Wydawnictwo tCHu oraz Games Development zapraszają do wzięcia udziału w poetyckiej grze miejskiej „Wybiór”, która odbędzie się 24 września (czwartek) o godz. 18.00 w Warszawie. Gra zorganizowana zostanie w ramach promocji tomu poezji Piotra Mitznera „Wybiór” i stanowić będzie eksperyment artystyczny oraz alternatywę dla tradycyjnych spotkań autorskich promujących nowe wydawnictwa.
Gra miejska przypominać będzie spacer z zadaniami, w którym uczestnicy mogą odwiedzać różne miejsca - np. podwórka, mieszkania, strychy, przestrzenie publiczne - które zostaną specjalnie zaaranżowane tak, aby w ciekawy sposób zaprezentować wybrane wiersze Piotra Mitznera, poruszyć, inspirować i wywołać refleksję u graczy.
- Pomysł gry poetyckiej uważamy za świetny, oryginalny, nawiązujący z jednej strony do odświeżająco dziecięcej zabawy, poszukiwań, podchodów, a z drugiej - do płodnej (i intelektualnie zapładniającej) tradycji kulturowej: teatru otwartego, artystycznego happeningu, a nawet w pewnym sensie do sięgających korzeniami głębokiej starożytności misteriów wtajemniczających. Bardzo to atrakcyjne, chciałoby się rzec, aż smakowite. Wrzucenie uczestnika w wir tworzenia, jakby w samo jądro krystalizującej się poezji, przekroczenie funkcji biernego odbiorcy, magnetyczne wciągnięcie w alchemię, przeżycie "dziwności" tworzenia. Namówienie do stania się poetą. Ujawnienia poezji w sobie - mówi Lech Robakiewicz, właściciel wydawnictwa tCHu.
Motyw przewodni gry to podróż, rozumiana jako podróż po poezji Piotra Mitznera, wielowątkowa wyprawa po światach w niej ukazanych, ale także wędrówka w głąb siebie, do czasów minionych połączona ze spacerem po przybierającej różne oblicza Warszawie.
- Uczestnicy gry będą mogli poznać niezwykły i wielowymiarowy świat poezji Piotra Mitznera. Dzięki zaangażowaniu artystów, literatów i animatorów kultury jego wiersze ożyją w formie zadań i punktów gry miejskiej, jak nigdy dostępne dla odbiorców kultury. W zamierzeniu gra ma być przygodą, której uczestnikami staną się nie są bierni widzowie, ale aktywni bohaterowie mogący kształtować jej przebieg - mówi koordynatorka gry Agata Gołąb z Games Development.
Udział w realizacji gry zapowiedzieli artyści i ludzie ze świata kultury, m.in. Adam Ferency, Michał Jagiełło, Wojciech Kass. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: kwartalnik literacki "Wyspa" i portal Rynek-ksiazki.pl. Partnerem gry zostali: Dom Kultury Śródmieście, Dom Spotkań z Historią oraz kwartalnik naukowo-literacki "Tekstualia".
Gra ma charakter otwarty, udział w niej jest bezpłatny. Dla zwycięzców przewidziano nagrody. Wszystkich chętnych zapraszamy do wysłania zgłoszenia na adres: kontakt@gamesdevelopment.pl . Szczegółowe dane oraz harmonogram gry zostaną przesłane uczestnikom po rejestracji.