Warsztaty fotografii cyfrowej, grafiki komputerowej, zajęcia z astronomii, inżynieria dźwięku, rozpraszanie światła – to tylko niektóre z atrakcji jakie czekają na uczestników DIGITAL CULTURE, kampanii edukacyjnej popularyzującej nowe technologie wśród młodzieży.
Już 28 i 29 marca 2007
roku, w budynku FOCUS przy al.
Armii Ludowej 26 w Warszawie, odbędzie się wyjątkowy przegląd praktycznego
zastosowania nowych technologii w edukacji oraz kulturze. Akcja skierowana
głównie do młodzieży szkolnej cieszy się ogromnym zainteresowaniem placówek
edukacyjnych – w poprzedniej edycji kampanii udział wzięło ponad 2 tysiące osób
z całej Polski.
Poprzez DIGITAL CULTURE
staramy się pokazać, że zaawansowane technologie nie tylko ułatwiają
funkcjonowanie
w dzisiejszym świecie, ale
przede wszystkim są narzędziem sprzyjającym rozwojowi społeczeństwa – podkreśla
Agata Podczaska, reprezentująca
inicjatora i organizatora kampanii, fundację COMMITMENT TO EUROPE arts
& business – Młodzież uczestnicząca w akcji w sposób praktyczny przekonuje
się, że zaawansowane technologie są przyjaznym narzędziem, które może być
powszechnie wykorzystywane tak w rozwoju kulturalnym, jak i w
edukacji.”
Tegoroczna edycja Digital
Culture 2007 przyjmie formę warsztatów, podczas których uczestnicy będą mieli
możliwość zapoznania się z technologiami wykorzystywanymi w zakresie:
Astronomii : - w ramach tej
części Kampanii uczestnicy spotkają się m.in. z najsłynniejszym astronomem w
dziejach, który przywiezie z Torunia instrumenty z epoki, kiedy prowadził
obserwacje i dokonał rewolucyjnego odkrycia, a także pokaże jak powstała
pierwsza luneta, jak działa teleskop oraz czym astronomowie obserwują
Wszechświat dziś.
Fotografii: - w ramach tej
części Kampanii uczestnicy będą mogli dowiedzieć się, czym różni się fotografia cyfrowa od
analogowej, jak w technologii cyfrowej powstaje obraz oraz druk, będą mogli
zdobyć umiejętności robienia zdjęć, a następnie pod okiem specjalistów poddać je
obróbce komputerowej.
Grafiki komputerowej oraz
muzyki: - warsztat prezentujący metody tworzenia grafiki komputerowej oraz
muzyki, przeliczania dźwięku.
Optyki: - zajęcia praktyczne
dotyczące światła, badania jego temperatury, mieszania kolorów, zasad działania
lasera.
iTVP: - w ramach tej części kampanii
uczestnicy zapoznają się z wykorzystaniem nowych technologii w telewizji.
Specjaliści zaprezentują uczestnikom jakie są możliwości oraz programy telewizji
interaktywnej.
Część edukacyjną dopełnią
wystawy naukowe - model solarny w skali, ekspozycje dotyczące amerykańskich
wypraw na Marsa, wystawa Centrum Nauki Kopernik, model globusa – oraz
interaktywna wystawa Mikołaja Obryckiego.
Całości pokazu będą
towarzyszyć konkursy z nagrodami.
Kampania „Digital Culture 2007” objęta jest honorowym patronatem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
DIGITAL CULTURE 2007
28 – 29 marca 2007, budynek FOCUS – al.
Armii Ludowej 26
pokazy w godz.: 14:00 – 18:00, wstęp wolny, www.digitalculture.pl