02 listopada 2008 (niedziela)
Karty zbliżeniowe MaestroPayPass dla studentów SGH
W październiku i listopadzie 2008 roku studenci Szkoły Głównej Handlowej będą mogli testowac karty Maestro PayPass na swojej uczelni.
By stać się posiadaczem takiej karty, wystarczy zgłosić się do specjalnie wyznaczonego punktu w Auli Spadochronowej na SGH, gdzie będzie można tę kartę odebrać. W tych punktach dostępne będą też szczegółowe informacje dotyczące funkcjonalności i sposobu działania kart Maestro PayPass. Kartami w technologii MasterCard PayPass będzie można płacić za zakupy i usługi w kilku punktach sprzedazy na terenie uczelni oraz we wszystkich innych punktach handlowych akceptujacych transakcje dokonywane kartami Maestro PayPass.
„Jestem przekonany, że przyszli ekonomiści i ludzie biznesu – studenci SGH docenią wygodę i oszczędność czasu, jaką przy codziennych płatnościach gwarantuje technologia PayPass. Dlatego właśnie do nich kierujemy naszą akcję promującą płatności PayPass. Dzięki nim już teraz mogą w ramach twierdzenia, że czas to pieniądz poczynić pierwsze kroki w zarządzaniu własnym czasem i portfelem. – komentuje Krzysztof Drzyzga, business development manager Przedstawicielstwa MasterCard w Polsce.
„Studenci naszej uczelni to ludzie bardzo otwarci na innowacje technologiczne i finansowe. Staramy się, by mogli oni jako pierwsi testować nowoczesne rozwiązania także te dotyczące ich własnych finansów, dlatego udostępnienie im technologii PayPass uważam za naturalne. PayPass to kolejny krok w ewolucji płatności bezgotówkowych – cieszę się, że nasi studenci będą mogli zrobić go już teraz” – uzupełnia dr Eliza Chilimoniuk ze Szkoły Głównej Handlowej.
Wydawcą kart Maestro PayPass dostępnych w SGH jest Bank Zachodni WBK. Karty oprócz aplikacji z technologią bezstykowa zachowują cechy debetowych kart Maestro. Dlatego można nimi płacić we wszystkich punktach akceptujących karty ze znakiem Maestro, można ich także używać ich do wypłaty gotówki w bankomatach.
Płatności zbliżeniowe w technologii MasterCard® PayPass™ cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków. Systematycznie rozbudowywana jest sieć punktów akceptujących płatności niskokwotowe i zbliżeniowe. Do grona akceptantów dołączyli ostatnio m.in. sieć kawiarń CoffeeHeaven i multipleksy Multikino. Obecnie w Polsce kartami z tą technologią można zapłacić w restauracjach McDonald’s w Warszawie i Poznaniu, aptekach Euro-Apteka oraz w wybranych salonikach prasowych RUCH.
Na koniec drugiego kwartału 2008 roku było ponad 37 milionów kart i urządzeń PayPass w 122 000 punktach sprzedaży na świecie. Trwa obecnie wiele procesów wdrożeniowych i pilotażowych w 25 krajach, w tym Australii, Kanadzie, Chinach, Czechach, Francji, Niemczech, Indonezji, Włoszech, Japonii, Korei, Libanie, Tajwanie, Tajlandii, Turcji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej.
MasterCard jest zarejstrowanym znakiem handlowym, a PayPass jest znakiem własnym MasterCard International Incorporated.
ostatnia zmiana: 2008-10-02