FINANSOWANIE SPOŁECZNOŚCIOWE (CROWDFUNDING) CZYLI JAK UZYSKAĆ W INTERNECIE FINANSOWANIE DLA CIEKAWYCH PROJEKTÓW, Warszawa, 23 października 2014 r.
Jak działa crowdfunding? Jakie są podstawowe problemu prawne jego funkcjonowania? Jak działają pożyczki społeczniościowe (social lending) oraz jakie są problemy i wyzwania crowdfundingu w świetle nowej ustawy o zbiórkach publicznych? Na te oraz na wiele innych pytań odpowiedzą zaproszeni eksperci podczas zaplanowanego seminarium "Finansowanie społecznościowe (crowdfunding) - czyli jak uzyskać w Internecie finansowanie dla ciekawych projektów" w dniu 23 października br.
Do udziału w tym wydarzeniu zapraszamy przedstawicieli przedsiębiorstw, fundacji, stowarzyszeń oraz instytucji kultury poszukujących źródeł finansowania dla swoich innowacyjnych i interesujących projektów, a także wszystkie inne osoby zainteresowane tematyką spotkania.
Program:
10:00 Rozpoczęcie seminarium
10:10 Wykład i dyskusja: Crowdfunding - jak to działa. Stan obecny i perspektywy (uwarunkowania rozwoju)
- Crowdfunding - definicja, typy, modele
- Crowdfunding - historie kilku projektów (komercjalizacja technologii, projekt kulturalny, finansowanie małych przedsięwzięć biznesowych)
- Crowdfunding na świecie - liczby, inicjatywy, stadium rozwoju rynku
- Crowdfunding w Polsce - stadium rozwoju rynku, prezentacja najważniejszych platform, osób i wydarzeń, uwarunkowania prawne
- Przebieg kampanii finansowania społecznościowego w praktyce
- Perspektywy rozwoju - inicjatywy ustawodawcze, działania Komisji Europejskiej, stanowisku Rządu RP, zaangażowanie kluczowych interesariuszy rozwoju finansowania społecznościowego w Polsce (administracja, rynek kapitałowy, inwestorzy, instytucje otoczenia biznesu)
Karol Król, Crowdfunding.pl Sp. z o.o.
11:10 Case study : Proces finansowania innowacyjnych biznesów przez fundusze zalążkowe na przykładzie InnoFund - Kapitał na innowacje
- Proces rekrutacji i selekcji projektów
- Realizacja preinkubacji i przygotowania do inwestycji seed capital
- Portfolio InnoFund
- Dobre praktyki i wskazówki dla inicjatorów innowacyjnych biznesów
dr Marta Czyżewska, WSIiZ Rzeszów, kierownik projektu
12:00 Przerwa, poczęstunek
12:40 Wykład: Podstawowe problemy prawne crowdfundingu udziałowego
- charakterystyka prawna crowdfundingu udziałowego i zaangażowania w projekt typu equity;
- obrót udziałami w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością - problem formy umów przeniesienia udziałów;
- obrót akcjami w spółkach akcyjnych i komandytowo-akcyjnych;
- regulacje ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych;
- możliwe rozwiązania (przykład crowdangels.pl - model oparty o udziały spółek z o.o., przykład beesfund.com - model oparty o akcje spółek akcyjnych);
- pożądane zmiany w prawie - jak wykorzystać potencjał crowdfundingu udziałowego w Polsce;
- jak to się robi w Ameryce - rozwiązania JOBS Act.
Mateusz Stankiewicz, Orzeł i Współpracownicy Kancelaria Radcowska
13:20 Wykład: Hybrydowe modele inwestycyjne
- Co to jest finansowanie hybrydowe?
- Proces finansowania krok po kroku
- Dlaczego finansowanie hybrydowe - korzyści dla wszystkich stron
- Podwójna hybryda
- Finansowanie hybrydowe w Polsce - kiedy, dla kogo i w jaki sposób
Dawid Sokołowski , Sensowny Biznes.pl
14:10 Przerwa na kawę
14:30 Wykład i dyskusja: Nowa ustawa o zbiórkach publicznych a internetowy crowdfunding
- Problemy interpretacyjne w praktyce stosowania ustawy o zbiórkach publicznych z 1933 roku
- Liberalizacja przepisów o zbiórkach publicznych - warunek konieczny dla uruchomiania finansowania społecznościowego w Polsce
- Czym się różni zbiórka publiczna (na cel społeczny) od darowizny (na cel prywatny)
- Omówienie kierunków zmian w (nowej) ustawie z 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych
- Niektóre problemy i wyzwania crowdfundingu
Piotr Waglowski, Vagla.pl
15:20 Wykład i dyskusja: Marketingowe aspekty crowdfundingu
- CF a klasyczne ujęcie marketingu.
- Pojęcie prosumenta i jego znaczenie w kontekście CF
- Marketing doświadczeń w CF
- Koncepcje nowego marketingu związane z SMM a CF
- marketing partyzancki, inbound marketing i content marketing
- grywalizacja
- 5P crowdfundingu wg. WtC, czyli kluczowe czynniki wpływające na powodzenie kampanii CF
Marcin Giełzak, Bartosz Filip Malinowski, We the Crowd
15:50 Wykład i dyskusja: Pożyczki społecznościowe (social lending)
- Dlaczego pożyczamy tak tanio pieniądze i dlaczego dajemy tak dobrze zarabiać innym, czyli jak to działa.
- Pożyczki społecznościowe i ich starsza siostra, czyli o ekonomii współdzielonej.
- 25% pożyczek w Europie udzielanych jest w modelu social lending, czyli o rozwoju na świecie.
- Ile Polak zarobi na pożyczkach społecznościowych, czyli o social lending nad Wisłą.
- Nieodkryty (jeszcze) rynek, czyli o perspektywach rozwoju.
Maciej Szulc, Lendico
16:30 Zakończenie obrad, wręczenie certyfikatów
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Termin: 23 października 2014 r.
Miejsce: Warszawa
Koszt udziału 1 osoby wynosi:
490 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych do dnia 10 października 2014 r.
590 zł + 23% VAT - przy zgłoszeniach przesłanych od dnia 11 października 2014 r.
Powyższy koszt obejmuje: udział w obradach, materiały zawierające omówienie wszystkich wykładów, konsultacje pozaprogramowe, certyfikat udziału, bufet kawowy i lunch w przerwach.Zgłoszenia:
Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:
faksem - formularz w załączeniu
bądź elektronicznie: http://www.cpi.com.pl/imprezy/Organizator zastrzega możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia w wybranym terminie ze względu na brak wolnych miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń.
Wszelkie informacje można uzyskać pisząc na adres mailto:cpi@cpi.com.pl lub telefonicznie (022) 870-69-78