26 kwietnia (tj. czwartek) 2012 roku zapraszamy wszystkich zainteresowanych na Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej (ul. Narbutta 84) do udziału w Dniu Otwartym „Tylko dla dziewczyn” w ramach akcji „Dziewczyny na Politechniki”.
Celem akcji jest przede wszystkim walka ze stereotypem podziału na zawody „męskie” i „damskie” oraz promowanie nauk ścisłych i zawodu inżyniera, edukacja techniczna na skalę ogólnopolską, niezależnie od płci. Kampania, której punktem kulminacyjnym jest Dzień Otwarty „Tylko dla Dziewczyn”, pozwala zaistnieć uczelniom w mediach oraz opinii publicznej, inspirując do szerszych dyskusji na temat edukacji technicznej w kraju i Europie.
Politechnika Warszawska co roku adresuje wymienione komunikaty szczególnie do uczennic, które stoją u progu decyzji o dalszej drodze kształcenia. Dla wielu z nich udział w „Dniu Otwartym” staje się dodatkowym impulsem zachęcającym do starania się o przyjęcie na studia techniczne. Uczelnia odnotowuje wzrost liczby studentek na poziomie ok. 3%. W zeszłorocznym Dniu Otwartym wzięło udział ok. 500 uczestniczek, które toczyły ze sobą zmagania podczas gry miejskiej. W nagrodę zwycięskie drużyny zwiedzały zakład produkcyjny WEBER grupy Saint-Gobain.
Szczegóły tegorocznej akcji w Politechnice Warszawskiej
Politechnika Warszawska od początku
uruchomienia akcji w Polsce czynnie angażuje się w wydarzenie. W
tym roku Biuro Promocji, wydziały oraz studenci zrzeszeni w Kołach
Naukowych przygotowały dla uczestniczek Dnia Otwartego wiele
atrakcji. W ramach zaplanowanych aktywności dziewczęta będą mogły
sprawdzić swoje umiejętności związane z pracą w grupie,
organizacją czasu a przede wszystkim zweryfikować wiedzę z nauk
ścisłych. Zadania inspirowane są budową Centrum Zaawansowanych
Technologii i Materiałów CEZAMAT – konsorcjum ośmiu
warszawskich ośrodków naukowych (w tym Politechniki Warszawskiej) i
miejsce spotkań nauki i biznesu, którego uruchomienie planowane
jest na grudzień 2013 roku. Zadania dla dziewcząt pomyślane są
tak, aby zaplanować funkcjonowanie takiego ośrodka.
W tym celu każdy z wydziałów Uczelni, nawiązując do proponowanej oferty kształcenia oraz zagadnień: Innowacja, Interdyscyplinarność, Zaawansowane Technologie, Współpraca Nauka – Biznes, ma „zlecić” poszczególnym grupom rozwiązanie zadań, których finalnym efektem ma być nowoczesne laboratorium CEZAMAT. Te z uczestniczek, które nie wezmą udziału w zmaganiach, mogą liczyć na inne atrakcje, jak: wystawa przygotowana przez Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych (tegorocznego gospodarza akcji) czy konkursy Koła Naukowego Robomatic,
Inżynierii Kosmicznej i Astronautycznego oraz prezentacja przygotowana przez Paulinę Ziętek – absolwentkę Politechniki Warszawskiej, nagrodzoną przez Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego w konkursie „Dziewczyny Przyszłości”.
Rejestracja uczestniczek na stronie: www.pw.edu.pl/dnp
Szczegóły i informacje: Biuro ds. Promocji i Informacji PW, e-mail: promocja@promocja.pw.edu.pl; tel. 22 234 51 11 lub 22 234 57 33
Medialnie i merytorycznie wspierają nas: Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”, Pracownia Twórczości i Rozwoju „Majówka”, Radio Kolor, kierunkistudiow.pl, studentnews.pl oraz media studenckie Politechniki Warszawskiej: Telewizja Internetowa TVPW, Polibuda.info, Klub Filmowo-Fotograficzny „Focus”. Sponsorem tegorocznej akcji jest firma Robert Bosch Sp. z o.o.