W warszawskiej SGH, w środę 29 listopada wykładem Niny Kowalewskiej-Motlik rozpocznie się cykl spotkań ze specjalistami odpowiedzialnymi za wykreowanie najsilniejszych marek na polskim rynku. 20 grudnia o sukcesie marki Radio Zet opowie jego prezes - Robert Kozyra.
Wykłady, organizowane przez Studenckie Koło Naukowe Zarządzania Marką "Brandies" na SGH, mają charakter otwarty i są adresowane do wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami brandingu. Patronem koła, a także samego cyklu wykładów jest Superbrands - światowa organizacja z siedzibą w Londynie, działająca od ponad 12 lat w 70 krajach, która nagradza najsilniejsze i najbardziej wyraziste marki na danym rynku lokalnym.
„Raz w miesiącu będziemy spotykać się z prezesami firm, dyrektorami marketingu lub brand managerami, którzy opowiedzą o sukcesie zarządzanej przez siebie marki. Będą to marki, które już zdobyły uznanie ekspertów i mogą poszczycić się tytułem Superbrands Polska” – powiedział Paweł Matecki, współzałożyciel Studenckiego Koła Zarządzania Marką "Brandies" na SGH i współorganizator cyklu wykładów.
Pierwszym prelegentem będzie Nina Kowalewska-Motlik, twórczyni polskiego Harlequina, który stał się drugim co do wielkości wydawnictwem w Polsce, spontanicznie rozpoznawanym po 6 miesiącach istnienia przez 93% badanych. W ciągu pierwszych 4 lat wydawnictwo sprzedało łącznie 50 milionów egzemplarzy książek i jako jedyna polska firma zostało opisane w formie case study przez Harvard Business School.
Nina Kowalewska-Motlik aktywnie współtworzyła też polski rynek reklamy, pracując w latach 1995 – 2000 jako dyrektor generalny i prezes Young & Rubicam Poland. Realizowała strategie marketingowe i wspierała rozwój m.in. takich firm i marek jak: AVON, Citibank, Colgate-Palmolive, Coty, Danone, Ericsson, FORD, Frito-Lay, Kraft Jacobs Suchard, Mokate, Philips Morris, Statoil. Obecnie Nina Kowalewska-Motlik jest prezesem agencji New Communications, która jest jedynym w Polsce partnerem organizacji Superbrands.
Najbliższe zaplanowane wykłady to:
Harlequin (Nina Kowalewska-Motlik) – 29 listopada 2006 (ŚRODA) o 15.20 w auli V, budynek główny.
Radio Zet (Robert Kozyra) – 20 grudnia 2006 (ŚRODA) o 15.20 w auli IV, budynek główny.
Oba wykłady odbędą się w budynku głównym SGH w Warszawie przy Al. Niepodległości 162.
Wstęp na wszystkie wykłady jest wolny.
Superbrands to niezależna organizacja, która działa od 12 lat, obecnie już w ponad 70 krajach świata. Jej zadaniem jest promowanie i nagradzanie silnych marek na poszczególnych rynkach. Organizacja rozpowszechnia ideę „brandingu" poprzez wydawanie albumów przedstawiających opis sukcesu (studium przypadku) najmocniejszych na danym rynku brandów. Marki, które znalazły się w „biblii brandingu" wyłaniane są w kilku etapach przez Radę Marek. W skład polskiej Rady Marek 2006 weszły niezależne autorytety z dziedziny marketingu i reklamy – m.in. Krzysztof Kruszewski, Marek Janicki, Iwona Kossmann, Jarosław Ziębiński, Paweł Kowalewski czy Przemysław Pohrybieniuk. Partnerem Supebrands Polska jest stowarzyszenie ProMarka. Więcej informacji na stronach: www.superbrands.pl