Mamy zaszczyt zaprosić Państwa na IV edycję Seminarium 'Interfejs Użytkownika - Kansei w praktyce', organizowanego przez Katedrę Multimediów Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych, które odbędzie się 30 maja 2009 w siedzibie PJWSTK (Koszykowa 86)
Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych zaprasza na 4 edycję cieszącego się popularnością i uznaniem seminaruim.
Termin: 30 maja 2009, godz. 10.00 - 19.00
Zaplanowane zostały dwie sesje plenarne:
* przedpołudniowa, poświęcona wybranym metodom analizy i projektowania komunikacji człowiek-komputer,
* popołudniowa, w której prelegenci zaprezentowaliby własne doświadczenia praktyczne i badawcze dotyczące projektowania, oceny i doskonalenia użyteczności systemów interaktywnych.
Dla kogo?
Seminarium przeznaczone jest dla:
* naukowców i praktyków, zajmujących się projektowaniem szeroko rozumianej komunikacji człowiek-komputer,
* specjalistów odpowiadających w firmach za zapewnienie satysfakcji klienta z jakości użytkowej dostarczanych rozwiązań informatycznych,
* studentów, doktorantów i wszystkich innych osób, zainteresowanych tematyką projektowania komunikacji człowiek-komputer.
O Kansei
Termin 'Kansei' jest ściśle powiązany z kulturą japońską i nie ma jednoznacznego odpowiednika w innych językach. Każda próba przetłumaczenia tego terminu przekazuje raczej jego ideę niż dokładne znaczenie. Słowo 'Kansei' jest najczęściej tłumaczone na język angielski jako 'sensitivity, sensitiveness, sense'.
'Kansei' odnosi się bardziej do ludzkiej zdolności emocjonalnego odczuwania bodźców informacyjnych, niż tylko do procesów związanych ze świadomym postrzeganiem i przetwarzaniem informacji.
W każdym ludzkim działaniu można dostrzec przejawy obecności 'Kansei', tak samo jak można zauważyć specyficzny dla danej jednostki sposób percepcji, myślenia i rozwiązywania problemów, który jest powiązany z jej osobowością i zdolnością odczuwania otaczającej rzeczywistości.
W ujęciu projektowym, stosowanym nie tylko w Japonii, 'Kansei engineering' oznacza przełożenie wcześniej zidentyfikowanych odczuć i wyobrażeń użytkownika na cechy produktu, związane z jego użytkowaniem i emocjami, jakie produkt ma wywoływać u konsumenta.
Podejście 'Kansei engineering' analizuje, jakie reakcje emocjonalne użytkownika są wywoływane określonymi bodźcami ze strony cech produktu i ma prowadzić do zaprojektowania produktu spełniającego wszystkie potrzeby użytkownika - nie tylko te użytkowe, ale także te emocjonalne.
Organizując Seminarium 'Interfejs użytkownika - Kansei w praktyce', rozumiemy termin 'Kansei' jako dążenie do doskonałości w komunikacji między użytkownikiem a systemem, osiągane nie tylko przez poznawanie wymagań zadaniowych, ale także potrzeb emocjonalnych i społecznych użytkownika.
Jesteśmy przekonani, że poznawanie potrzeb użytkownika poprzez 'Kansei' jest interesującym punktem wyjścia do zaprojektowania produktu interaktywnego, który będzie nie tylko bardziej użyteczny i łatwiejszy do obsługi, ale także bardzo lubiany przez użytkowników i w efekcie taktowany jako niezbędny element ich stylu życia.
Mamy nadzieję, że prezentacje wygłoszone podczas Seminarium umożliwią przegląd stosowanych w Polsce podejść stosowanych w projektowaniu interfejsu użytkownika, a także wskażą jak wybrane elementy 'Kansei' można powiązać z projektowaniem zorientowanym na użytkownika (User-Centred Design).
Być może udział w Seminarium przybliży nas także do zrozumienia, dlaczego ludzie na całym świecie tak chętnie kupują japońskie produkty.
DOJAZD:
ZAPRASZAMY!
dodane przez pejot