11 marca 2015 (środa)

Prawo konsumenckie - warsztaty

PRAWO KONSUMENCKIE – PRAKTYCZNE KONSEKWENCJE NAJNOWSZYCH ZMIAN PRZEPISÓW, Warszawa, 11 marca 2015 r.

Celem szkolenia jest praktyczne omówienie zmian prawa konsumenckiego wprowadzonych na mocy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz planowanych zmian dotyczących tzw. klauzul niedozwolonych.

W trakcie szkolenia dowiedzą się Państwo między innymi:

- Jakie są najważniejsze zmiany wynikające z ustawy o prawach konsumenta.

- Jakie informacje powinieneś udostępnić konsumentowi w ramach procesu zawierania umowy.

- Jakie obowiązki związane są z zawieraniem z konsumentem umów poza lokalem przedsiębiorstwa oraz umów zawieranych na odległość.

- Jak dostosować regulamin swojego sklepu lub serwisu internetowego do wymagań wynikających z nowych przepisów.

- Jak zgodnie z nowymi przepisami prowadzić telemarketing.

- Jaki są nowe zasady dystrybucji "treści cyfrowych".

- Jakie uprawnienia przysługują konsumentowi w przypadku wad sprzedanego towaru oraz jak zorganizować proces obsługi reklamacji w sposób zgodny z nowymi przepisami.

- Jakie będą praktyczne konsekwencje zmian przepisów dotyczących tzw. klauzul niedozwolonych.

Szkolenie szczególnie polecamy:

- dyrektorom, managerom i pracownikom sklepów oraz firm prowadzącym sprzedaż wysyłkową lub telemarketing,

- pracownikom i managerom działów sprzedaży, obsługi klienta, obsługi reklamacji,

- właścicielom i managerom sklepów internetowych oraz firm świadczących e-usługi,

- dyrektorom, managerom i pracownikom firm świadczącym usługi finansowe dla konsumentów,

- agencjom reklamowym, świadczącym usługi marketingu bezpośredniego i telemarketingu,

- prawnikom wewnętrznym firm.

Prowadzący:

- prof. dr hab. Dariusz Szostek, Wydział Prawa i Administracji, UO (redaktor pierwszego komentarza do ustawy o prawach konsumenta)

- dr Zbigniew Okoń, radca prawny

Zajęcia będą się odbywały w grupach nieprzekraczających 20 osób.

Program:

1. Podstawowe zasady nowej ustawy o prawach konsumenta.

a. Zakres zastosowania nowej ustawy.

b. Nowa definicja konsumenta - praktyczne konsekwencje zmian.

c. Ogólne obowiązki przedsiębiorcy związane z zawieraniem umów z konsumentem.

2. Nowe regulacje prawne dotyczące obowiązków przedsiębiorcy w umowach zawieranych na odległość oraz poza lokalem przedsiębiorstwa.

a. Nowe definicje umowy zawieranej na odległość oraz umowy zawieranej .

b. Obowiązki informacyjne (treść, chwila udzielenia informacji, sposób wykonania obowiązków informacyjnych, obowiązki informacyjne w telemarketingu).

c. Obowiązki związane z "dokumentacją" zawarcia umowy.

d. Prawo odstąpienia konsumenta od umowy (obowiązek poinformowania o prawie odstąpienia, wyłączenie prawa odstąpienia, terminy, sposób złożenia oświadczenia, zasady "rozliczenia" stron).

3. Nowe obowiązki przedsiębiorcy związane z procesem sprzedaży rzeczy.

a. Nowe wymagania i obowiązki dotyczące zawierania i realizacji umów sprzedaży

b. Obowiązki informacyjne dotyczące umów sprzedaży zawieranych z konsumentem

c. Obowiązki sprzedawcy dotyczące zapewnienia odpowiednich warunków techniczno - organizacyjnych w miejscu sprzedaży.

d. Regulacje w zakresie wydania rzeczy i odstąpienia od umowy przez konsumenta.

4. Nowe regulacje prawne dotyczące rękojmi i gwarancji.

a. Uchylenie dotychczasowych przepisów dotyczących odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową.

b. Wady fizyczne i wady prawne rzeczy sprzedanej.

c. Uprawnienia konsumenta w przypadku wystąpienia wad rzeczy - roszczenia, procedura reklamacji, terminy itp.

d. Nowe regulacje prawne dotyczące udzielania gwarancji (treść, forma oświadczenia gwarancyjnego, obowiązki gwaranta, realizacja uprawnień z tytułu gwarancji).

5. Zastosowanie nowych przepisów do umów zawieranych on-line.

a. Ustawa o prawach konsumenta a ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną

b. Wymogi odnoszące się do treści regulaminu.

c. Tryb zawierania umowy on-line w świetle nowych przepisów.

d. "Trwały nośnik" jako sposób wykonania obowiązków informacyjnych, potwierdzenia zawarcia umowy i odstąpienia od umowy - praktyczne sposoby wykonania obowiązków ustawowych.

6. Zastosowanie nowych przepisów do telemarketingu i umów zawieranych przez telefon.

a. Nowe wymogi odnoszące się do umów zawieranych przez telefon - potwierdzenie treści umowy i wykonanie obowiązków informacyjnych na trwałym nośniku

b. Wymóg złożenia przez konsumenta oświadczenia o zawarciu umowy na papierze lub innym trwałym nośniku.

c. Wpływ zmiany art. 172 prawa telekomunikacyjnego na dopuszczalność prowadzenia telemarketingu - czy w świetle nowych przepisów telemarketing zawsze wymaga zgody użytkownika lub abonenta?

7. Dystrybucja "treści cyfrowych" w świetle ustawy o prawach konsumenta i prawa autorskiego.

a. Czym są "treści cyfrowe" i jaki jest zakres zastosowania nowych przepisów (ebooki, muzyka on-line, streaming, VOD, inne).

b. Prawo odstąpienia od umowy dotyczącej treści cyfrowych dostarczanych bez trwałego nośnika.

c. Nowe wymogi informacyjne przy dystrybucji treści cyfrowych - interoperacyjność, stosowane zabezpieczenia techniczne i minimalne wymagania sprzętowe.

d. Kwalifikacja umów odnoszących się do treści cyfrowych.

e. Obrót treściami cyfrowymi na rynku wtórnym - dopuszczalny czy zakazany?

8. Zasady i tryb zawierania z konsumentem umów na odległość dotyczących usług finansowych.

a. Obowiązki informacyjne - zmiany wprowadzane przez nowe przepisy

b. Tryb zawarcia umowy o usługi finansowe przez telefon - potwierdzenie treści umowy i oświadczeń stron.

c. Odstąpienie od umowy o usługi finansowe, zawartej na odległość.

9. Ochrona konsumentów przed niedozwolonymi postanowieniami umownymi - aktualny stan prawny i perspektywy zmian.

a. Kiedy postanowienia umowy zawieranej z konsumentem mogą być uznane za niedozwolone postanowienie umowne.

b. Skutki wpisu postanowienia umownego do rejestru klauzul niedozwolonych - problem rozszerzonej prawomocności orzeczeń w sprawach klauzulowych w orzecznictwie Sądu Najwyższego i praktyce UOKiK.

c. Projektowane zmiany w zakresie legitymacji czynnej w sprawach klauzulowych i skutków wpisu klauzuli do rejestru.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Termin: 11 marca 2015 r.

Miejsce: Warszawa

Koszt udziału 1 osoby wynosi:

890 zł + 23% VAT

Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały zawierające omówienie wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, certyfikat udziału, bufet kawowy i lunch w przerwach.

Warsztaty trwają od godziny 10.00 do 16.30.

Zgłoszenia:

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:

faksem - formularz w załączeniu

bądź elektronicznie: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2015/pk/formularz_cc.php

Organizator zastrzega możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia w wybranym terminie ze względu na brak wolnych miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń.



opublikowano: 2015-02-24
Komentarze
Wybrane imprezy i wydarzenia w Warszawie i okolicy
25 listopada 2024 (poniedziałek), godz. 17:45
Teleturniej na żywo ze znajomymi! Gra dla nawet 12 osób w Quiz Mate
25 listopada 2024 (poniedziałek), godz. 17:45
Teleturniej na żywo ze znajomymi! Gra dla nawet 12 osób w Quiz Mate
25 listopada 2024 (poniedziałek), godz. 18:30
Mamiko Ueyama - Koncert chopinowski / Chopin concert
25 listopada 2024 (poniedziałek), godz. 19:00
Chopin Salon - Koncert chopinowski
25 listopada 2024 (poniedziałek), godz. 19:00
Natalia Niemen - piosenki z duszą!
25 listopada 2024 (poniedziałek), godz. 19:00
Wirtuoz i Małgorzata - koncert Waldemara Malickiego
25 listopada 2024 (poniedziałek), godz. 20:00
Giolì & Assia: Resurrection World Tour | Warszawa
Polityka Prywatności