Wystawa została pokazana w Centrum Designu w Gdyni, obecnie prezentowana jest w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. W 2016 roku ekspozycja zostanie przeniesiona do Galerii BWA Dizajn w Wrocławiu, Zamku Cieszyn, Bunkra Sztuki w Krakowie, galerii BWA Tarnów oraz kolejnych galerii, muzeów i instytucji kultury w Polsce. Ekspozycjom znaków towarzyszą wykłady, warsztaty i spotkania. Wystawa czynna do 10.01.2016.
Znak to jeden z podstawowych elementów komunikacji wizualnej. Abstrakcyjne symbole, plastyczne metafory i graficzne skróty są jak sylaby czy litery graficznego systemu językowego, w którym jak w soczewce odbija się historia danego społeczeństwa czy kraju. Od końca lat 60. w Polsce nie powstała żadna wystawa ani publikacja podejmująca próbę całościowego pokazania historii znaków graficznych oraz identyfikacji wizualnych.
Wystawa prezentuje przekrojowo polskie znaki oraz systemy komunikacji wizualnej. Ekspozycja przypomina ikoniczne projekty z lat 1945-1969, przybliża historię polskiej grafiki użytkowej, a także pozwala skonfrontować dokonania nestorów projektowania z najnowszymi pracami z dziedziny projektowania graficznego oraz case'ami pokazującymi proces tworzenia znaków i kompletnych skomplikowanych systemów identyfikacji wizualnej, współpracy z klientami w tym zakresie, a także sposób oraz zasady budowy silnych marek dzięki znakowi i systemowi identyfikacji. W tej części wystawy prezentowane są prace przygotowane przez członków Klubu Brand Design działającego przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SKM SAR, nagradzane w Polskim Konkursie Kreatywnym KTR. Są to systemy identyfikacji powstałe dla: PZU, Aliora - agencja White Cat Studio; Bramy Wiśniowski - agencja Papajastudio; Wirtualna Polska - agencja BNA; Autor Rooms - agencja Mamastudio.
Zasadnicza część ekspozycji jest odtworzeniem legendarnej Pierwszej Ogólnopolskiej Wystawy Znaków Graficznych z 1969 roku. Pokazano wówczas 335 projektów, m. in. znak Pekao, Mody Polskiej, CPN-u, Unitry, Domu Handlowego "Telimena" czy inne, ikoniczne już dziś, znaki graficzne takich twórców jak: Ryszard Bojar, Roman Duszek, Jan Hollender, Emilia Nożko-Paprocka, Karol Śliwka, Leon Urbański. Kolejna część ekspozycji przedstawia 335 najnowszych znaków powstałych w latach 2000-2015, wybranych przez Radę Konsultantów i Komisarzy wystawy.
Weekend otwarcia uzupełniały wykłady i spotkania z Twórcami, poświęcone projektowaniu znaków i identyfikacji wizualnych. W trakcie dwudniowego wydarzenia wybrani projektanci i studia graficzne przedstawiły swoje realizacje i opowiadały o procesie powstawania identyfikacji wizualnych prezentowanych na Wystawie.
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, ul. Pańska 3, wystawa czynna do 10.01.2016, https://www.facebook.com/events/1696458937250486/