Komisja Europejska uruchomiła projekt Watify, który ma pomóc pokonać wątpliwości związane z rozpoczęciem własnej działalności, a jednocześnie popularyzować wykorzystanie cyfrowych technologii w biznesie. Głównym elementem inicjatywy są bezpłatne spotkania (doubts’ sessions), podczas których ludzie sukcesu opowiadają o swoich doświadczeniach związanych z początkami własnej firmy oraz wprowadzaniem najnowszych technologii. Najbliższa sesja odbędzie się 25 lutego w Warszawie w Szkole Głównej Handlowej, budynek C, Aula II (Antresola) Al. Niepodległości 128.
Spotkania z ekspertami- przedsiębiorcami, którym udało się stworzyć własne firmy lub zbudować ich pozycję dzięki najnowszym technologiom - stanowią platformę pozyskiwania wiedzy i wymiany doświadczeń. Rozmowy z ludźmi sukcesu mają zainspirować i dostarczyć praktycznych wskazówek do wykorzystania w tworzeniu biznesu za pomocą cyfrowych technologii.
O spostrzeżeniach z początków swojej działalności opowiedzą: Stefan Batory, założyciel iTaxi i autor Booksy, Krzysztof Chełpiński założyciel i prezes mis24.pl (obecnie STB24), Patryk Lauryn, twórca Audiomagic.pl. Praktycznych porad związanych z rozpoczęciem biznesu udzielą także Tomasz Jabłoński i Damian Strzelczyk ze Startup Academy.
Partnerami spotkania są Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości oraz Startup Academy.
Szczegółowa agenda spotkania jest dostępna na stronie:
http://www.watify.communication.pl/events/watify-warszawa-sgh/
Dlaczego Watify?
Analizy Komisji Europejskiej wykazały, że największym wyzwaniem dla przedsiębiorców nie jest brak pomysłów, ale pokonanie wątpliwości związanych z rozpoczęciem działalności. Europejczycy dwa razy rzadziej niż Amerykanie angażują się we własny biznes. Prawie jedna trzecia Polaków widzi dobre warunki do założenia firmy w miejscu zamieszkania, jednocześnie z powodu strachu przed niepowodzeniem połowa z nich nawet nie rozpoczyna własnej działalności[1]. Jednocześnie jedynie 2 proc. europejskiego biznesu w pełni wykorzystuje możliwości, jakie stwarzają technologie cyfrowe[2]
[1] Respondenci w wieku 18-64 lata,
dane The Global Enterprenership Monitor,
http://gemconsortium.org/key-indicators
[2] The Digital Enterpreneurship Monitor,
ec.europa.eu/enterprise/dem