Co jest społecznie pożądane? Jaki produkt dobrze się sprzeda? Dlaczego selekcja w nocnych klubach na dłuższą metę szkodzi społeczeństwu? – Odpowiedzi na te pytania potrafią znaleźć profesjonalnie przygotowani absolwenci nauk społecznych! Już 13 września podczas panelu eksperckiego Collegium Civitas zaproszeni goście, w tym specjaliści ds. badań rynkowych, marketingu interaktywnego i NGO’s, pokażą na przykładach z życia, jak wygląda praca współczesnych socjologów, psychologów społecznych i politologów oraz jak kształtować swoją ścieżkę edukacyjną aby być atrakcyjnym pracownikiem. Panelowi towarzyszyć będą bezpłatne warsztaty praktyczne (14 września) prowadzone przez pracodawców m.in. Millward Brown SMG/KRC, Stowarzyszenie CAL oraz IAB Polska. Zapraszamy na panel 13 września, godz. 18.00, w siedzibie Collegium Civitas (aula A), plac Defilad 1, Pałac Kultury i Nauki w Warszawie XII piętro. Szczegółowe informacje o warsztatach 14 września dostępne są na stronie www.civitas.edu.pl. Rejestracja trwa do 7 września.
„Pracodawcy
dzisiaj potrzebują osób wykształconych w myśleniu <<out of the
box>> – tłumaczy dr Magdalena Łużniak-Piecha, koordynator projektu „Edukacja przez
Całe Życie” Collegium Civitas –
Współcześni absolwenci socjologii i pokrewnych kierunków już dawno przestali
przesiadywać w bibliotekach. Efekty ich pracy przekładają się na działania
branży marketingowej, samorządów i administracji czy też większej
profesjonalizacji sektora NGO.” Panel ekspercki Collegium Civitas ma na
celu obalenie stereotypowego myślenia o naukach społecznych. Zaproszeni goście będą dyskutować o
kondycji edukacji w dziedzinie nauk społecznych i o drogach zawodowych
współczesnych socjologów i politologów w oparciu o przykłady z życia
„najlepszych” w swoich branżach, m.in. przedstawicieli Millward Brown SMG/KRC,
IAB Polska, Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, Instytut Filozofii i
Socjologii PAN.
Specjalizacja, specjalizacja i jeszcze raz elastyczność
„Obecnie obowiązuje mylne wyobrażenie, że absolwenci nauk społecznych
nie znajdują zatrudnienia. To oczywiste, że na rynku nie ma ofert pracy
<<poszukuję socjologa>> – podkreśla prof. Stanisław Mocek,
prorektor ds. dydaktycznych Collegium Civitas – Student w trakcie nauki musi poszukiwać swojej specjalizacji.
Jednocześnie to właśnie absolwenci kierunków społecznych dzięki interdyscyplinarnym
programom studiów, takim jakie oferuje chociażby Collegium Civitas, wykazują
się znacznie lepszymi umiejętnościami społecznymi. Jest im także znacznie
łatwiej uzupełniać wiedzę po studiach o nowe dziedziny, co jest koniecznością w
obecnych czasach, aby utrzymać się na rynku pracy. Są bardziej elastyczni
zawodowo. To pozwala im na efektywne dostosowywanie się do zmian branży i obejmowania
różnych stanowisk w miarę rozwoju kariery, a nawet zakładanie własnych firm.”
Praktyka czyni mistrza
„Nasi absolwenci pracują jako specjaliści ds. marketingu i PR, HR, usability, project managerowie, dziennikarze, analitycy i badacze, mediatorzy, a nawet eksperci ds. animacji społeczności lokalnych czy partycypacyjnego zarządzania publicznego.” – wskazuje Marta Eromin, Koordynator Centrum Karier Collegium Civitas. „Coraz więcej studentów i absolwentów wie, że studia to nie tylko czas przyswajania wiedzy, ale i zdobywania praktycznych umiejętności. Podczas licznych warsztatów organizowanych przez Centrum Karier przekonujemy ich o konieczności odkrywania w trakcie studiów swoich talentów, mocnych i słabych stron. Chcemy, aby nasi studenci mieli świadomość swoich umiejętności i na tej podstawie poszukiwali pracy, najbardziej dopasowanej do ich kompetencji i ambicji.” – dodaje.
Uczestnicy panelu będą mieć możliwość sprawdzenia w praktyce swoich umiejętności podczas praktycznych warsztatów realizowanych przez pracodawców. Millward Brown SMG/KRC (warsztat „Jak rozmawia SMG/KRC”) na przykładzie case studies pokaże, jak opracowuje się koncepcje badań i nadzoruje ich realizacje przy wykorzystaniu najnowszych osiągnięć techniki informatycznej. Warsztat „Trzy wymiary komunikacji w sieci - słowo, kanał, forma” realizowany przez IAB Polska przybliży kulisy pracy w agencji interaktywnej i pozwoli sprawdzić swoje umiejętności w doborze odpowiedniego języka w zależności od odbiorców komunikatu i jego nośników internetowych. Z kolei uczestnicy zajęć „Jak to robić w grupie? – czyli animacja społeczna w praktyce” prowadzonych przez Stowarzyszenie CAL dowiedzą się, czym jest animacja społeczna i poznają na przykładach z życia metody rozwiązywania praktycznych problemów z zakresu integracji społeczności lokalnych.