Już 26 i 27 maja w Warszawie odbędzie się wyjątkowe wydarzenie łączące technologię z kulturą konkurs Hack4Europe. Będzie to dwudniowy maraton programowania, podczas którego powstaną aplikacje bazujące na cyfrowych zasobach Europeany największej, europejskiej biblioteki cyfrowej. Zapraszamy na finał konkursu do klubokawiarni Chłodna 25 w Warszawie 27 maja o godz. 16:30 i oddanie głosu na najlepsze prace.
27 maja o godzinie 16:30 w Klubokawiarni Chłodna 25 w Warszawie odbędzie się otwarty dla publiczności finał konkursu Hack4Europe. Podczas tego wydarzenia zaprezentowane zostaną prototypy aplikacji opracowanych przez uczestników konkursu, publiczność wybierze zwycięzcę nagrody specjalnej, a jury ogłosi oficjalny werdykt.Hack4Europe to międzynarodowy konkurs, którego celem jest zachęcenie młodych programistów i IT designerów do twórczego wykorzystania zbiorów największej europejskiej biblioteki cyfrowej Europeana (www.europeana.eu). Jest to cykl europejskich hackatonów, w ramach którego zaplanowane są maratony programowania m.in. w Leuven i Kopenhadze. Polska edycja konkursu Hack4Europe odbędzie się w Warszawie w dniach 26-27 maja 2012r. W pierwszym, krajowym etapie maratonu weźmie udział 20 uczestników projektu, którzy uzyskają dostęp do ponad 20 milionów cyfrowych obiektów dziedzictwa kulturowego Europy – obrazów, fotografii, druków, materiałów audiowizualnych i audialnych. Uczestnikom udostępniony zostanie też interfejs programowania aplikacji (API) Europeany.Zadaniem uczestników Hackatonu będzie stworzenie aplikacji, które pokażą jak można wykorzystać – zarówno społecznie jak i biznesowo – otwarte zasoby kultury. Sugerowane tematy aplikacji:
• Mobil-izacja: Aplikacje, które przeniosą zasoby Europeany na urządzenia mobilne, smartphone’y i tablety.
• Mash-up: Łączenie API Europeany z innymi wolnymi zasobami, np. z Wikipedią.
• Socjal-izacja: Aplikacje umożliwiające użytkownikowi dzielenie się zasobami Europeany przez serwisy społecznościowe.
• Przestrzeń użytkownika: Narzędzia umożliwiające użytkownikowi Europeany dodawanie komentarzy, tagowanie, linkowanie do zewnętrznych obiektów lub obiektów Europeany – także w formie gier.
• I Wojna Światowa: Aplikacje wykorzystujące prywatne archiwalia gromadzone przez zespół Europeany podczas otwartych zbiórek prowadzonych w Niemczech, Anglii, Belgii, Francji i Holandii.
Po zakończeniu maratonu 27 maja o godzinie 16:30 w Klubokawiarni Chłodna 25 w Warszawie odbędzie się otwarty dla publiczności finał konkursu. Właśnie podczas tego wydarzenia nagrodzone zostaną najlepsze aplikacje opracowane przez uczestników maratonu. Nagrody zostaną przyznane w czterech kategoriach:
• Najbardziej innowacyjna aplikacja,
• Aplikacja o największym potencjale społecznym,
• Aplikacja o największym potencjale komercyjnym,
• Nagroda publiczności.
Laureaci każdej z kategorii otrzymają 2500zł ufundowane przez firmę Black Lion, vouchery o wartości 500EUR do wykorzystania w amazon.com ufundowane przez Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe oraz zaproszenia do odbycia stażu w Centrum Badawczo-Rozwojowym Orange. Ponadto najlepsze aplikacje wyłonione podczas polskiego etapu konkursu będą oceniane w trakcie europejskiego finału Hack4Europe przez międzynarodowe jury, a nagrody zostaną wręczone 21-22 czerwca 2012 w Brukseli. Organizatorami tej edycji Hackatonu jest Fundacja Europeana i Narodowy Instytut Audiowizualny. Partnerem merytorycznym wydarzenia jest Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe.
---
Narodowy Instytut Audiowizualny (NInA) to państwowa instytucja kultury powołana w celu digitalizacji, udostępniania i promocji polskiego dziedzictwa audiowizualnego. Misją statutową NInA jest digitalizacja, gromadzenie, archiwizacja, rekonstrukcja i udostępnianie najbardziej wartościowych przejawów kultury filmowej, muzycznej i teatralnej. W ramach swojej działalności NInA koordynuje realizację programów wspierających cyfryzację zasobów kultury oraz archiwizację i upowszechnianie zbiorów audiowizualnych, stwarzając szansę na modernizację i realne zmiany w funkcjonowaniu instytucji kultury. Instytut inicjuje i współtworzy festiwale, koncerty, konferencje i wystawy, podejmując współpracę zarówno z uznanymi jak i alternatywnymi twórcami rodzimymi i zagranicznymi. NInA realizuje projekty wykorzystujące możliwości Internetu i skierowane do szerokiego grona odbiorców. Prowadzi działania z zakresu edukacji medialnej oraz badań dotyczących edukacji audiowizualnej i kultury 2.0, współpracując z ekspertami w zakresie nowych mediów, prawa autorskiego i archiwizacji.
dodane przez ninagov1