13 grudnia, w ramach tegorocznej edycji Warszawskiego Międzynarodowego Festiwalu Jazz Jamboree, w Filharmonii Narodowej w Warszawie wystąpi słynna amerykańska grupa wokalna New York Voices.
Ze względu na jubileusz odbywającej się w dniach 11-16 grudnia imprezy, zaplanowano wyjątkowy, świąteczny program. W tym roku mija bowiem 50 lat od momentu zorganizowania w Sopocie pierwszego, Ogólnopolskiego Festiwalu Muzyki Jazzowej.
Z okazji szczególnej edycji Festiwalu, jego organizatorzy zaprosili do Polski jeden z najlepszych amerykańskich zespołów wokalnych. New York Voices, bo o nich mowa, zagrają w ramach wyjątkowego, świątecznego koncertu Christmas Jamboree.
Słynna czwórka wokalistów zaprezentuje autorski materiał muzyczny „Swinging Christmas”. W pierwszej części uroczystego, bożonarodzeniowego koncertu wystąpi również wybitny pianista Włodzimierz Nahorny.
Niedawno do pięciodniowego programu festiwalowego, podczas którego wystąpią znakomici artyści jazzowi - między innymi Randy Brecker, David Kikoski, Jeff Andrews, Krzysztof Zawadzki, Die Resonanz Stanonczi, dodano jeszcze jeden festiwalowy dzień – 11 grudnia. Pierwszego dnia Festiwalu, w klubie Dekada odbędzie się występ Trio - Ewy Bem, Andrzeja Jagodzińskiego i Roberta Majewskiego.
Patronat nad tegorocznym Warszawskim Międzynarodowym Festiwalem Jazz Jamboree objął Kazimierz Michał Ujazdowski - Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Bilety na uroczysty koncert Christmas Jamboree, w ramach którego wystąpi grupa New York Voices, są już w sprzedaży. Nabyć je można w:
1. Filharmonii Narodowej, tel. (022) 55 171 30/31
2. Sali Kongresowej, tel. (022) 656 72 99
3. Traffic Clubie, tel. (022) 692 14 30, www.shortcut.pl
4. poprzez stronę internetową www.eventim.pl
Cena 1 biletu to: 100, 150 lub 200 złotych.
O Festiwalu Jazz Jamboree
Pierwszy Ogólnopolski Festiwal Muzyki Jazzowej odbył się w Sopocie w sierpniu 1956 roku. „Pragnienie powojennego pokolenia, aby uczestniczyć w tworzącej się kulturze i czerpać ze wzorów sztuki zachodniej, zaczynało powoli brać górę nad szarością i beznadziejnością, wywodzącą się z indoktrynacji reżimowej. I oto cud się stał!” –wspomina Jerzy Duduś Matuszkiewicz.
Wówczas jazz, uważany za przejaw wrogości wobec PRL’u rozbrzmiewał w różnych miejscach Trójmiasta przez 7 dni. Koncerty odbywały się w na Molo, w Operze Leśnej, w Stoczni Gdańskiej. Bariera kulturowa, którą „żelazna kurtyna” oddzielała nas od Zachodu, została przełamana!
W trwającej pół wieku historii zapisane są się nieomal wszystkie wielkie postacie światowego jazzu, między innymi: Duke Ellington, Miles Davis, Thelonious Monk, Dizzy Gillespie, Ornette Coleman, Ray Charles, Benny Carter, Keith Jarrett, Wynton Marsalis, Sonny Rollins, Joshua Redman, Joe Henderson, Kenny Garrett, Scott Hamilton, Joe Williams, Jimmy Smith, Woody Herman, Dave Brubeck, Gerry Mulligan, Stan Getz, US3, Diana Krall.
***
STX JAMBOREE - połączona w 2006 roku struktura AGENCJI JAMBOREE, istniejącej na rynku od 1991 roku, oraz STX RECORDS (BA Booking Agency), istniejącej od 1997 roku, jest obecnie najszybciej rozwijającą się firmą w branży muzycznego BTL i PR, pionierem we wprowadzaniu nowych rozwiązań marketingowych i strategicznych oraz kompleksowej obsługi klienta.
STX JAMBOREE specjalizuje się w marketingu muzycznym – zespole kompleksowych działań z zakresu marketing services, czyli eventów, BTL, kreacji, planowania kanałów komunikacji, PR, ambient mediów itd., których celem jest wzrost sprzedaży promowanych za pomocą muzyki produktów. Zakres działalności agencji obejmuje między innymi: kompleksową organizację i produkcję imprez, wydarzeń specjalnych (eventów), koncertów (m.in.: James Brown, Ray Charles, Macy Gray, Diana Krall, Grace Jones), festiwali (m.in.: sześć edycji Festiwalu Jazz Jamboree); wydawanie płyt (w tym kompilacji Pozytywne Wibracje, Pinacolada, Pieprz i Wanilia, Global Chillout); pozyskiwanie licencji do muzyki do reklam. Celem STX JAMBOREE jest skuteczne kształtowanie strategii marketingu muzycznego i showbusinessu dla swoich klientów oraz agencji reklamowych; jak również realizacja wybranych zagadnień z zakresu PR, BTL i marketingu.