Cel szkolenia
W obecnym stanie prawnym Zamawiający może zastosować cenę jako jedyne kryterium oceny ofert, wyłącznie w przypadku przedmiotów zamówienia powszechnie dostępnych na rynku i o ustalonych standardach jakościowych, z wyłączeniem określonych trybów. W pozostałych przypadkach przy wyborze oferty najkorzystniejszej, oprócz obligatoryjnego kryterium cenowego, ustawodawca zastrzegł obowiązek wprowadzenia także inne kryteria pozacenowego.
Jak realizować, w sposób praktyczny, mają ten obowiązek podmioty lecznicze wykonujący działalność leczniczą? Jak wprowadzać kryteria związane z przedmiotem zamówienia i jednocześnie rokujące podniesienie jakości realizowanego zamówienia w przyszłości? Jakie są skutki zmian przepisów, w tym zakresie? Na to i na inne pytania, odpowiemy na tym potrzebnym teraz bardzo i ciekawym szkoleniu.
Ponadto uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak poprawnie przeprowadzić procedurę weryfikacji rażąco niskiej ceny i odrzucić ofertę z rażąco niską ceną, udoskonalą umiejętności potrzebne do prawidłowego zweryfikowania oferty pod kątem rażąco niskiej ceny, co przyczyni się do zminimalizowania błędów w tym zakresie.
Metody i formy realizacji zajęć
- Wykład
-
Analiza przypadku
-
Dyskusja
Program
- Powitanie i informacje organizacyjne.
-
Analiza potrzeb słuchaczy.
-
Przedstawienie celów szczegółowych szkolenia
KRYTERIA OCENY OFERT
-
Określanie znaczenia kryteriów oceny ofert i sposobu oceny ofert.
-
Zmiana kryteriów oceny ofert.
-
Charakterystyka pozacenowych kryteriów oceny ofert.
-
Ograniczenia w stosowaniu innych niż cenowe kryteriów oceny ofert.
-
Przykłady pozacenowych kryteriów oceny ofert.
a) Jakość - podkryteria opis kryterium na konkretnych przykładach zamówień realizowanych przez podmioty lecznicze,
b) Funkcjonalność - podkryteria - opis kryterium na konkretnych przykładach zamówień realizowanych przez podmioty lecznicze,
c) Koszty eksploatacji - opis kryterium na konkretnych przykładach zamówień realizowanych przez podmioty lecznicze,
d) Serwis - podkryteria - opis kryterium na konkretnych przykładach zamówień realizowanych przez podmioty lecznicze,
e) Okres gwarancji - podkryteria - opis kryterium na konkretnych przykładach zamówień realizowanych przez podmioty lecznicze,
f) Termin wykonania zamówienia - opis kryterium na konkretnych przykładach zamówień realizowanych przez podmioty lecznicze,
g) Zastosowanie najlepszych dostępnych technologii w zakresie oddziaływania na środowisko - aspekty środowiskowe - na konkretnych przykładach zamówień realizowanych przez podmioty lecznicze,
h) Koszt cyklu życia - podkryteria- opis kryterium na konkretnych przykładach zamówień realizowanych przez podmioty lecznicze,
i) Bezpieczeństwo dostaw - podkryteria opis kryterium na konkretnych przykładach zamówień realizowanych przez podmioty lecznicze,
j) Inne kryteria pozacenowe - i możliwe dla nich podkryteria - opis na konkretnych przykładach zamówień realizowanych przez podmioty lecznicze.
-
Obliczanie kryteriów oceny ofert z zastosowaniem wzorów matematycznych - praktyczne przykłady.
WERYFIKACJA RAŻĄCO NISKIEJ CENY - ZMIANA PRZEPISÓW
1. Pojęcie rażąco niskiej ceny:
-
zagrożenia związane z przyjęciem oferty z rażąco niską ceną,
-
konsekwencje nieuprawnionego odrzucenia oferty z rzekomo rażąco niską ceną,
-
analiza przepisów i opinii prawnych- na konkretnych przykładach zamówień realizowanych przez podmioty lecznicze,
-
pojęcie rażąco niskiej ceny:
- rażąco niska cena w orzecznictwie Krajowej Izby Odwoławczej,
- rażąco niska cena w orzecznictwie Sądów Okręgowych.
2. Błędy Zamawiającego sprzyjające składaniu ofert z rażąco niską ceną:
-
opis przedmiotu zamówienia,
-
warunki udziału w postępowaniu,
-
dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu,
-
konstruowanie wzorów umów i określanie istotnych postanowień umowy,
-
kształtowanie warunków ew. zmian umowy,
-
analiza wyników kontroli,
3. Etapy procedury określonej w art. 90 Ustawy PZP:
-
uzasadnienie domniemania rażąco niskiej ceny,
-
wezwanie Wykonawcy do złożenia wyjaśnień (zakres, forma wezwania, wyznaczenie terminu na złożenie wyjaśnień),
-
złożenie wyjaśnień przez Wykonawcę (błędy Wykonawców),
-
ocena wyjaśnień (błędy Zamawiających),
-
rozstrzygnięcie postępowania,
-
reakcje Wykonawców,
-
praktyczne przykłady,
4. Pytania zainicjowane przez uczestników - rozwiązywanie problemów.
5. Podsumowanie szkolenia, wręczenie certyfikatów i zakończenie szkolenia
Informacje organizacyjne
Koszt uczestnictwa:
-
jednej osoby 540 zł + 23% VAT
-
dwóch lub więcej osób z jednej firmy 490 zł/os. + 23% VAT
Prosimy o dokonanie płatności po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia, podając w tytule przelewu kod szkolenia.
Cena obejmuje: uczestnictwo w zajęciach, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch, certyfikat.
Godziny zajęć: 10:00 - 16:00
Miejsce zajęć: Budynek Atrium Tower, Al. Jana Pawła II 25 lub Hotel w centrum Warszawy
Powyższy temat możemy zrealizować dla Państwa także w formie szkolenia zamkniętego.
Szczegóły znajdą Państwo tutaj
10 03 2015 -
10 03 2015 -
Warszawa Zgłoś się