20 listopada 2006 (poniedziałek), godz. 16:00

Zobacz, na czym polega zarządzanie oparte na wartościach! (na przykładzie Danone Sp. z o.o.)

Weź udział w warsztacie i przekonaj się, że odpowiedzialne zarządzanie, oparte na wartościach firmy jest możliwe. 20 listopada na Uniwersytecie Warszawskim (godzina 16:00-18:00, sala A221, ul. Szturmowa 1/3, Wydział Zarządzania UW, budynek A) możesz spotkać się z menedżerami z firmy Danone, sprawdzić swoją wiedzę oraz dowiedzieć się więcej o TRUST by Danone, unikatowej interaktywnej grze biznesowej. Zapraszamy do udziału!

Uczestnicy warsztatów mają okazję spotkać się z menedżerami z firmy Danone oraz poznać nasze podejście do prowadzenia biznesu – Danone Way. Danone Way to spójne praktyki odpowiedzialnego zarządzania, jakie firma DANONE od kilku lat wdraża w swoich przedsiębiorstwach na całym świecie. Praktyki te, bazując na idei społecznej odpowiedzialności biznesu (ang. Corporate Social Responsibility) oraz na wartościach firmy (Humanizm, Otwartość, Bliskość, Entuzjazm) stanowią gwarancję zrównoważonego i długotrwałego rozwoju firmy. U podstaw Danone Way leży przekonanie, że jedynie prowadzenie zyskownej działalności biznesowej w połączeniu ze świadomą odpowiedzialnością za sposób i efekty tej działalności mogą zapewnić prawdziwy sukces przedsiębiorstwa.

 

Podczas warsztatów studenci zmierzą się z prawdziwymi biznesowymi problemami i w oparciu o swoja wiedzę będą musieli przedstawić swoje pomysły na ich rozwiązanie.

 

DANONE pragnie przedstawić studentom swoje podejście do prowadzenia firmy poprzez interaktywną grę TRUST by Danone, która jest biznesowym studium przypadku, opracowanym przez francuskiego profesora zarządzania oraz dyrektorów generalnych i personalnych Grupy DANONE i opartym na założeniach programu Danone Way. W trakcie trwania gry studenci stają w obliczu konkretnych sytuacji i problemów. Spośród kilku możliwych rozwiązań wybierają to, które uważają za najlepsze w danym kontekście. Po pewnym czasie otrzymują  informację, czy podjęli decyzję zgodną z ideą odpowiedzialnego zarządzania, w oparciu o wartości.

  

Grając w TRUST by Danone, w bezpiecznych warunkach wirtualnej rzeczywistości, studenci, czyli potencjalni przyszli menedżerowie, mogą wykorzystywać teoretyczną wiedzę nabytą na studiach w kontekście kompleksowego spojrzenia na problematykę zarządzania przedsiębiorstwem. Wcielają się bowiem  w role członków zarządu nowej filii i mierzą z takimi wyzwaniami jak np. zbudowanie strategii zapewniającej realizację założonych celów biznesowych firmy i jednocześnie zgodnej z wartościami firmy (Humanizm, Otwartość, Bliskość, Entuzjazm) oraz zasadami odpowiedzialności, zaufania i współpracy.

 

Gra umożliwia również obserwację konsekwencji podejmowanych przez studentów decyzji i ich wpływu na wzrost (lub spadek!) zaufania do firmy ze strony jej głównych interesariuszy. TRUST by Danone jest więc grą biznesową ściśle związaną z problematyką społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Wymiar edukacyjny tej symulacji polega na uświadomieniu wszystkim jej uczestnikom, że w biznesie ważny jest nie tylko rezultat operacyjny, ale również sposób, w jaki został on osiągnięty - taka też jest idea Danone Way.

 

Grając w TRUST by Danone  studenci mogą uzmysłowić sobie, co oznacza w praktyce prowadzić biznes oraz jak prowadzić odpowiedzialny biznes, w oparciu o wartości. Mogą również zaobserwować, w jakich sytuacjach pojawia się  ryzyko/pokusa ominięcia przyjętych praktyk i wartości oraz z jakimi konsekwencjami może się wiązać odstępstwo od głoszonych zasad...

Dużym atutem TRUST by Danone jest fakt, iż udział w grze nie wymaga specjalnego przygotowania. Na czas gry 5-osobowe zespoły studentów wcielają się w role członków zarządu nowej filii DANONE w Ameryce Południowej i otrzymują następujące zadania:

  • na bazie analizy aktualnej sytuacji przygotować trzyletnią strategię filii, która zapewni osiągnięcie założonego poziomu sprzedaży i oczekiwanego wyniku operacyjnego
  • zbudować i zasłużyć na ZAUFANIE (TRUST!) wśród interesariuszy firmy, jakimi są m.in.: pracownicy, konsumenci, klienci, dostawcy firmy oraz społeczności lokalne.

Gra toczy się przez 7 godzin. Nie jest to dużo czasu, jeśli weźmiemy pod uwagę, jakie zadania stoją przed grającymi!  Symulacja rozpoczyna się od zapoznania ze studium przypadku i analizy sytuacji, w jakiej znajduje się filia. W miarę rozwoju gry studenci otrzymują dodatkowe informacje dotyczące np. klimatu społecznego w kraju, konkretnych sytuacji dotyczących kondycji przedsiębiorstwa oraz nastrojów wewnątrz firmy. Budując strategię studenci muszą pozostać elastyczni i otwarci na treść tych wiadomości, gdyż często na ich podstawie będą zobligowani podejmować szybkie i bardzo istotne dla firmy decyzje.

 

Podejmowanie decyzji, często pod presją czasu i ze świadomością ponoszenia za nie pełnej odpowiedzialności, stanowi nieodłączny element pracy menedżera, który musi pamiętać, że decyzje biznesowe, dotyczące funkcjonowania przedsiębiorstwa często mają szerszy kontekst i konsekwencje: wiążą się ściśle i wpływają na  otoczenie firmy, w wymiarze lokalnym i krajowym. W TRUST by Danone studenci mają możliwość sprawdzić swoją umiejętność szybkiego podejmowania prawidłowych decyzji z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, szczególnie w takich kwestiach jak finanse, marketing, zarządzanie zasobami ludzkimi, sprzedaż i produkcja. Gra stwarza okazję do całościowego spojrzenia na firmę (nie tylko pod kątem tematyki, jaką poznajemy na studiach!). Dzięki temu studenci mogą zweryfikować swoje przyszłe postawy, myślenie o zarządzaniu i skonfrontować je chociażby z innymi członkami zespołu.

 

Udział w grze zespołów 5-osobowych stwarza również możliwość sprawdzenia się w pracy zespołowej, zweryfikowania umiejętności dobierania członków zespołu, obserwacji umiejętności komunikacyjnych... Umiejętność współpracy w zespole to jedna z ważniejszych kompetencji, jakie powinien posiadać współczesny menedżer.

 

TRUST by Danone  stwarza warunki do wcielenia się w rolę menedżera -  członka zarządu firmy. Umożliwia zweryfikowanie własnego podejścia do zarządzania, poznanie elementów zarządzania przedsiębiorstwem w oparciu o wartości i zasady odpowiedzialności oraz zaufania, sprawdzenie swoich umiejętności podejmowania decyzji i zarządzania czasem... pozostaje jednak nadal grą, a zatem zawiera w sobie również element konkurencji i współzawodnictwa.

 

Warto zaznaczyć, że udział w grze oferuje możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów z zarządem i grupą doświadczonych menedżerów Danone Sp. z o.o., z którymi będzie można porozmawiać i wymienić opinie zarówno o obranej przez siebie strategii, jak i o innych kwestiach – np. Danone Way, odpowiedzialnym biznesie, czy zarządzaniu opartym na wartościach.

 

W tegorocznej edycji TRUST by Danone  weźmie udział 16 krajów. Polscy studenci będą mieli możliwość uczestniczenia w grze po raz drugi.

 

Partnerami drugiej edycji TRUST by Danone w Polsce są:

Partner wspierający: Liga Odpowiedzialnego Biznesu, której misją jest  promocja idei odpowiedzialnego biznesu w środowisku akademickim

 

Partnerzy wykonawczy:

-Komitet Lokalny AIESEC Katowice ( Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego )

-Komitet Lokalny AIESEC Poznań ( Akademia Ekonomiczna w Poznaniu )

-ESTIEM Lokalna Grupa w Warszawie ( Politechnika Warszawska )

-IAAS: Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Kierunków Rolniczych i Nauk Pokrewnych (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego)

-OIKOS International (Szkoła Główna Handlowa)

-Koło Naukowe Zarządzania Praktyk ( Uniwersytet Warszawski )

-Synergia (Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego)

-Koło Naukowe Zarządzania Zasobami Ludzkimi ( Uniwersytet im. Adama Mickiewicza )

 

Żeby zagrać w TRUST by Danone  trzeba zebrać 5-osobowy zespół studentów (V, IV, III rok). Ważne jest zweryfikowanie poziomu znajomości języka angielskiego poszczególnych członków zespołu (niezbędna jest dobra znajomość języka angielskiego, min. na poziomie średnio-zaawansowanym). Ostatni krok to złożenie aplikacji wraz z CV (w wersji angielskiej, w formacie Word) na stronie www.trustbydanone.com do 20 grudnia.

 

TRUST by Danone składa się z następujących etapów: 

1)       promocja gry połączona z szerzeniem wśród studentów idei odpowiedzialnego biznesu i zarządzania opartego o wartości (spotkania na uczelniach, październik-grudzień),

2)       „Trust Day”:  7-godzinne rozgrywki między zespołami połączone ze spotkaniem z menedżerami firmy – 13 stycznia 2007

3)       Finał krajowy: 3 zwycięskie zespoły prezentują swoje rozwiązania Zarządowi firmy –1 marca 2007

4)       Finał międzynarodowy – rywalizacja między zespołami z 16 krajów i wspólna zabawa – 29-30 marca 2007

www.trustbydanone.com

Stwórz zespół, zagraj w TRUST by Danone i wygraj finał w Paryżu!!!

 


ostatnia zmiana: 2006-11-17
Komentarze
Wybrane imprezy i wydarzenia w Warszawie i okolicy
19 listopada 2024 (wtorek), godz. 18:30
Mauricio Silva - Koncert chopinowski / Chopin concert
19 listopada 2024 (wtorek), godz. 19:00
Chopin Salon - Koncert chopinowski
19 listopada 2024 (wtorek), godz. 20:00
Svaneborg Kardyb
19 listopada 2024 (wtorek), godz. 20:30
Saagara
20 listopada 2024 (środa), godz. 13:00
ISU CS PGE Warsaw Cup 2024 | 20.11 | TRENING
20 listopada 2024 (środa), godz. 17:30
KONCERTY PRZY ŚWIECACH | JAGODA SOKOŁOWSKA O''DONOVAN
Polityka Prywatności