05 grudnia 2010 (niedziela)
Przytul Pajacyka
5 grudnia, w samo południe, równolegle w 5 miastach - Krakowie, Warszawie, Toruniu, Poznaniu, Wrocławiu - spotkają się przytulacze całego świata.
Organizator happeningu - Agencja PR OmniPro wspiera Polską Akcję Humanitarną i Świąteczny Stół Pajacyka. Wspólnie z inicjatywą społeczną Free Hugs Kraków zapraszają do przytulania osoby w stroju PAJACYKA, a tym samym symbolicznego „kliknięcia” w poduszkę na jego brzuchu. Akcja zaaranżowana w przestrzeni miejskiej, ma na celu zwrócenie uwagi na program Pajacyk oraz propagowanie idei darmowego przytulania.
„ Pierwszy raz Free Hugs miałem okazję zobaczyć na bardzo popularnym teledysku na Youtubie: http://www.youtube.com/watch?v=vr3x_RRJdd4. Ten teledysk bardzo mi się spodobał, a w szczególności moment gdy Juan Mann przytula pierwszą osobę, babcię i teledysk robi się kolorowy, zarówno wtedy jak i teraz gdy widzę tą scenę wzruszam się, za pierwszym razem poleciało mi kilka łez.” – mówi Bartłomiej Piotrowski, który przeszczepił na krakowski grunt idee darmowego przytulania.
„Przytulanie uspokaja i zwiększa zaufanie, przytulając stajemy się altruistyczni, nastawieni na drugiego człowieka. Połączenie akcji Pajacyk z Darmowym Przytulaniem może uświadomić, że z każdym kliknięciem pomagamy konkretnej osobie.” – mówi Katarzyna Janicka, pomysłodawczyni akcji.
Świąteczny Stół Pajacyka
Polska Akcja Humanitarna od 1998 roku prowadzi Program Pajacyk, mający na celu pozyskiwanie funduszy na posiłki dla niedożywionych dzieci. W ciągu dziesięciu lat funkcjonowania, Pajacyk stał się jednym z najbardziej rozpoznawanych i wspieranych programów społecznych w Polsce. Dzięki hojności darczyńców tylko w ubiegłym roku szkolnym sfinansowano 15,5 tysiąca posiłków. Od 8 lat corocznym podsumowaniem programu jest Świąteczny Stół Pajacyka - jednodniowa akcja, podczas której właściciele restauracji, pubów i kawiarni przekazują umowne 1/10 obrotu na rzecz niedożywionych dzieci.
Darmowe przytulanie (ang. Free Hugs Campaign) – ruch, który swój początek miał w 2004 roku i był szeroko rozreklamowany w 2006 dzięki wideoklipowi na YouTube. Uczestnicy w czasie akcji oferują nieznajomym w miejscach publicznych darmowe uściski.
Kampania jest przykładem bezinteresownych aktów życzliwości, altruistycznych zachowań wykonanych tylko w celu uszczęśliwienia innych osób. Pierwszy organizator oświadczył w wywiadzie, że celem akcji nie jest zawieranie nowych znajomości, otrzymywanie numerów telefonów czy flirtowanie.
ostatnia zmiana: 2010-11-08