Na początku czerwca odbędzie się ING Renault F1 Roadshow, czyli przejazd prawdziwego bolidu Formuły 1 ulicami miasta, któremu towarzyszyć będzie wizyta dwukrotnych mistrzów świata F1 – zespołu ING Renault F1 Team. Wstęp gratis.
Warszawa jest jednym z
zaledwie sześciu miast na świecie, które będą miały szansę na zorganizowanie
ulicznego pokazu w 2007 roku. Poza naszą stolicą bolid Renault będzie jeździł
ulicami Johannesburga, Rotterdamu, Bukaresztu, Meksyku i Dubaju. Roadshow to
niepowtarzalna możliwość usłyszenia silników bolidu F1 w sercu miasta, na żywo i
całkowicie za darmo – mówi Arnaud Barral, prezes Renault Polska, które jest
organizatorem imprezy. Jest to niepowtarzalna okazja na zobaczenie z bliska
Formuły 1, szansa na poznanie kulis tego sportu i spotkanie się z gwiazdami F1.
Święto Formuły 1 będzie
trwało w Warszawie w dniach 2-3 czerwca. Na cały wyścigowy weekend Most
Świętokrzyski i Wybrzeże Kościuszkowskie zamienią się w uliczny tor Formuły 1,
po którym w niedzielę, 3 czerwca, będzie pędził mistrzowski bolid Renault,
prowadzony przez jednego z głównych kierowców zespołu. Przejazd bolidu będzie
poprzedzała widowiskowa parada samochodów rajdowych, osobowych i zabytkowych, a
atmosferę porównywalną do tych, jakie panują na wyścigach Formuły 1,
zagwarantują także dodatkowe atrakcje dostępne w miasteczku F1, które powstanie
na tyłach Biblioteki Uniwersyteckiej. Dla zgromadzonych przy trasie kibiców
bolid i gwiazdy F1 będą na wyciągnięcie ręki. Miejsce imprezy i trasa przejazdu
zostały wybrane pod kątem spełnienia wszystkich restrykcyjnych wymogów
bezpieczeństwa. W Warszawie braliśmy pod uwagę różne lokalizacje. Zależało nam
na tym, aby ze względu na publiczność impreza odbyła się w centralnie położonym
miejscu. Po konsultacjach zarówno z inżynierami ruchu, jak i z technikami F1
okazało się, że najlepszym wyborem jest Powiśle i Most Świętokrzyski. Trasa ta
otrzymała wszystkie konieczne pozwolenia – mówi Agata Szczech, dyrektor PR w
Renault Polska – Bardzo pomocne w przygotowaniu wydarzenia były władze Warszawy.
Idea „Formuła 1 bliżej
ludzi” przyświecała organizacji Roadshow od samego początku. Od czasu pierwszego
ulicznego pokazu, F1 obejrzało na żywo już ponad 1, 5 miliona ludzi w 9 miastach
na świecie. Pierwsza impreza z cyklu odbyła się w 2003 roku w Madrycie, kolejne
miały miejsce m.in. w Istambule, Tokio, Rzymie Sewilli, Lyonie i dwukrotnie w
Moskwie. Za każdym razem kierowców F1 witały tłumy fanów – w Sewilli uliczny
wyścig obejrzało aż 250 000 ludzi, na ulicach Lyonu zgromadziło się 200 000
widzów, a na premierowym pokazie w Madrycie było ponad 100 000 kibiców.
Jak wyjaśnił Flavio
Briatore, dyrektor generalny ING Renault F1 Team:
I to jest właśnie Roadshow.
Organizujemy dla widzów imprezy polegające na przejazdach naszych bolidów
ulicami miast i pokazy podczas zawodów World Series by Renault. Dzięki temu
ludzie mogą zapoznać się z bliska z samochodami Renault, z zespołem i
kierowcami, co jest niemożliwe podczas wyścigów Grand Prix. ING Renault F1
Roadshow to przede wszystkim okazja, by pokazać, na czym polega nowoczesna
Formuła 1, to fantastyczne widowisko i doświadczenie, o którym trudno zapomnieć.
Z okazji rozpoczęcia sezonu
2007 Alain Dassas, Prezes ING Renault F1 Team, powiedział: Renault, jako
konstruktor samochodów i jako doskonały zespół sportowy, od zawsze skutecznie
łączył zaawansowane rozwiązania techniczne, rozrywkę i ścisłe związki z
publicznością. Od czasu powrotu Renault do F1 koncern zawsze chciał otworzyć tę
dyscyplinę sportu dla szerszej publiczności, a także przybliżyć widzów do
wyścigów i biorących w nich udział ludzi.
Imprezy Roadshow odwołują
się do tych samych zasad, które stanowią filozofię Renault. Pragniemy zapewnić
widzom, zagorzałym entuzjastom lub po prostu ludziom ciekawym tego sportu,
wyjątkowe, całkowicie bezpłatne widowisko: wzmacnia to wyraźnie wizerunek
Renault zarówno na naszych tradycyjnych rynkach, jak i na rynkach nowych, które
marka stara się dopiero podbić.
Organizatorem ING Renault F1
Roadshow jest Renault Polska. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęło Miasto
Stołeczne Warszawa. Sponsorami imprezy są ING i ELF. Patronat medialny sprawują:
TVN, Dziennik, Radio Zet, Interia, Auto Świat, Auto Motor i Sport.
Szczegółowe informacje o
wydarzeniu znajdują się na stronie www.renault.f1roadshow.pl oraz
www.renault.com.pl
Ramowy program
Sobota, 2 czerwca 2007
12:00
Otwarcie miasteczka F1
12:00–18:00
Atrakcje w miasteczku F1
14:00–16:00
Konkursy z nagrodami w miasteczku F1
Niedziela, 3 czerwca 2007
10:00
Otwarcie miasteczka F1
10:00-16:00
Atrakcje w miasteczku F1
10:00-13:30
Atrakcje i konkursy z nagrodami w miasteczku F1
13:30-15:30
Parada i pokaz bolidu Formuły 1
16:30 Zamknięcie miasteczka F1