcie do polskich i międzynarodowych kupców i agentów.