15-17.05.2015
MERCEDES-BENZ FASHION WEEKEND WARSAW 2015
W połowie maja przyszłego roku wystartuje pierwsza edycja Mercedes-Benz Warsaw Fashion Weekend. Tym samym Warszawa dołączyła do grona prawie 30 stolic i metropolii, w których odbywają się pokazy pod znakiem srebrnej gwiazdy. Ruszyły przygotowania do tego najbardziej oczekiwanego wydarzenia w polskiej modzie.
Pierwsza edycja Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw odbędzie się od 15 do 17 maja 2015 roku w Soho Factory w Warszawie. "Moda i design to jedna z najważniejszych dziedzin w strategii marketingowej Mercedes-Benz. Fashion doskonale wpisuje się w tradycję i teraźniejszość marki, która jest znana z kooperacji z organizatorami najważniejszych imprez modowych na świecie. Mercedes-Benz jest partnerem tak znanych przedsięwzięć, jak New York Fashion Week i Berlin Fashion Week. Niezawodna technika, ponadczasowa elegancja i dopracowany design predestynują nasze modele do współpracy z branżą fashion" - mówi Niels Kowolik, prezes Mercedes-Benz w Polsce. Dr Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor komunikacji Mercedes-Benz Polska, wyjaśnia, dlaczego Mercedes zdecydował się zaangażować się w jedno duże wydarzenie modowe w Polsce - "W naszej prawie 20 letniej historii istnienia firmy w Polsce wspieraliśmy wiele pojedynczych pokazów mody, a przez parę lat współpracowaliśmy z organizatorami "Oskarów Mody". W lecie w Stacji Mercedes odbyło się kilka niszowych imprez modowych, z drugiej strony jesteśmy zapraszani
do współpracy z wybitnymi polskimi projektantami. Więc pomyśleliśmy, że może warto trochę skoordynować wydarzenia i pozwolić im odbyć się podczas MercedesBenz Warsaw Fashion Weekend. Mamy nadzieję, że nasze zaproszenie zostanie dobrze przyjęte przez polskich projektantów." Zdaniem Natalii Głowackiej, producentki Mercedes-Benz Warsaw Fashion Week 2015, współpraca z prestiżową marką nie tylko podniesie rangę wydarzenia, ale przede wszystkim wprowadzi Warszawę na modową mapę świata. Mercedes-Benz, najcenniejsza marka premium, bacznie obserwuje międzynarodową branżę mody
i wspiera najważniejsze wydarzenia. "Warszawa jest jedną z najbardziej dynamicznych metropolii w Europie. Jest
ważnym ośrodkiem biznesowym i kulturalnym. Czas pokazać światu twórczość utalentowanych polskich projektantów. W przyszłym roku wejdziemy do elitarnego grona stolic, które wyznaczają światowe trendy. To może otworzyć przed rodzimymi projektantami całkiem nowe możliwości" - wyjaśnia Natalia Głowacka. Na świecie marka Mercedes Benz angażuje się w najbardziej prestiżowe wydarzenia modowe, między innymi w Nowym Jorku, Berlinie, Istambule, Moskwie i Zurichu. Warsaw Fashion Weekend także od lat ma zasięg międzynarodowy. Ideą imprezy jest to, by na wybiegach prezentować kolekcje nie tylko polskich, ale także europejskich designerów. "Obecność marki Mercedes Benz to dla nas motywacja, by stworzyć imprezę z większym rozmachem, która zdobędzie międzynarodowe uznanie."- uważa producentka MB WFW 2015. Na pół roku przed pokazami w Soho Factory Mercedes-Benz Warsaw Fashion Weekend wzbudza spore zainteresowanie wśród projektantów i dziennikarzy. Po raz pierwszy zostanie powołana Rada Programowa skupiająca redaktorów z opiniotwórczych lifestylowych i modowych magazynów oraz przedstawicieli biznesu. Formuła imprezy przewiduje - oprócz pokazów w SOHO Factory - "wyjście na miasto". Do współpracy zaproszone zostaną warszawskie butiki, na ulicach pojawią się punkty sprzedaży w formie pop up shop i show room, gdzie będzie można kupić ubrania i akcesoria. Z myślą o promocji początkujących projektantów już niebawem
ruszy konkurs na zaprojektowanie kolekcji inspirowanej Formułą.
opublikowano: 2014-11-26