Felietony improwizowane, 30 listopada, godz. 19.00, Klub Komediowy Chłodna, ul. Chłodna 25, Warszawa. Cena: 25 zł (ulgowy 15 zł). Rezerwacja biletów lub tel. 601610085.
„W jednym ze swoich programów Nigella Lawson obgryza ołówek przed swoim Macintoshem, mówiąc, że kiedy ma deadline WSZYSTKO wydaje jej się atrakcyjniejsze niż skończenie swojej pracy, WSZYSTKO – nawet prasowanie. Na szczęście – dodaje – sytuacja nie jest aż tak drastyczna, mam usprawiedliwienie dla swojej dystrakcji – muszę ugotować sobie obiad. Gotuje więc azjatycki bulion, który ma jej dodać animuszu i energii do pracy („tym bardziej, że można go jeść pracując”). Siada przed komputerem z miską rosołu, a kiedy go zje – wstaje i mówi: „prasowanie to nie taki zły pomysł.” Jedna z takich historii, autorstwa Agnieszki Drotkiewicz, zainspiruje Teatr Improwizowany Klancyk do tworzenia wyjątkowych historii.
Punktem wyjścia dla spektaklu będą tematy tak różnorodne jak cytowana wyżej opowieść o Nigelli Lawson, writer's block, Houellebecq, obrazy Turnera, czy prawo do pieczenia ciastek, poruszane w felietonach pisanych do Wysokich Obcasów. Co powstanie z połączenia talentu pisarskiego Agnieszki Drotkiewicz i nieograniczonej niczym wyobraźni członków Teatru Improwizowanego Klancyk, jak zawsze, nie wiadomo. Wiadomo jedynie i aż tyle, że będzie zabawnie, twórczo i inspirująco. Artyści zapraszają na wyjątkowy spektakl i wieczór, który na pewno już się nie powtórzy.
Agnieszka Drotkiewicz - autorka powieści „Paris London Dachau”, „Dla mnie to samo” i „Teraz”. Opublikowała także trzy zbiory rozmów: dwa wspólnie z Anną Dziewit („Głośniej! Rozmowy z pisarkami” oraz „Teoria trutnia i inne”) a sama - zbiór rozmów "Jeszcze dzisiaj nie usiadłam". W sezonie 2009/2010 była kuratorką cyklu spotkań literackich „Daleko od Wichrowych Wzgórz” w Teatrze Dramatycznym w Warszawie. Redaktorka książki podsumowującej te spotkania - "Daleko od Wichrowych Wzgórz" oraz dramatu pod tym samym tytułem wystawionego w Teatrze Dramatycznym w reżyserii Marcina Libera.
Teatr
improwizowany Klancyk
jest prekursorem warszawskiej teatralnej formy, polegającej na zespołowym
budowaniu spektakli bez scenariusza, na bazie sugestii publiczności.
Improwizacja przyjmuje różne formy – od spektakli skeczowych po długie
dramatyczne przedstawienia. Cechą wspólną jest współpraca przynajmniej dwóch
aktorów oraz tworzenie fabuły na bieżąco. Ten rodzaj teatralnego jazzu jest
popularny na całym świecie, a w Polsce stanowił pierwszy objaw nowej kultury
klubowego performance’u, który zapoczątkował Klancyk. Przejawia się w występach
grup impro, warsztatach i dżemach improwizacji. Jest bezpośredni, opierający
się na kontakcie z publicznością, rozładowujący i śmieszny.
Zdjęcia:
Klancyk, fot. Ania Pińkowska
Agnieszka Drotkiewicz, fot. Michał Korta