25 kwietnia 2010 (niedziela)
Dobre wszystko co dobre
"Dobre wszystko co dobre" - czyli o wizerunku polaków robiących karierę na zachodzie Do cyklu zdjęć Bartka Jarmolińskiego "Polski export" czyli wąsatego, dotąd anonimowego polaka, patrzącego z okładek znanych pism dołączony został film "Ein kunstler aus Polen-ein gutes produkt" oraz seria kilkunastu obrazków-miniatur "wyroby własne", które obok przedstawianych apetycznych i mniej apetycznych wyrobów (mięsno-cukierniczych) są zafoliowane jak produkty dostępne w markecie - bo takie jest przesłanie i zamierzone "antykomercyjne" działanie tych prac.
Seria zdjęć "Polski export" dotyczy "autentyczności" gazetowych okładek, gdzie anonimowy bohater staje się rozpoznawalny. Ma możliwość sterowania i kreowania swojego wizerunku, za którym nie zawsze (wbrew kreacjom mediów) musi kryć się rzeczywista wartość.
W "Polskim exporcie" fikcja zostaje zmieszana z rzeczywistościa. Video obrazuje natomiast performance (Galeria Zero-Berlin) gdzie artysta w obecności gości sprzątał galerię, myjąc witrynę, podłogi. Jest to mit Polaka, który jest dobry, szybki i tani. Po sprzątnięciu Jarmoliński zasiada "na ekspozycji" z podpisem tytułowym, jako dobry polski produkt, którego warto z wyżej wymienionych względów zatrudnić.
wernisaż 8 kwietnia, godz. 18.00
wystawa czynna 9-25 kwietnia 2010
codziennie w godz. 8.00-20.00
ostatnia zmiana: 2010-03-31