28 luty – 2 marca 2014, Warszawa. Papier, skóra, wnętrza, szeroko pojęty design i tkaniny… To tylko niektóre z przestrzeni, na których artysta może realizować technikę printu. Kolejne możliwości wykorzystania na większą skalę ekspozycji sztuki użytkowej, niesie ze sobą przemysł.
Wszechstronne zagadnienia printu i jego zastosowania będą opracowywane podczas Warsztatów Print Design Fashion Project. Uczestnicy będą poszerzać swoją wiedzę i umiejętności w tej technice pod okiem wybitnych artystów realizujących swoje projekty w Polsce i za granicą, w tym m.in.: Magda Antoniuk, Anna Halarewicz oraz Robert Kuta. Warsztaty będą realizowane z nastawieniem na talent, wyobraźnię i sztukę. Jeden z projektów zostanie wyróżniony i wdrożony w limitowaną kolekcję odzieży Fashion Project we współpracy z nowoczesną i uznaną na międzynarodowym rynku marką modową - ECLECTICON - specjalizującej się w nadrukach. Prace zostaną ocenione przez Ewę Krajewską (Fashion Project), Aleksandrę Wojciechowską (ECLECTICON) oraz prowadzących warsztaty.
Fashion Project Zapewnia opiekę artystyczną, merytoryczną, podstawowe materiały do pracy oraz materiały dodatkowe, takie jak: slajdy, filmy, magazyny. Zajęcia poprowadzą doświadczeni artyści, którzy podzielą się swoją wiedzą, przygotują praktyczne ćwiczenia, opowiedzą też o tajnikach ilustracji i printu. Na zakończenie warsztatów odbędzie się ocena prac i rozdanie dyplomów.
Program warsztatów obejmuje zagadnienia podstawowe, takie jak zasady proporcji i perspektywy, konstruowanie postaci, plakat, dobór narzędzi i inne. Zajęcia skierowane są do wszystkich tych, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności artystyczne, a także spróbować swoich sił na rynku przemysłu modowego. Patronem medialnym wydarzenia jest radio Chilli Zet.
Komunikowanie się za pomocą elementów graficznych daje nieograniczone możliwości ekspresji. Każdy z prowadzących artystów pracuje przy pomocy swojego indywidualnego i niepowtarzalnego stylu. Wśród nich są między innymi:
Magdalena Antoniuk - pracowała na zlecenie m.in. Wallpaper, Vogue, Another Magazine, Dossier, Oyster, Dazed Digital, Nylon, Paul Smith, Gucci.
Anna Halarewicz- Halarewicz to jedno z najgorętszych nazwisk wśród polskich artystek młodego pokolenia. Charakterystyczna kreska, wielowymiarowa kobiecość i mariaż z modą. Współpracuje z magazynami: Twój Styl, Bluszcz, Exklusive, Take Me, Viva Moda, Dilemmas, Newsweek, Ultra Żurnal, Existence, L'eclat, Private Banking oraz z markami modowymi - Zemełka Pirowska, Hexeline i Mohito.
Robert Kuta - absolwent Akademii Sztuk Pięknych, indywidualista i artystyczny ekscentryk projektujący printy w całościowych kolekcjach m.in. dla Gosi Baczyńskiej, Anny Orskiej czy Zuo Corp., współpracujący z wieloma markami i firmami (w tym Stary Browar w Poznaniu).
Program ramowy:
1. Wprowadzenie grupy w projekt.
2. Historia vs kontekst: zróżnicowanie materiałów i tkanin.
3. Zaplanowanie i interpretacja projektu indywidualnego i wdrożenie w warsztat.
4. Przygotowanie i zaadoptowanie printu do tkaniny, koloru, motywu i faktury.
5. Przedstawienie procesu projektu: od koncepcji po produkt.
6. Przegląd trendów w print design.
7. Nadzór prac warsztatowych uczestników, poprawki.
8. Ocena prac.
9. Wyróżnienie jednego z projektów do wdrożenia w limitowaną kolekcję.
Szczegółowy program jest w trakcie opracowania autorskiego przez prowadzących i zostanie przesłany tydzień przed zajęciami.
Kiedy: 28 luty - 2 marca 2014, w godz. 9:00 - 17:00
Koszt i zapisy: info@fashionproject.pl