Recital w rytmie tanga, złożony z krwistych kawałków i groteskowych tekstów, opisujących perypetie miłosne i kryminalne. Liryczny, refleksyjny i kabaretowy spektakl. Zapraszamy na recital Pauliny Kinaszewskiej w Laboratorium Dramatu.
„Recital powstał dzięki naszej wspólnej fascynacji tangiem – mówią Paula Kinaszewska i Bartek Woźniak – Kiedy poznaliśmy Darka Bazaczka, zaraziliśmy go pomysłem stworzenia recitalu w rytmie tanga, złożonego z krwistych kawałków i groteskowych tekstów, opisujących perypetie miłosne i kryminalne.” Prapremiera odbyła się w Sopocie podczas Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Od tamtej pory spektakl wciąż się rozwija, powstają nowe piosenki i pomysły inscenizacyjne. Inspiracją jest nie tylko tango pochodzące z Argentyny, ale również warszawskie, andrusowskie ballady oraz tanga przedwojenne. Piosenki opowiadają o miłości, samotności, zdradzie, tęsknocie i zemście. Są wśród nich groteskowe teksty kabaretowe, ballady z półświatka i wzruszające teksty liryczne. Oprócz tekstów Dariusza Bazaczka aktorka śpiewa przedwojenne tanga, m.in. Andrzeja Własta i Jerzego Petersburskiego.
Paulina Kinaszewska - Aktorka teatralna i filmowa. Pochodzi z Gdańska. Studiowała w Warszawskiej Akademii Teatralnej pod opieką artystyczną Anny Seniuk i Teresy Budzisz-Krzyżanowskiej. Studia ukończyła w 1999 roku i otrzymała angaż w Teatrze Narodowym. Za rolę Anusi w „Szkole żon” Moliera otrzymała Nagrodę im. A. Nardellego Sekcji Krytyków Teatralnych ZASP dla najlepszego debiutu sezonu. Związana obecnie z Teatrem Studio w Warszawie. Interesuje ją aktorstwo totalne, a więc także tańczy, gra na skrzypcach, śpiewa. Wraz z kompozytorami Bartłomiejem Woźniakiem i Przemkiem Książkiem oraz autorem tekstów Dariuszem Bazaczkiem, w 2002 roku powołali do życia recital zatytułowany „Nad ranem w barze Pernambuco”, który obecnie nosi tytuł „miłość@ tango.bar”. .
Dariusz Bazaczek – autor tekstów, dramatopisarz, grafik, designer. Laureat XXV Festiwalu Piosenki Studenckiej Kraków 1990; laureat II Festiwalu Ballady im. Leonarda Cohena Kraków 1991; laureat Ogólnopolskiego Przeglądu Piosenki Aktorskiej Warszawa 1992. Autor tekstów piosenek-laureatek Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1998, 1999, 2002). Jest autorem spektakli teatralnych wystawianych w Polsce i w Niemczech. Zajmuje się rysunkiem i grafiką (wystawy w Gdańsku i Sopocie). Art director i designer produktów, które zostały wyróżnione nagrodami Rady Europy – EuroPrix 1999, EuroPrix Quality Seal 2002.
Bartłomiej Woźniak – muzyk – gitarzysta, kompozytor, reżyser dźwięku, sound designer. Grę na gitarze studiował na Wydziale Muzyki Jazzowej w szkole II st. im. F. Chopina w Warszawie w klasie Piotra Lemańskiego i Leszka Potasińskiego, w Prywatnej Szkole Muzyki Rozrywkowej im. K. Komedy w Warszawie w klasie Grzegorza Gałuszki i Krzysztofa Fetrasia oraz w mistrzowskiej klasie gitary Gary Wittnera. W latach 1997-1999 koncertował z triem Media Luna (wraz z Przemysławem Książkiem – akordeon, i Piotrem Sawickim – kontrabas). Repertuar zespołu zawierał w większości utwory Astora Piazzoli. W roku 1999 ukończył Wydział Reżyserii Dźwięku w AMFC w Warszawie na kierunku filmu i muzyki rozrywkowej. Komponował muzykę do filmów Michała Gazdy (Lady Domina, Wtorek), jako reżyser dźwięku i sound designer współpracował z Ewą Piętą (Piechu, Dziewczyna z plakatu), Tomaszem Babińskim (Katedra), Feliksem Falkiem (teatr TV Razem), Wojtkiem Pacyną (Sensacje XX w., serial Zostać Miss).
Przemysław Książek – akordeonista, kompozytor. Studiował grę na akordeonie w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie pod kierunkiem profesora Włodzimierza Lecha Puchnowskiego (1994-1997) oraz kompozycję w Akademii Muzycznej im. Kiejstuta i Grażyny Bacewiczów w Łodzi pod kierunkiem prof. Bronisława Kazimierza Przybylskiego (1997-2000). W latach 1997-1999 koncertował wraz z Bartłomiejem Woźniakiem i Piotrem Sawickim w trio Media Luna. Kompozycje Przemysława Książka są publikowane w Musikverlag Manfred Weiss – Dortmung. Nakładem wydawnictwa Acte Prealable ukazała się płyta Danzabile, którą artysta nagrał wraz z kwartetem smyczkowym CANON. Na płycie, obok kompozycji autora, znajdują się utwory Astora Piazzoli.
Pauli Kinaszewskiej akompaniuje zespół muzyczny w składzie:
Dawid Lubowicz – skrzypce
Jarek Kutera – akordeon
Bartłomiej Woźniak – gitara
Konrad Kubicki - kontrabas
Spektakl trwa ok. 60 minut.
Laboratorium Dramatu