19 maja 2006 (piątek), godz. 13:00
(Archiwum)

Celebrities w sporcie

Instytut Kultury i Komunikowania Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie zaprasza na panel pt. "Celebrities w sporcie" (w ramach konferencji "Celebrities po polsku"), która odbędzie się w siedzibie Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, przy ul. Chodakowskiej 19/31 w Warszawie, w auli im. prof. Tadeusza Tomaszewskiego (nr 218).

Wystąpią m.in.: Prof. Jerzy Bralczyk, prof. Wiesław Godzic, prof. Wojciech Burszta, prof. Maciej Mrozowski, prof. Bogdan Wojciszke, dr Marian Płachecki a także Mirosław Pęczak, dr Mariusz Czubaj, Jacek Żakowski, Bartek Chaciński, Robert Leszczyński, Dorota Gawryluk, Andrzej Morozowski, Anna Mucha, Tomasz Zimoch, Adam Danisz (właściciel słynnego Studia 69), Zbigniew Taranienko, Kazimiera Szczuka, Krzysztof Kłosiński, oraz redaktorzy czołowych pism kobiecych, specjaliści od marketingu i promocji.

Cele konferencji: Chcemy odpowiedzieć na pytania:

Po pierwsze: jak wygląda zjawisko celebrities w Polsce?

Kultury popularnej nie dotyczą granice państwowe ani bariery językowe. Polska w ostatnich kilku latach doświadczyła tego zjawiska w jego najbardziej wyrazistej formie. Było to podobnie jak w przypadku polskiej reklamy na początku lat 90, doświadczenie dość niespodziewane: wieczorem nikomu nie śniło się, że następnego dnia młodziutka aktorka telenoweli stanie się autorytetem moralnym i wzorem życia dla milionów. Wielu zaczęło bezkrytycznie wierzyć nowym idolom, widząc w nich kolejną szansę na eskapistyczną ucieczkę. Jeszcze inni - a do nich należy prawie całe środowisko intelektualne - naśmiewają się z nowych bóstw popkultury.

Po drugie: kim są dla nas celebrities?

Kim są celebrities dla kultury? Kim są gwiazdy, których fotografie i pikantne szczegóły kontaktów towarzyskich i seksualnych znajdujemy w większości mediów - nie tylko w prasie tabloidowej. Będąc wytwarzane przez przemysł kulturowy, stanowią intrygujący problem ekonomiczny. Większość badaczy jest przekonana, że zasadniczą cechą tego fenomenu jest jego medialny charakter, a spora ich grupa twierdzi nawet, że zjawisko to prowokuje do rozpoczęcia dyskusji o nowym typie "religijności" na obszarze kultury popularnej.

Po trzecie: jak celebrities zmieniają nasze życie medialne?

Powiedzieć, że celebrities wyprodukowane są przez media, to powiedzieć fragment prawdy. Wydaje się, że dzisiejsze gwiazdy - zdecydowanie różniące się od tych z początków kina - same w pewien sposób "produkują" media i stanowią koło zamachowe przepływu informacji. Celebrities regulują konsumpcję kulturową, silnie wpływają na nasze rytuały odbioru przekazów, sposoby dokonywania zakupów, słuchania muzyki i oglądania telewizji.

Powinnością dzisiejszego humanisty staje się dostarczenie przechadzającym się po trotuarze współczesnej kultury właściwego języka opisu zjawisk, obok których żyjemy.

Zapraszamy! 

www.swps.edu.pl


ostatnia aktualizacja: 2006-05-19
« powrót
Komentarze
Wybrane imprezy i wydarzenia w Warszawie i okolicy
23 grudnia 2025 (wtorek), godz. 19:00
Koncert chopinowski - Chopin Point Warsaw
23 grudnia 2025 (wtorek), godz. 19:00
KONCERTY PRZY ŚWIECACH w Sali Koncertowej Fryderyk
23 grudnia 2025 (wtorek), godz. 19:05
Chopin Salon - Koncert chopinowski przy świecach
23 grudnia 2025 (wtorek), godz. 19:30
Gunda | Filozoficzny Klub Filmowy
23 grudnia 2025 (wtorek), godz. 21:00
Pierniczek okrutniczek
24 grudnia 2025 (środa), godz. 16:00
Koncert chopinowski - Chopin Point Warsaw
24 grudnia 2025 (środa), godz. 19:05
Chopin Salon - Koncert chopinowski przy świecach
25 grudnia 2025 (czwartek), godz. 19:00
Koncert chopinowski - Chopin Point Warsaw
Polityka Prywatności