Umowy są jednym z podstawowych instrumentów prawnym pozwalającym na uzyskanie dostępu do efektów działalności twórczej. Uzyskanie wiedzy o zasadach rządzących umownym prawem autorskim powinno budzić zainteresowanie osób podejmujących działalność twórzą w branży kreatywnej (zarówno przedsiębiorców rozpowszechniających utwory oraz osób pragnących uzyskać w sposób legalny dostęp do tej twórczości). Warsztaty odbędą się 22 kwietnia w Warszawie.
W programie:
1. Maja?tkowe prawa autorskie oraz skutki umów prawa autorskiego w czasie i w przestrzeni
2. Utwóry współczesnych sztuk wizualnych
Wyjaśnimy pojęcie dzieła sztuk wizualnych oraz szczegółowe pojęcie utworu w rozumieniu prawa autorskiego.
3. Systematyka i charakterystyka umów prawa autorskiego oraz ogólne załoz?enia umownego prawa autorskiego
Omówimy szczegółowo kwestie prawne obrotu prawami autorskimi. Wskażemy jak prawidłowo zredagować w umowie pole eksploatacji, które jest centralną instytucją umownego prawa autorskiego. Przeanalizujemy umowy o utwory przyszłe, regulacje dotyczące wynagrodzenia, zapisy dotyczące zakazu konkurencji po stronie autora jak również konsekwencje niewykonania i nienależytego wykonanie umowy.
4. Umowy w zakresie utworów fotograficznych
5. Umowy w zakresie utworów audiowizualnych
Omawiając zagadnienia umów w zakresie produkcji i eksploatacji utworów audiowizualnych wskażemy obowiązki podmiotów między którymi zawierane są umowy: strony umów dotyczących utworów audiowizualnych, producent audiowizualny, koproducent, twórcy filmowi, artyści wykonawcy.
Systematyka umów w zakresie utworów audiowizualnych:
6. Umowy dotycza?ce multimediów
W tej część szkolenia omówimy umowy w zakresie zarówno produkcji, jak i eksploatacji utworów multimedialnych. Kolejno omówione zostaną umowy o stworzenie utworu multimedialnego oraz umowy o jego eksploatację w sieciach informatycznych (on-line) oraz na nośnikach materialnych (off-line):
7. Umowy w zakresie komiksu
Zanim powstanie komiks zawierane są umowy między współtwórcami oraz umowy o zamówienie komiksu między wydawnictwem a współtwórcami i innymi podmiotami.
Omówimy:
8. Umowy w zakresie utworów sztuki konceptualnej
Wielopostaciowość dzieł sztuki konceptualnej powoduje, że mieszają się w niej elementy charakterystyczne dla umów regulujących przynajmniej kilka tradycyjnych innych postaci prezentacji publiczności efektów artystycznych. Będą to umowy zarówno o ogłoszenie konkursu na dzieła sztuki konceptualnej, umowa o stworzenie działa a w dziedzinie rozpowszechniania takich utworów, umowa o wystawienie na wystawie, w muzeum, umowę o wykonanie, reprodukcje w postaci widokówek, albumów itp.
Ekspert: Milena Bodych
Prawnik, absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, doktorantka w Instytucie Prawa Międzynarodowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Aktualnie pracuje nad rozprawą doktorską z zakresu regulacji prawnych dotyczących cyberbezpieczeństwa. Prowadzi wykłady i ćwiczenia ze studentami na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej.
Laureatka licznych nagród i konkursów naukowych, przyznanych: m.in. przez prof. Jerzego Buzka, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Harvard Club of Poland. Pomysłodawca i założyciel Fashion Law Business, pierwszej w Polsce platformy edukacyjnej, mającej na celu rozwój prawa własności intelektualnej w branży kreatywnej. W ramach Fashion Law Business współpracuje z największymi polskimi kancelariami.
Przynależy m.in. do International Law Association, Junior Lawyers - The Law Society, The European Women Lawyers Association.
Korzyści:
Dzięki tym warsztatom uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób prawidłowo zredagować tekst umowy:
Przy zgłoszeniu do 10 kwietnia 2015 r
Później 850 PLN + VAT
Kontakt: tel. (22) 100 45 55
Zapisy na stronie: http://www.nsszkolenia.pl/index.php?a=kalendarz_wydarzen&id=248&idkat=9&opcja=formularz