1 lipca, w warszawski krajobraz wpisana został wystawa fotografii prasowej. Na stołecznych billboardach udostępnionych przez firmę Cityboard Media, zostaną pokazane fotografie, które zwyciężyły w Konkursie Fotografii Prasowej 2006, zorganizowanym przez Fundację Fotografii Prasowej wraz z firmą Canon Polska.
„Konkurs Fotografii Prasowej” skierowany jest do profesjonalnych fotografów, zrzeszonych w agencjach fotograficznych, redakcjach gazet codziennych i magazynach, a także freelancerów. Konkurs ma na celu promowanie fotografii prasowej oraz reportażowego sposobu przedstawiania dzisiejszej rzeczywistości, ludzi oraz bieżących wydarzeń. Pula nagród w konkursie wyniosła 50 000 złotych.
Zainteresowanie konkursem okazało się nadspodziewanie duże. Z 5 000 nadesłanych zdjęć, przez 650 fotoreporterów z Polski i z za granicy międzynarodowe jury w składzie: Peter Andrews –Reuters, Jacek Domiński – Reporter, Alik Kęplicz – AP, Wojtek Łaski – East News, Chris Niedenthal, Michel Scotto – AFP, Krzysztof Wójcik – Forum, Maciej Belina Brzozowski – PAP oraz Yuri Abramochkin, nagrodziło 16 prac w pięciu kategoriach: ludzie i wydarzenia, życie codzienne, kultura i sztuka, sprawy współczesne i sport.
Wystawa umieszczona na billboardach Warszawy podkreśli reportażowy charakter zdjęć, wprowadzając na nowo do przestrzeni miejskiej to, co nagrodzonym fotografom udało się z niej wyabstrahować.
Organizatorów konkursu cieszy tak pozytywna reakcja na tegoroczną i zarazem pierwszą edycję Konkursu Fotografii Prasowej w środowisku fotoreporterów. Widoczna jest potrzeba na takie i podobne działania promujące fotografię prasową i jej autorów. Konkurs ma zrzeszać środowisko profesjonalnych fotoreporterów i przybliżać ich cenną pracę szerszemu gronu odbiorców.
Fundacja Fotografii Prasowej już teraz zaprasza do drugiej edycji konkursu, której inauguracja odbędzie się w czwartym kwartale tego roku.
Wystawa billboardowa potrwa do końca lipca