22-23 września, godz. 17.30. Opactwo pobenedyktyńskie, Płock. Wstęp wolny.
Nie
oszczędzimy też samego Chopina - w programie znajdzie się żartobliwa
parafraza Scherz Chopina autorstwa Piotra Wróbla. Fragmenty zaś listów
Chopina ukażą jego fantastyczne poczucie humoru ocierające się czasem o
sarkazm. Ale to tylko jeden kierunek zainteresowań naszego festiwalu.
Scherza Chopina bowiem często są dalekie od lekkiego żartu - pełno w nich
namiętności, tragizmu, drapieżnego zapamiętania, skrajnych wybuchów
emocji. Aby spenetrować obszary emocji, które wywołują kolejne Scherza
Chopina program 4 koncertów wychodzi od chopinowskiej kompozycji, aby
później drogą skojarzeń ukazać ich konsekwencje w muzyce XIX i XX wieku.
Obok muzyki fortepianowej sięgamy tu po kameralistykę. W tej perspektywie
możemy śledzić losy inspiracji chopinowskich w muzyce, pełne
nieoczekiwanych skojarzeń i powiązań.
Płock był pierwszym miastem,
które Chopin zwiedzał podczas planowanej wycieczki do Gdańska w lipcu 1827
r. Miejscowość nie leżała dokładnie na trasie wyprawy, ale Fryderyk
odwiedził ją ze względu na interesujące go
zabytki.
Tropami historii
22 września, sobota, godz. 17.30
Wykonawcy:
Joanna KLISOWSKA (sopran)
Anna SCHALL (Niemcy) (cynk)
Ewa CHMIELEWSKA (skrzypce barokowe)
Kamila MARCINKOWSKA (dulcian)
Anna KOWALSKA (teorba)
Ewa MROWCA (klawesyn)
Andrzej SUŁEK (słowo o muzyce)
Program:
Johann Sebastian Bach, Claudio Monteverdi, Girolamo Frescobaldi (1583-1643)
W świecie grozy i namiętności
23 września, niedziela, godz. 17.30
Wykonawcy:
Marek BRACHA (fortepian)
Małgorzata PAŃKO (mezzosopran)
Beata SZEBESCZYK (fortepian)
Andrzej SUŁEK (słowo o muzyce)
Program:
Fryderyk Chopin, Ferenc Liszt, Modest Musorgski, Johannes Brahms, Aleksander Skriabin, Sergiusz Prokofiew, Fryderyk Chopin