W dniach 12 - 16 grudnia bieżącego roku odbędzie się jubileuszowa edycja Warszawskiego Międzynarodowego Festiwalu „Jazz Jamboree 2006”.
Z tej okazji organizatorzy festiwalu przygotowali szczególny, świąteczny program. Patronat nad imprezą objął Kazimierz Michał Ujazdowski, Minister Kultury i Dziedzictwa Naukowego.
Program „Jazz Jamboree
12.12.2006 - RANDY BRECKER, DAVID KIKOSIKI, JEFF ANDREWS, KRZYSZTOF ZAWADZKI z cyklu „Jamboree Standards”, Hybrydy
13.12.2006 – NEW YORK VOICES z cyklu „Christmas Jamboree”, oraz WŁODZIMIERZ NAHORNY, Filharmonia Narodowa
Koncertom Christmas Jamboree, w Filharmonii Narodowej, będzie towarzyszyła niezwykle uroczysta atmosfera. W pierwszej części koncertu wystąpi znakomity pianista Włodzimierz Nahorny.
Gwiazdą wieczoru Christmas Jamboree będzie jeden z najlepszych amerykańskich zespołów wokalnych – New York Voices. Nowojorski kwartet jest jednym z najbardziej liczących się na arenie międzynarodowej śpiewających zespołów. Powstała pod koniec lat 80-tych grupa ma na koncie mnóstwo muzycznych sukcesów.
Za nagrany wspólnie z legendarnym big bandem Counta Basiego album, zespół otrzymał prestiżowe wyróżnienie Grammy Awards. W dorobku kwartetu znajdują się także albumy nagrane wspólnie z orkiestrą Dona Sebesky’ego i gitarzystą Jimem Hallem, aranżacje piosenek Paula Simona a także przeboje Irvinga Berlina. Słynny amerykański kwartet wystąpi z programem prezentującym autorski materiał muzyczny Swinging Christmas.
Uroczysty koncert w Filharmonii Narodowej 13 grudnia poprowadzi Tomasz Tłuczkiewicz
- powszechnie znana osobowość polskiego jazzu.
14.12.2006 – „Young Jamboree”
Zespół MARJAZZ z programem „Tribiute To Komeda”, MUZYKOTERAPIA oraz młode zespoły jazzowe - laureaci największych festiwali i konkursów Elektryfikator, Soundchcek - Patrycjusz Gruszecki, Daria Wojciechowska, Ada Wyszyńska - Klub Hybrydy
15.12.2006 - „Jamboree Jamsession”, DIE RESONANZ STANONCZI z Austrii – jazz klub Tygmont; Krzysztof Fetraś & Kazimierz Jonkisz Trio – Podziemia Kamedulskie.
16.12.2006 – „Jamboree Standards”, benefis Jana Ptaszyna Wróblewskiego z okazji 70-tych urodzin oraz 50-ciu lat pracy twórczej artysty - Studio im. Agnieszki Osieckiej Programu 3 Polskiego Radia.
Warszawski Festiwal Jazz Jamboree 2006 organizuje Polskie Stowarzyszenie Jazzowe we współpracy z Agencją STX JAMBOREE.
O Festiwalu Jazz Jamboree
Pierwszy Ogólnopolski Festiwal Muzyki Jazzowej odbył się w Sopocie w sierpniu 1956 roku. „Pragnienie powojennego pokolenia, aby uczestniczyć w tworzącej się kulturze i czerpać ze wzorów sztuki zachodniej, zaczynało powoli brać górę nad szarością i beznadziejnością, wywodzącą się z indoktrynacji reżimowej. I oto cud się stał!” –wspomina Jerzy Duduś Matuszkiewicz.
Wówczas jazz, uważany za przejaw wrogości wobec PRL’u rozbrzmiewał w różnych miejscach Trójmiasta przez 7 dni. Koncerty odbywały się w na Molo, w Operze Leśnej, w Stoczni Gdańskiej. Bariera kulturowa, którą „żelazna kurtyna” oddzielała nas od Zachodu, została przełamana!
W trwającej pół wieku historii zapisane są się nieomal wszystkie wielkie postacie światowego jazzu, między innymi: Duke Ellington, Miles Davis, Thelonious Monk, Dizzy Gillespie, Ornette Coleman, Ray Charles, Benny Carter, Keith Jarrett, Wynton Marsalis, Sonny Rollins, Joshua Redman, Joe Henderson, Kenny Garrett, Scott Hamilton, Joe Williams, Jimmy Smith, Woody Herman, Dave Brubeck, Gerry Mulligan, Stan Getz, US3, Diana Krall.
STX JAMBOREE - połączona w 2006 roku struktura AGENCJI JAMBOREE, istniejącej na rynku od 1991 roku, oraz STX RECORDS (BA Booking Agency), istniejącej od 1997 roku, jest obecnie najszybciej rozwijającą się firmą w branży muzycznego BTL i PR, pionierem we wprowadzaniu nowych rozwiązań marketingowych i strategicznych oraz kompleksowej obsługi klienta.
STX JAMBOREE specjalizuje się w marketingu muzycznym – zespole kompleksowych działań z zakresu marketing services, czyli eventów, BTL, kreacji, planowania kanałów komunikacji, PR, ambient mediów itd., których celem jest wzrost sprzedaży promowanych za pomocą muzyki produktów. Zakres działalności agencji obejmuje między innymi: kompleksową organizację i produkcję imprez, wydarzeń specjalnych (eventów), koncertów (m.in.: James Brown, Ray Charles, Macy Gray, Diana Krall, Grace Jones), festiwali (m.in.: sześć edycji Festiwalu Jazz Jamboree); wydawanie płyt (w tym kompilacji Pozytywne Wibracje, Pinacolada, Pieprz i Wanilia, Global Chillout); pozyskiwanie licencji do muzyki do reklam. Celem STX JAMBOREE jest skuteczne kształtowanie strategii marketingu muzycznego i showbusinessu dla swoich klientów oraz agencji reklamowych; jak również realizacja wybranych zagadnień z zakresu PR, BTL i marketingu.