Już po raz piąty odbędzie się w Warszawie zorganizowany przez Samorząd Studentów Szkoły Głównej Handlowej Uniwersytet Letni zaadresowany do studentów zagranicznych uczelni.
Summer University Warsaw jest projektem, który po raz pierwszy powstał 5 lat temu z inicjatywy grupy studentów, w oparciu o uniwersytety letnie szkół zachodnioeuropejskich. Tego rodzaju przedsięwzięcia stały się w przeciągu ostatnich lat standardem oznaczającym nowoczesność i otwarcie na inne kultury.
Początkowo projekt przeznaczony był dla studentów z Europy, jednak w tym roku działania promocyjne poszerzono o państwa obu Ameryk, Azji i Afryki. W ślad za tymi działaniami zaskakująco dużo aplikacji złożyli studenci z Tajwanu i Kazachstanu (na dzień dzisiejszy odpowiednio:16 i 6).
W tym roku autorzy 100 najlepszych prac na temat „Describe an exampleinnovative technology (or product) implemented in your country by small and medium-sized enterprise” wezmą udział w dwutygodniowym cyklu wykładów trwającym od 5 do 20 lipca. Wykłady, jak co roku podzielone zostaną na dwa moduły tematyczne. Pierwszy poruszający kwestię rynku europejskiego i światowego („Innovativeness and entrepreneurship – backbone of modern economy development”) oraz drugi, w większej mierze poświęcony gospodarce polskiej („Business management in Poland and other transitional countries - contribution to European economy”). Wykłady, warsztaty oraz studia przypadków prowadzone będą w najbardziej reprezentacyjnych miejscach Warszawy nie tylko przez profesorów SGH, lecz także przez VIPy świata polskiej polityki i gospodarki. Wiedza zdobyta podczas tej części programu zostanie zweryfikowana podczas egzaminu, odbywającego się pod koniec kursu, a następnie uhonorowana odpowiednią ilością punktów ECTS. Nad naukową częścią kursu czuwać będzie dyrektor akademicki.
Popołudniami uczestnicy będą brali udział w warsztatach, które pozwolą poznać im Warszawę i jej program kulturalny od najlepszej strony, a także zobaczyć miejsca związane ze zdarzeniami istotnymi z punktu widzenia historii i gospodarki Polski (m.in.: Zamek Królewski, gmach Sejmu, Muzeum Powstania Warszawskiego, Giełdę Papierów Wartościowych,). Nie zabraknie także gier i zabaw integracyjnych, które zaowocować mają nawiązaniem międzynarodowych przyjaźni.
Program popołudniowy będzie nie tylko okazją do zabawy. Ma on mieć głównie na celu przybliżenie studentom zagranicznym polskich realiów, skonfrontowanie ich własnych wyobrażeń o Polsce i jej mieszkańcach z rzeczywistością i w końcu zachęcenie do studiów w naszym kraju.
W weekend uczestnicy programu będą mogli poszerzyć swoje horyzonty dzięki wycieczce obejmującej miasta - symbole polskie (Kraków, Oświęcim, Wieliczka).
W czasie zajęć - poprzez spotkania z przedstawicielami firm zainteresowanych rekrutacją zagranicznych absolwentów - młodzi obcokrajowcy będą mieli możliwość poznania rynku pracy w Polsce.
Wszechobecna integracja podczas Uniwersytetu Letniego niewątpliwie pozwoli uznać za standard trwałą, międzynarodową współpracę między przyszłymi przedsiębiorcami oraz zagwarantować dalszy rozwój efektywnych kontaktów między uczelniami całego globu.
Liczymy na to, że Summer University Warsaw pozostanie wizytówką Szkoły Głównej Handlowej. Dokonamy wszelkich starań, aby lipiec był dla uczestników kursu nie tylko jednorazową przygodą, ale niezapomnianym życiowym doświadczeniem.