Działająca od dwóch lat Szkoła Mistrzów Reklamy przy warszawskiej WSPiZ im. Leona Koźmińskiego prowadzi nabór na nowy kierunek - account manager. Jest to trzeci już kierunek oferowany przez tę szkołę.
Katarzyna Dragovic, założycielka SMR wyjaśnia, na czym polega praca account managera: - Jako account manager nigdy nie spędzisz w pracy dwóch dni w ten sam sposób. Generalnie twoją rolą będzie reprezentowanie interesów klienta w agencji reklamowej i to we wszystkich jej działach: strategii, kreacji, produkcji. Ze strategami współpracujesz pisząc strategię, kolegom z kreacji tłumaczysz briefy, z produkcją planujesz proces produkcji reklamy telewizyjnej, radiowej czy drukowanej, z kolegami z art buying’u organizujesz sesje fotograficzne, z finansami sprawdzasz budżet kolejnej kampanii.
Spotykasz mnóstwo ludzi, kursujesz między klientem i agencją, zahaczając po drodze o sklep, aby kupić gadżet, który najlepiej zaprezentuje pomysł kolegów z kreacji, i o nowo otwartą restaurację, gdzie jesteś umówiony na lunch z dawnym znajomym, który pracuje w dziale marketingu dużej firmy i którego chcesz pozyskać dla swojej agencji. Następnego dnia pędzisz na sesję zdjęciową z udziałem Miss Polonii i patrzysz na zegarek, bo właściwie już powinieneś być w ogrodzie zoologicznym, gdzie musisz wybrać słonia, który zagra w twojej kolejnej reklamie….
Zajęcia w SMR odbywają się w trybie weekendowym i trwają przez pół roku (account manager), lub przez rok (copywriter, art director). Szkoła jest ściśle związana ze środowiskiem reklamowym, studenci pracują na prawdziwych briefach dla klientów, odbywają praktyki w agencjach, uczestniczą w akcjach, które odbijają się głośnym echem w mediach. W swoim dorobku Szkoła ma już kilka zwycięstw w konkursach na ważne społecznie kampanie reklamowe, jak chociażby „Ciąża bez alkoholu”, dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, czy też kampanii dla Polskiej Unii Medycyny Transplantacyjnej, polegającej na zachęcaniu ludzi, by ich organy mogły służyć ratowaniu życia innych.